فرودگاه دنیزلی و فاصله آن از آنتالیا

فرودگاه دنیزلی و فاصله آن از آنتالیا

در این مقاله به معرفی فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با انتخاب مسیر مناسب، زمان سفر به آنتالیا را کوتاه‌تر کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

کد خبر : ۱۵۵۷۲۶
بازدید : ۶۱

پرواز مستقیم ایران به آنتالیا بسیار محدود است؛ ازاین‌رو بسیاری از گردشگران برای رسیدن به آنتالیا باید یا در فرودگاه استانبول یا دنیزلی به زمین بنشینند. فاصله آنتالیا تا فرودگاه دنیزلی، تقریبا نصف فاصله آن با فرودگاه‌های استانبول است؛ اما تعداد قابل توجهی از گردشگران این حقیقت را نمی‌دانند.

در این مقاله به معرفی فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با انتخاب مسیر مناسب، زمان سفر به آنتالیا را کوتاه‌تر کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

آشنایی با فرودگاه دنیزلی؛ فرودگاه کوچکی در جنوب شرق ترکیه

پیش از بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا، بهتر است کمی با این فرودگاه آشنا شویم. فرودگاه دنیزلی که با نام چارداک دنیزلی نیز شناخته می‌شود، در جنوب شرق ترکیه قرار دارد. این فرودگاه از سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرد؛ اما به دلیل کوچک بودن ترمینال‌، در سال ۲۰۰۱ مورد بازسازی قرار گرفت و مجددا در سال ۲۰۰۸ از آن بهره‌برداری شد.

فرودگاه دنیزلی شامل یک باند بزرگ، بوفه، پارکینگ و اینترنت رایگان است و پروازهای متعددی به مقصد تهران دارد. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی، فاصله این فرودگاه از شهر آنتالیا را بررسی کنیم.

فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا چقدر است؟

فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا حدود ۱۷۴ کیلومتر، معادل دو ساعت و نیم رانندگی است. اغلب گردشگران برای طی این مسافت از تاکسی، خودروهای کرایه‌ای یا اتوبوس استفاده می‌کنند. برای داشتن سفری اقتصادی، استفاده از اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اگرچه فاصله فرودگاه اسپارتا کمتر از فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا و حدود ۱۴۰ کیلومتر است؛ اما به دلیل مسیر پرپیچ‌وخمی که دارد، گردشگران ترجیح می‌دهند از فرودگاه دنیزلی استفاده کنند؛ همچنین برخی مسافران برای سفر به آنتالیا از طریق استانبول نیز اقدام می‌کنند؛ اما فاصله هر دو فرودگاه استانبول (فرودگاه جدید و فرودگاه صبیحا) از آنتالیا، بیشتر از فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا است. برای اینکه هزینه سفر را کمتر کنید و سریع‌تر به مقصد برسید، فرودگاه دنیزلی انتخاب هوشمندانه‌تری است.

پروازهای تهران به فرودگاه دنیزلی، از طریق شرکت‌های هواپیمایی متعددی همچون ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر و کیش ایر در ساعات مختلف شبانه‌روز صورت می‌گیرد.

بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا بسیار مشهور هستند و اغلب گردشگران با هدف شنا و تفریح در این سواحل، به آنتالیا سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید از فرودگاه مستقیم به ساحل بروید یا در هتل‌های نزدیک به این سواحل اقامت کنید، بهتر است فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا را هم بدانید:

•    فاصله دنیزلی تا لارا آنتالیا: ۱۹۲ کیلومتر

•    فاصله فرودگاه دنیزلی تا کمر: ۲۱۲ کیلومتر

•    فاصله فرودگاه دنیزلی تا بلک: ۲۲۰ کیلومتر

اگر با تور آنتالیا تابستان سفر می‌کنید، حتما از سواحل مشهور آن همچون لارا، کمر و بلک بازدید کنید و از تفریحاتی همچون موج‌سواری، والیبال ساحلی، پرواز بر فراز دریا و آفتاب گرفتن در ساحل لذت ببرید.

8

فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا

طبیعت زیبا، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و هتل‌های لوکس از دیگر امکانات موجود در سواحل آنتالیا هستند. برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند نیز مراکز خرید بسیاری وجود دارد. مراکز خرید آگورا، مارک، مال آف آنتالیا و تراسیتی، برخی از مشهورترین آن‌ها هستند که می‌توانید هرآنچه را که نیاز دارید، در آن‌ها بیابید.

بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا شهر آلانیای آنتالیا

آلانیا یکی از شهرهای بسیار دیدنی استان آنتالیا محسوب می‌شود و در فاصلۀ ۱۳۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد. آلانیا به آثار باستانی و سواحل زیبایش مشهور است. سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید از فرودگاه دنیزلی به مقصد آلانیا حرکت کنید، باید بدانید که فاصله فرودگاه دنیزلی تا آلانیا حدود ۳۳۶ کیلومتر است. این فاصله در شرایط عادی با ۵ ساعت رانندگی طی می‌شود.

برای طی این مسافت می‌توانید از خودروی شخصی یا کرایه‌ای، اتوبوس یا حتی هواپیما استفاده کنید. اگر هزینه سفر برایتان مهم نیست، طبیعتا هواپیما گزینه سریع‌تری است. البته اگر با تورهای مسافرتی مانند تور لحظه آخری آنتالیا حرکت کنید، ترانسفر فرودگاهی (از فرودگاه تا هتل محل اقامت) برایتان درنظرگرفته خواهد شد. در‌این‌صورت، ضمن اینکه نیازی به پرداخت مبلغ جداگانه‌ای ندارید، به‌دلیل لحظه آخری بودن تور هزینۀ سفرتان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

9

فاصله فرودگاه دنیزلی تا شهر آلانیا در استان آنتالیا

سفر با تور آنتالیا به مقصد فرودگاه دنیزلی

در این مقاله به بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا و جاذبه‌های گردشگری آن پرداختیم؛ اما درعین‌حال سعی کردیم کمی درباره این فرودگاه و تاریخچۀ آن نیز صحبت کنیم. البته ذکر این نکته ضروری است که مقصد پروازهای ترکیه که از ایران انجام می‌شود، به فصل سفر نیز بستگی دارد. بنابراین بسته به اینکه چه زمانی از سال سفر می‌کنید، ممکن است پروازتان به مقصد فرودگاه‌های دیگری باشد.

برای خرید بلیط هواپیما آنتالیا می‌توانید به آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه کنید. در سایت www.mehrparvaz.com علاوه بر خرید بلیط، می‌توانید هتل محل اقامت خود را نیز رزرو کنید. البته پیشنهاد ما رزرو تورهای مسافرتی به مقصد آنتالیا است؛ چراکه دراین‌صورت، هزینه بلیط سفرتان به شکل چارتری محاسبه شده و همۀ خدمات مورد نیاز را در یک پکیج کامل دریافت خواهید کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید علاوه بر سایت با شماره‌تلفن 02188507190 تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید