فرادید | مجله زندگی - تناسب اندام

Faradeed

مهم‌ترین عامل چاقی

مهم‌ترین عامل چاقی

بر اساس تحقیقی که وزارت بهداشت در‌سال تحصیلی ۹۷-۹۶ انجام داده، از هر دو ایرانی بالای ۱۸‌سال یک ‏نفر چاق و از هر ۱۰ تن یک نفر فشار خون دارد. از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸‌سال یک نفر قند خون بالا دارد.
۷ عادت ساده برای کاهش وزن قبل از خواب

۷ عادت ساده برای کاهش وزن قبل از خواب

هدف ما این نیست که شما تمام سرگرمی‌های خود را کنار بگذارید، در حقیقت بعضی از این عادت‌ها به شما کمک می‌کنند که بعدازظهری هدفمند برای کاهش وزنتان داشته باشید.
چطور زمان غذا خوردن بر اندازۀ شکمتان تاثیر می‌گذارد؟

چطور زمان غذا خوردن بر اندازۀ شکمتان تاثیر می‌گذارد؟

برای دهه‌ها به ما گفته شده که افزایش وزن، و بیماری‌های مرتبط با آن نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی، پیامد سادۀ مقدار و نوع غذایی است که مصرف می‌کنیم، و می‌توان آن را با میزان کالری‌هایی که از طریق ورزش می‌سوزانیم بالانس کرد. اما از شواهد روزافزون اینطور بر می‌آید که زمان‌بندی نیز اهمیت دارد؛ مسئله فقط این نیست که چه می‌خورید، اینکه کی می‌خورید هم مهم است.
جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال ۹۷ و جدیدترین انواع آن

جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال ۹۷ و جدیدترین انواع آن

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌هایی است که امروزه به‌خصوص در کشور ما انجام می‌شود. هزینه عمل بینی در ایران بسته به نوع بینی و منطقه جغرافیایی بین ۲ تا ۲۰ میلیون تومان متفاوت است. جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.
سبزیجات چاق‌کننده کدامند؟

سبزیجات چاق‌کننده کدامند؟

همه سبزیجات مانند هم نیستند و از نظر ترکیبات و تأثیرات بعدی‌شان بر بدن هم برابری نمی‌کنند. تأثیری که سبزیجات بر وزن بدن می‌گذارند با هم متفاوت است. شاید تصور کنید که رژیم غذایی که درون آن فقط از سبزیجات استفاده شود، بدون شک به کم کردن وزنتان کمک می‌کند و به هر میزانی که آن‌ها را مصرف کنید، تغییری در افزایش وزن شما ایجاد نمی‌کند، ولی بهتر است قبل از آنکه تصمیم جدی برای شروع رژیم غذایی جدید داشته باشید، اطلاعات کافی در مورد سبزیجات چاق‌کننده به دست آورید.
چگونه با دوچرخه وزن کم کنیم؟
برنامه کاهش وزن با دوچرخه ثابت

چگونه با دوچرخه وزن کم کنیم؟

آیا برای کاهش وزن با دوچرخه ثابت تمرین می‌کنید؟چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، می‌توانید از چند توصیه برای بهبود برنامه کاهش وزن بهره ببرید.
سنسورِ لاغری!

سنسورِ لاغری!

دانشمندان آمریکایی موفق شدند حسگری ابداع کنند که غذای مصرف شده را بررسی می‌کند.
چگونه در تعطیلات وزن اضافه نکنیم؟

چگونه در تعطیلات وزن اضافه نکنیم؟

معمولا افراد نمی‌توانند در زمان تعطیلات در مقابل وسوسه خوردن مقاومت کنند و اغلب بعد از به پایان رسیدن تعطیلات اضافه وزن پیدا می‌کنند و عضلات بدن را به دلیل ورزش نکردن از دست می‌دهند. با روش‌های زیر می‌توانید از این روند جلوگیری کنید.
چاقی کودکان؛ یک خطر جدی

چاقی کودکان؛ یک خطر جدی

امروز مشکل چاقی و اضافه وزن محدود به بزرگسالان نیست و این مشکل روندی صعودی و رو به رشد در کودکان نیز داشته، به طوری که چاقی کودکان در قرن حاضر به یکی
رایحه درمانی برای کاهش وزن

رایحه درمانی برای کاهش وزن

بنابر مطالعه‌ای که در نشریه Experimental Biology and Medicine منتشر شده است، بوی گریپ فروت و لیمو توانایی بدن برای چربی سوزی را تقویت می‌کنند، در شرایطی که مانع از افزایش وزن بیشتر نیز می‌شوند.
فواید درست جویدن غذا
تاثیر جویدن غذا در لاغری

فواید درست جویدن غذا

گاهی اوقات ما نسبت به غذا‌های مورد علاقه خود حرص و ولع خاصی داریم و در سریع ترین زمان ممکن آن را تمام می کنیم.
6 عادت صبحگاهی چاق کننده

6 عادت صبحگاهی چاق کننده

برخی عادت های روزمره ای که داریم، در عین بی خطر بودن مانع از کاهش وزن اضافی می شوند، چون در روند سوخت و ساز بدن اشکال ایجاد کرده و مانع از کالری سوزی در طول روز می شوند.
روشهای مناسب افزایش قد بعد از 18 سالگی

روشهای مناسب افزایش قد بعد از 18 سالگی

یادتان هست وقتی که بچه بودید طناب بازی می‌کردید؟ شاید دلیل اینکه قدتان آنگونه که باید بلند نشده همین باشد که دست از طناب زدن کشیده‌اید، چون طناب زدن یک راه عالی برای افزایش قد است. برای مبتدی‌ها، 3 ست با 5 پرش مناسب است و فراموش نکنید که همیشه باید فرود آمدن‌تان نرم و شبک باشد، نه سنگین و تیز، چون ممکن است زانوها و کف پاهای‌تان آسیب ببیند.
خواب، بی‌دردسرترین شیوه لاغری

خواب، بی‌دردسرترین شیوه لاغری

شاید در نگاه اول، نود دقیقه خوابِ بیشتر شیوه ای برای لاغری به نظر نرسد اما بر اساس پژوهشی جدید، می تواند روشی برای کم کردن اضافه وزن باشد. طبق یافته های دانشمندان کالج کینگ در لندن، کسانی که خواب بیشتری دارند، احتمال استفاده از مواد قندی یا کربوهیدرات های خانگی در آن ها کمتر است.
نشانه‌هایی که خبر از فیت شدن‌ تان می‌دهد

نشانه‌هایی که خبر از فیت شدن‌ تان می‌دهد

مدتهاست که با جدیت تمرین می‌کنید و هر روز باشگاه می‌روید تا هدف خاصی را دنبال کنید یا اینکه فقط می‌خواهید سطح سلامت و فیتنس خود را بالا ببرید. هر چند متعهد و با انگیزه ماندن می‌تواند کار سختی باشد، اما نقاط عطفی در مسیرتان وجود دارد که به شما کمک می‌کند با انگیزه‌ی بیشتری به تمرینات خود ادامه دهید. این 15 نقطه‌ی عطف را بررسی کنید تا ببینید تاکنون به چند مورد از آنها دست پیدا کرده‌اید.
۱