سفر به مشهد چه زمانی به صرفه تر است؟

سفر به مشهد چه زمانی به صرفه تر است؟

زمان‌هایی که مسافران تمایل کمتری برای سفر به یک مقصد گردشگری از خود نشان می‌دهند خدمات گردشگری نیز با تخفیف و قیمت‌های ارزان‌تر عرضه می‌شوند. با توجه به این موضوع برای سفر ارزان به مشهد نیاز است تا برنامه‌ سفر را به ارزان‌ترین زمان سفر موکول کرد و اینجا است که انتخاب زمان مناسب سفر به مشهد با مدیریت هزینه‌های سفر به این شهر زیارتی ارتباط پیدا می‌کند.

کد خبر : ۱۴۴۶۳۰
بازدید : ۸۸۴

مقصد سفر هر جا که باشد در هر حال تجربه یک سفر مقرون به صرفه و ارزان چیزی است که بیشتر گردشگران به دنبال آن هستند و کلید اصلی این ماجرا در انتخاب زمان مناسب برای سفر است.

سفر به کلان‌شهر مشهد نیز چه با هدف جاذبه‌گردی و چه به منظور زیارت از این قائده مستثنی نیست و ترفند اصلی سفر ارزان به این مقصد نیز انتخاب زمان مناسب برای این کار است. اگر شما هم به زودی قرار است راهی شهر پرگردشگر مشهد شوید ادامه مطلب را دنبال کنید تا به شما بگوییم سفر به مشهد چه زمانی به صرفه‌تر است؟

چطور زمان سفر به مشهد در هزینه های سفر به آن تاثیرگذار است؟

پیش از آنکه به موضوع زمان‌های ارزان سفر به مشهد بپردازیم خوب است به این موضوع مهم اشاره کنیم که اصولا چه ارتباطی بین هزینه سفر به مشهد و زمان سفر به آن وجود دارد؟ در پاسخ به سوال باید گفت خدمات سفر از بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل در بازه‌های زمانی مختلف قیمت متفاوتی هم دارند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید قیمت بلیط هواپیما مشهد را در تقویم قیمتی سفرمارکت جستجو کنید آن وقت خواهید دید که قیمت‌ این بلیط در تاریخ‌های مختلف با نوسان زیادی همراه است. همواره به خاطر داشته باشید که هر زمان تقاضا برای سفر به هر مقصد گردشگری بالا برود قیمت خدمات سفر نیز همراه با آن افزایش پیدا می‌کند.

در مقابل زمان‌هایی که مسافران تمایل کمتری برای سفر به یک مقصد گردشگری از خود نشان می‌دهند خدمات گردشگری نیز با تخفیف و قیمت‌های ارزان‌تر عرضه می‌شوند. با توجه به این موضوع برای سفر ارزان به مشهد نیاز است تا برنامه‌ سفر را به ارزان‌ترین زمان سفر موکول کرد و اینجا است که انتخاب زمان مناسب سفر به مشهد با مدیریت هزینه‌های سفر به این شهر زیارتی ارتباط پیدا می‌کند. 

ارزان ترین زمان برای سفر به مشهد

با توجه به آنچه پیشتر گفته شد ارزان‌ترین زمان سفر به مشهد که شامل بازه‌های کم گردشگر و یا خلوت سفر هستند را می‌توان ایام عادی سال تعریف کرد. این ایام در تضاد با بازه‌های زمانی شلوغ سفر یا دوره پرگردشگر تعریف می‌شوند.

در مجموع تعطیلات رسمی و تاریخ‌هایی که با مناسبت‌های خاص مقارن باشند جزو ایام شلوغ سفر محسوب می‌شوند و نرخ خدمات گردشگری نیز در این دوران بالاتر از همیشه است. اگر این بازه‌های زمانی را به عنوان زمان پرتردد و شلوغ سفر به مشهد در نظر بگیریم، روزهایی که با هیچ رویداد مذهبی و یا تعطیلات رسمی همزمان نباشد را می‌توان ایام خلوت تلقی کرد. 

به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد در روز ولادت و یا شهادت امام هشتم شیعیان به سبب تقاضای بالای زائران برای سفر به مشهد از همیشه گران‌تر است. در حالی که قیمت همین بلیط در روزهای عادی به دلیل کاهش تقاضای سفر همواره با تخفیف ارائه می‌شود.

تعطیلات نوروز نیز از مثال‌های بارز زمان‌های شلوغ و پرتردد سفر به مشهد تلقی می‌شود زیرا در این دوران همزمان با تعطیلی ادارات و مدارس یا دانشگاه‌ها تقاضای سفر به مشهد منوره نیز بطور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد و به دنبال آن قیمت‌ خدمات گردشگری از جمله هتل، بلیط هواپیما و بلیط قطار مشهد نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارند. در مقابل روزهای معمول سال که مقارن با تعطیلات رسمی نیستند هزینه همگی این خدمات با اختلاف فاحش و قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌شوند. 

Capture.PNG2

ارزان‌ ترین فصل سفر به مشهد 

شرایط آب و هوایی حاکم بر شهر مشهد نیز تاثیر بسزایی در میزان گردشگران آن دارد و از آنجا که آب و هوای مشهد عمدتا سرد و خشک محسوب می‌شود بنابراین فصل زمستان را می‌توان خلوت‌ترین و ارزان‌ترین فصل سفر به این کلان شهر دانست.

به دنبال آن گردشگرانی که در این فصل از سال به مشهد سفر می‌کنند می‌توانند از دو مزیت مهم بهرمند شوند و آن هم هزینه کم‌تر سفر و خلوت بودن فضای حرم یا محوطه جاهای دیدنی مشهد است. گفتنی است همیشه تورهای زمستانی مشهد با قیمت‌های بسیار ارزانی عرضه می‌شوند.

زیرا با کاهش تقاضای سفر به مشهد در این فصل تکمیل کردن ظرفیت تورها دشوار است و مجری تورها مجبور به ارائه تخفیف‌های ویژه جهت ترغیب مسافران به سفر می‌شوند. 

علاوه بر فصل زمستان اوایل فصل پاییز را هم جزو ایام کم‌تردد گردشگران به مشهد محسوب می‌شود زیرا در این دوران هوا رفته رفته رو به سرما پیش می‌رود و گردشگران کمتری تمایل به سفر در این شرایط آب و هوایی را دارند.

ضمن آنکه در این فصل با توجه به شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از گردشگران به دلیل مشغله‌های کاری و تحصیلی فرصت کمتری برای سفر و زیارت پیدا می‌کنند. بنابراین این فصل هم برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال سفری ارزان و مقرون به صرفه به مشهد هستند یک فرصت طلایی به حساب می‌آید.

ناگفته نماند در صورتی که هر گونه رویداد مذهبی و یا مناسب ویژه‌ای با این فصل‌ها مقارن شود آن روزها را دیگر نمی‌توان ایام خلوت سفر دانست زیرا علیرغم شرایط آب و هوایی نامطلوب، رخدادها یا مناسبت‌های خاص موجب افزایش حجم گردشگران و زائران مشهد می‌شود و در نتیجه انتظار افزایش نرخ بلیط قطار مشهد، بلیط پرواز مشهد و یا هزینه اقامت بسیار محتمل است. 

از کجا و چطور بلیط ارزان مشهد را بگیریم؟

فرقی نمی‌کند تصمیم گرفته‌اید که با بلیط هواپیما مشهد سفر کنید و یا سفرهای زمینی را به آن ترجیح می‌دهید و به دنبال بلیط قطار مشهد یا اتوبوس با قیمت مناسب می‌گردید. در هر صورت لازم است که یک مرجع فروش جامع و کامل را برای خرید بلیط انتخاب کنید تا ارزان‌ترین گزینه‌های سفر به مشهد را در اختیارتان قرار دهد.

سفرمارکت یک بازار خدمات سفر و موتور جستجوی خدمات آنلاین گردشگری و همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. در حقیقت سفرمارکت عرضه کننده همه خدمات سفر در طیف گسترده‌ای است که با امکان دسترسی به صدها سایت گردشگری این امکان را فراهم کرده است تا کاربران گزینه‌های بیشتری برای مقایسه و خرید در اختیار داشته باشند.

ضمن آنکه تقویم قیمتی سفرمارکت با نمایش قیمت انواع بلیط یا خدمات سفر در طول یک بازه زمانی به شما در شناخت زمان‌های ارزان سفر به مشهد کمک بسزایی می‌کند.  

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید