(ویدئو) همه چیز درباره بی 52؛ بزرگ ترین و سنگین ترین بمب افکن استراتژیک آمریکا

بمب افکن بوئینگ بی پنجاه و دو (B-52) با ۴۸ متر طول بدنه، ۵۶ متر فاصله بین دو سر بال ها و وزن خالی 92 تن، بی 52، حقیقتاً یک ماشین غول پیکر است.

کد خبر : ۱۸۷۵۹۴
بازدید : ۳۶۸

فرادید| بوئینگ بی پنجاه و دو (B-52) با نام مستعار استراتوفورترس یکی از شناخته شده ترین هواپیماهای تاریخ است. این هواپیما، اولین بار در دهه 1950 برای مأموریت های محرمانه هسته‌ای در دوره جنگ سرد ساخته شد.  از ان زمان تاکنون به عنوان بمب افکن استراتژیک و همچنین یک هواپیمای شناسایی منحصر به فرد، در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده بوده.

به گزارش فرادید و به نقل از Admiral، نه تنها یکی از قدیمی ترین هواپیماهای در حال خدمت آمریکاست، بلکه رکورد طولانی ترین دوره تولید مداوم در شرکت بوئینگ را نیز داراست و با ۴۸ متر طول بدنه، ۵۶ متر فاصله بین دو سر بال ها و وزن خالی 92 تن، بی 52، حقیقتاً یک ماشین غول پیکر است.

با توجه به اینکه وزن آن در زمان سوخت گیری و بارگیری کامل می تواند تا 244  تن نیز برسد، مهندسان راه دشواری برای به پرواز درآوردن این پرنده سنگین وزن و نیز فرود و توقف ایمن آن در پیش داشته اند. به طور متوسط حدود یک ساعت طول می کشد تا موتور های این هواپیما قبل از پرواز، گرم شود.

با توجه به اینکه این هواپیما برای کاربری در نبردهای هسته ای طراحی شده بود ، این زمان بسیار طولانی ، برای فرماندهان ارتش امریکا بسیار مشکل آفرین بود. زمانی که این هواپیما روی زمین قرار دارد، با توجه به حمل بیش از ۳۱  تن انواع بمب و موشک، فقط یک هدف بی دفاع برای دشمنان محسوب می شود.

راه حل این مسئله، استفاده از کارت استارت است. این رویکرد منحصر به فرد، استفاده از خرج های انفجاری کنترل شده کوچک ، برای آماده کردن هشت موتور توربو فن  در زمانی بسیار کوتاه تر بود.  تخمین زده می شود با استفاده از روش کارت استارت ، هواپیما می تواند در مدت زمانی کمتر از 10 دقیقه  به پرواز درآید.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید