چگونه شرکت خصوصی تاسیس کنیم؟؛ شرایط و نکات ثبت

چگونه شرکت خصوصی تاسیس کنیم؟؛ شرایط و نکات ثبت

ثبت شرکت خصوصی علل متعددی دارد که مهمترین آن عبارت است از اینکه با ثبت کردن شرکت، شخصیت حقوقی و قانونی معنی پیدا می‌کند و اساسنامه، شرکتنامه و سایر اسناد رسمیت می‌یابد.

کد خبر : ۱۴۷۵۸۷
بازدید : ۲۷

ثبت شرکت خصوصی و یا همان خصوصی‌سازی از جمله کارهایی است که دولت‌های توسعه یافته به آن اهمیت زیادی می‌هند. برای کنترل و نظارت بر شرکت‌های خصوصی، قوانین مشخصی برای ثبت شرکت خصوصی تدوین شده است.

ثبت شرکت خصوصی علل متعددی دارد که مهمترین آن عبارت است از اینکه با ثبت کردن شرکت، شخصیت حقوقی و قانونی معنی پیدا می‌کند و اساسنامه، شرکتنامه و سایر اسناد رسمیت می‌یابد.

همچنین عملکرد مدیران شرکت در گرو تثبیت شرکت است و حصول اطمینان سهامداران (شرکاء) و هیات مؤسس نیز نسبت به روند قانونی تشکیل شرکت در اثر ثبت حاصل می‌شود. به یاد داشته باشید که قانونا، ایجاد هر گونه فعالیت اقتصادی، مالی و حقوقی مستلزم ثبت شرکت است.

شرکت‌های خصوصی چند نوع هستند؟

در تعریف کلی، شرکت‌های تجاری به دو گروه شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی تقسیم می‌شوند. ولی شرکت‌های خصوصی نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند.

شرکت خصوصی که از شراکت افراد حقیقی و حقوقی غیر دولتی تشکیل می‌شود.

شرکت خصوصی که از شراکت افراد حقیقی یا حقوقی بخش خصوصی با افراد حقیقی دولتی تشکیل می‌شود. در این نوع شرکت‌ها استفاده از سرمایه دولتی تنها تا سقف ۴۹درصد امکان‌پذیر است.

مراحل تاسیس شرکت خصوصی چگونه است؟

باید توجه داشته باشید ثبت شرکت خصوصی معادل ثبت شرکت تجاری در قانون تعریف می‌شود. بنابراین تاسیس شرکت خصوصی باید در یکی از قالب‌های تعریف شده برای ثبت شرکت تجاری صورت گیرد. براساس ماده ۱۹۵ قانون تجارت تمامی شرکت‌ها زمانی به صورت رسمی شناسایی می‌شوند که در دفاتر اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده باشند.

ثبت کلیه شرکت‌های تجاری در قانون تجارت، الزامی بوده و تابع تمامی مقررات ثبت شرکت‌ها می‌باشند. تقاضای ثبت کردن شرکت، به وسیله تنظیم اظهارنامه از اداره ثبت شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.

توجه داشته باشید که اگر در تهران هستید، باید اظهارنامه را به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران تسلیم نمایدد و در صورتی که در شهرستان هستید، باید که تقاضا را به ادارات ثبت محل تحویل دهید. منظور از شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های تجاری است که در ماده ۲۰ قانون تجارت انواع آن‌ها ذکر شده است.

نحوه درخواست ثبت شرکت خصوصی و مراحل آن

۱- تهیه و تکمیل فرم درخواست شامل اطلاعات اساسی نظیر نام، نوع فعالیت، مرکز اصلی، تابعیت، میزان سرمایه

۲- مراجعه به سامانه اداره مذکور و تکمیل اطلاعات خواسته شده و تعیین نام شرکت

۳- ارسال مدارک لازم به اداره مربوطه از طریق پست پس از پذیرش اینترنتی

۴- درج بارکد پستی در سامانه

پس از تسلیم اسناد و مدارک مزبور به مرجع ثبت شرکت‌ها و ثبت مراتب در دفتر مخصوص ثبت و دفتر دیگری که شماره ردیف و خلاصه شرکتنامه و اساسنامه در آن درج می‌شود باید بررسی‌های لازم را انجام دهید. سپس خلاصه مفاد شرکتنامه باید ظرف یک ماه در روزنامه رسمی کشور و یک روزنامه کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت درج و منتشر شود.

استعلام برند قبل از ثبت

استعلام قبل از ثبت به متقاضی این امتیاز را می دهد که هزینه و زمان کمتری را برای ثبت برند مورد نظر خود بپردازد. با توجه به روش های استعلام علامت تجاری در اداره مالکیت معنوی, استعلام صحیح برند توسط کارشناسان امر مهمی تلقی می شود که با توجه به نظر کارشناسان موسسه ثبتی ذهن ناب در زمینه استعلام درصد اعلام نقص و یا رد اظهارنامه ثبت برند بسیار کاهش می یابد و همچنین هیچ فرقی ندارد که ثبت برند لاتین و یا فارسی مد نظر شما باشد.

نحوه استعلام برند لاتین

7000000000

مهم‌ترین تفاوت ثبت برند لاتین با فارسی در این است که این نوع علائم تجاری را باید به صورت بین‌المللی استعلام کرد تا از تکراری نبودن آنها اطمینان حاصل کرد. برای این منظور، باید به موافقت‌نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی یا کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی مراجعه کرد. همچنین رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی الزامی خواهد بود.

سامانه آنلاین ثبت و استعلام برند آسان ثبت

با توج به اهمیت همگامی با پیشرفت عصر حاضر و جلوگیری از مشکلات پیش رو در جهت ثبت برند؛ اگر نیاز به اطلاعات بیشتر برای ثبت و یا استعلام برند خود دارید می‌توانید با مشاوران آسان ثبت تماس حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به ثبت برند و نداشتن زمان برای انجام کارهای ثبتی خود می‌توانید این پروسه را به تیم با تجربه آسان ثبت بسپارید تا تمامی کارهای شما بصورت قانونی و در کمترین زمان صورت گیرد و با خیالی آسوده به کسب و کار خود از طریق این شرکت بپردازید.

قوانین ثبت برند لاتین

مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند لاتین است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شوند.

همه موسسات ثبت برند در سراسر کشور نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام نام‌های خارجی و اسامی عربی و کردی و ترکی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقیقی

شناسنامه و کارت ملی متقاضی

کارت بازرگانی معتبر

مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی باشد.)

پر کردن درخواست ثبت برند لاتین

نمونه علامت تجاری لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر

مدارک لازم جهت ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی

کارت ملی و شناسنامه متقاضی

روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت

کارت بازرگانی معتبر

مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی باشد.)

تکمیل اظهارنامه ثبت برند لاتین

نمونه لوگو لاتین در ابعاد ۱۲ × ۱۲ سانتی‌متر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید