چه آداپتور برقی برای تور ترکیه در سال 2023 نیاز دارم؟

چه آداپتور برقی برای تور ترکیه در سال 2023 نیاز دارم؟

هنگامی که به یک کشور سفر می کنید، تنها چیزی که باید نگران آن باشید نه تنها زبان و واحد پول آن کشور است، بلکه باید به انواع دوشاخه ها و ولتاژ برق کشور مقصد نیز فکر کنید زیرا آداپتور دوشاخه برق و ولتاژ چندین استاندارد مختلف در دنیا دارند. ترکیه نیز یکی از این استانداردها را رعایت می کند.

کد خبر : ۱۳۶۷۱۲
بازدید : ۱۴۸۰

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و به دنبال پاسخ این سوال هستید که "چه آداپتور برقی برای ترکیه نیاز دارم؟" این مقاله را از وب سایت توریاب مسافرتی بخوانید تا بدانید ترکیه از چه پریزی استفاده می کند و در ترکیه از چه پریز برقی استفاده می شود.

هنگامی که به یک کشور سفر می کنید، تنها چیزی که باید نگران آن باشید نه تنها زبان و واحد پول آن کشور است، بلکه باید به انواع دوشاخه ها و ولتاژ برق کشور مقصد نیز فکر کنید زیرا آداپتور دوشاخه برق و ولتاژ چندین استاندارد مختلف در دنیا دارند. ترکیه نیز یکی از این استانداردها را رعایت می کند.

یکی از نکات مهمی که ممکن است بسیاری از ما قبل از سفر به تور استانبول یا حتی شهر تورسیتی دیگر مثلا تور آنتالیا برای اطلاع از آن فراموش کنیم، بررسی نوع آداپتور دوشاخه و ولتاژ کشور مقصد است.

عدم اطلاع از این موارد ممکن است باعث آسیب یا آسیب شدید به دستگاه های الکترونیکی شود. به همین دلیل قبل از سفر به تور ترکیه باید با نوع آداپتور و دوشاخه برق مورد استفاده در ترکیه آشنا شوید و پاسخ این سوال را بیابید که آیا ترکیه از دوشاخه های اروپایی استفاده می کند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور می توانید مقاله “ نکاتی که قبل از سفر به ترکیه باید بدانید ” سایت توریاب | touryabtravel.com را نیز مطالعه کنید.

انواع دوشاخه و پریز

شاخه ها بر اساس شکل و استاندارد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در حال حاضر حدود 15 نوع پریز برق در سراسر جهان با حروف انگلیسی برچسب گذاری شده است. بنابراین لازم است برای هر کشور یک دوشاخه خاص داشته باشید زیرا در غیر این صورت نمی توانید وسایل برقی خود را به آداپتور دوشاخه کشور مقصد متصل کنید.

چرا یک آداپتور برق متفاوت در ترکیه استفاده می شود؟

دلیل استفاده از آداپتور دوشاخه برق مختلف در کشورهای مختلف مانند ترکیه این است که هر کشوری دارای ولتاژ برق خود است که باعث می شود آداپتور دوشاخه برخی از کشورها متفاوت باشد. به عنوان مثال در اکثر کشورهای آسیایی و اروپایی از برق با ولتاژ 220 تا 240 ولت با فرکانس 50 هرتز استفاده می شود.

هنوز در بیشتر مناطق قاره آمریکا ولتاژ برق بین 100 تا 127 ولت با فرکانس 60 هرتز است. در نتیجه، وسایل برقی مختلف باید از دوشاخه سازگار با ولتاژ برق هر کشور استفاده کنند.

9999999999999999999999999

چه آداپتور دوشاخه ای برای ترکیه نیاز دارم؟

در پاسخ به این سوال که در ترکیه از چه پریزهایی استفاده می شود؟ لازم به ذکر است برای شارژ موبایل یا لپ تاپ خود در ترکیه به یک آداپتور دوشاخه نیاز دارید که بتوانید آن را به دوشاخه در هتل خود در ترکیه وصل کنید و آداپتور دوشاخه شما باید با پریزهای ترکیه سازگار باشد.

دوشاخه ها و پریزها در ترکیه از نوع F هستند که به آنها دوشاخه شوکو نیز می گویند. این نوع دوشاخه در اکثر کشورهای اروپایی استاندارد است و سازگاری را برای مسافران اروپایی غیر از بریتانیایی ها نسبتاً آسان می کند. سیستم برق در ترکیه بر اساس Türkiye Milli Standartları تعیین می شود.

مردم آمریکا، کانادا، ژاپن و مکزیک از شاخه های نوع A و گاهی اوقات نوع B استفاده می کنند. اگر در یکی از این کشورها زندگی می کنید و تصمیم به سفر به ترکیه گرفته اید، قبل از سفر به ترکیه یک دوشاخه نوع F یا یک مبدل پلاگین تهیه کنید تا از پس سفر خود به ترکیه برآیید.a

همچنین می توانید دوشاخه F-type را از فروشگاه های الکترونیک فرودگاه ترکیه تهیه کنید. با این حال همانطور که در مقاله خرید در فرودگاه استانبول اشاره کردیم ، قیمت کالاهای الکترونیکی در فرودگاه های ترکیه به خصوص فرودگاه ترکیه استانبول از فروشگاه های داخل شهر بالاتر است.

قبل از خرید مبدل پلاگین باید از فروشگاه بپرسید که برای ترکیه چه آداپتور پلاگینی نیاز دارم تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند و مناسب ترین مبدل را خریداری کنند.

قبل از خرید مبدل، مطمئن شوید آداپتوری که انتخاب می‌کنید با آداپتور دوشاخه ترکی سازگار است تا بتوانید دستگاه‌های خود را به یک آداپتور برق در ترکیه وصل کنید.

در پایان 

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که "چه آداپتور برقی برای ترکیه نیاز دارم؟" توضیح دادیم که در ترکیه از پلاگین نوع f استفاده می کنند. اگر از کشورهای غیر اروپایی یا خاورمیانه به ترکیه سفر می کنید، قبل از سفر به ترکیه؛ شما باید یک مبدل پلاگین تهیه کنید تا بتوانید به سرعت تلفن همراه و لپ تاپ خود را در ترکیه شارژ کنید و از وسایل الکترونیکی خود در ترکیه استفاده کنید.

سوالات متداول

چه آداپتور دوشاخه ای برای ترکیه نیاز دارم؟

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید باید قبل از سفر به ترکیه یک دوشاخه نوع F خریداری کنید تا بتوانید از وسایل الکترونیکی خود در ترکیه استفاده کنید و موبایل و لپ تاپ خود را شارژ کنید.

آیا ترکیه از پریزهای اروپایی استفاده می کند؟

ترکیه از دوشاخه های اروپایی نیز استفاده می کند و افرادی که از کشورهای اروپایی به ترکیه سفر می کنند نیازی به خرید مبدل یا دوشاخه نوع F ندارند.

فرض کنید از انگلستان به ترکیه سفر می کنید زیرا دوشاخه ها در انگلستان با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. در این صورت باید یک دوشاخه F-type تهیه کنید تا به راحتی و بدون مشکل از وسایل الکترونیکی خود در ترکیه استفاده کنید.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید