(ویدئو) چرا هیچ کشوری حاضر به خرید جنگنده فوق پیشرفته سوخو 57 روسی نیست؟

برنامه ساخت جنگنده سوخو 57 بسیار جذاب و خیره کننده است، اما شکی وجود ندارد که خرابی تجهیزات، موتورهای پیچیده، تاخیرهای قابل توجه و گرانی غیرقابل اجتناب قطعات، دست اندازهایی در پیشرفت پروژه به وجود آورده است.

کد خبر : ۱۸۵۱۴۶
بازدید : ۱۱۵۴

فرادید| جنگنده سوخو-57  که ناتو عنوان فلون را برای انتخاب کرده، یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای نسل پنجم است. روسیه، از هواپیمای سوخو-57 خود، را به عنوان تواناترین جنگنده نسل پنجم در جهان یاد می کند. اطمینان می دهد که جنگنده اش می تواند از اف-22 و اف-35 پیشی بگیرد.

به گزارش فرادید و به نقل از Admiral، کارشناسان دفاعی روسیه ادعا می کنند این جنگنده جدید دارای تسلیحات و عناصر راداری بسیار قوی است و سیستم جنگ الکترونیک پیشرفته تری دارد. برنامه ساخت هواپیمای سوخو-57 بسیار جذاب و خیره کننده است، اما شکی وجود ندارد که خرابی تجهیزات، موتورهای پیچیده، تاخیرهای قابل توجه و گرانی غیرقابل اجتناب قطعات، دست اندازهایی در پیشرفت پروژه به وجود آورده است.

با این حال، همه این ها، با فناوری هایی نوآورانه ای همچون توانایی انهدام موشک‌هایی که به سمت هواپیما شلیک می شوند، جبران می شود و در نتیجه، احتمال بقای جنگنده را بیشتر می کنند. 

البته با وجود اینکه تبلیغات بسیاری برای این پروژه صورت گرفته، از ابتدای سال 2022، این کشور توانسته است کمتر از 12 فروند سوخو-57 را تولید و عملیاتی کند. با این حال، برنامه ای برای ساخت 22 فروند دیگر در 2 سال آینده و مجموعا 76 فروند تا انتهای سال 2028 در دستور کار قرار دارد.

 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید