سفر به قلب جنگل آمازون

سفر به قلب جنگل آمازون

آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی در دنیاست و بیشتر آن در کشور برزیل قرار گرفته است. به‌همین دلیل اگر بخواهید آمازون زیبا را ببینید، یکی از بهترین راه‌ها شرکت در تور برزیل است.اگر در اهداف‌تان سفر به برزیل را جای داده‌اید و می‌خواهید این سرزمین دوست‌داشتنی را ببینید، در این مطلب همراه‌مان باشید. اینجا برای‌تان بیشتر از آمازون و چگونگی سفر به آن گفته‌ایم.

کد خبر : ۱۵۶۱۱۲
بازدید : ۷۰

سفر به آمازون، دیدن طبیعت شگفت‌انگیز آن، آشنایی با مردم بومی و شناخت فرهنگ‌هایی که پیرامون این جنگل شکل گرفته‌اند، بسیار ارزشمند است. آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی در دنیاست و بیشتر آن در کشور برزیل قرار گرفته است. به‌همین دلیل اگر بخواهید آمازون زیبا را ببینید، یکی از بهترین راه‌ها شرکت در تور برزیل است.اگر در اهداف‌تان سفر به برزیل را جای داده‌اید و می‌خواهید این سرزمین دوست‌داشتنی را ببینید، در این مطلب همراه‌مان باشید. اینجا برای‌تان بیشتر از آمازون و چگونگی سفر به آن گفته‌ایم.

چرا جنگل آمازون مهم است؟

انتخاب یک تور خارجی خوب آسان نیست. چراکه مقاصد بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و حتی فیلم‌ها می‌بینیم و فکر می‌کنیم این جاذبه چقدر با روحیات و علائق ما تطابق دارد؟ اما داستان آمازون چیز دیگری است. چراکه این جنگل در نوع خود یکتاست و بی‌شک برای هر انسان ماجراجو و اهل سفری، می‌تواند جذاب و دوست‌داشتنی باشد.

نخست آنکه جنگل آمازون که در تور برزیل شانس دیدن آن‌را خواهیم داشت، پیرامون رود آمازون شکل گرفته است. این رود از کوه‌های آند سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسیری طولانی، به اقیانوس اطلس می‌ریزد. وجود این رود، هزاران سال است که آمازون را سرسبز نگه داشته و حالا اکوسیستم پایداری در جنگل شکل گرفته است. جالب است بدانید پهنای این رود در قسمت‌هایی آنقدر زیاد است که کشتی‌ها نیز از آن عبور می‌کنند.

درون جنگل آمازون گرم و شرجی است. چرا که درصد رطوبت بالاست و بارش باران تقریبا هر روز اتفاق می‌افتد. برخی شهرهای برزیل تقریبا داخل این جنگل‌ها هستند و بی‌شک از جذاب‌ترین بخش‌های سفرتان خواهند بود.

حالا دانشمندان می‌دانند که آمازون ریه‌ای مهم برای زمین است. تقریبا نیمی از اکسیژن اتمسفر توسط آمازون تولید می‌شود و اگر آمازون آسیب ببیند، تعادل کربن در جهان به‌هم می‌ریزد. یونسکو، آمازون را به‌عنوان یک میراث جهانی ثبت کرده تا علاوه بر جلب توجه‌ها از آسیب دیدن آن نیز جلوگیری کند.

بومیان آمازون

آیا هنوز قبایل آدم‌خوار در آمازون زندگی می‌کنند؟ در بخش بریزیلی جنگل‌های آمازون حدود 24 میلیون نفر زندگی می‌کنند که عمدتا در 180 قبیله شناخته شده ساکن هستند. تاریخ می‌گوید، احتمالا حدود 11 هزار سال پیش، اولین انسان‌ها در آمازون ساکن شده‌اند. آنها مهاجرانی بودند که از سیبری به‌سمت مناطق گرم‌تر می‌رفتند و اینجا باقی مانده‌اند.

اما در اعماق جنگل قبایلی هستند که هیچ ارتباطی با مردم بیرون نداشته‌اند. آنها هزاران سال است با همان سبک قدیم زندگی می‌کنند و برزیل تلاش می‌کند زبان، فرهنگ و هویت آنها را حفظ کند.

اما بخشی از این قبایل ناشناخته گاهی کشف می‌شوند و خبر یپدا شدن آنها، به تیتر یک خبرها می‌رسد. جالب است بدانید قبایلی که در عمق جنگل آمازون هستند، جنگ‌ها، بیماری‌ها و رویدادهای منحصربه‌فرد خود را دارند و گویی در جهان دیگری زندگی می‌کنند.

در تور برزیل شانس دیدن برخی از قبایل شناخته شده را خواهید داشت و می‌توانید همراه با آنها چیزهای زیادی درباره جشن‌ها، سنن و آیین‌های بومی آمازون بیاموزید. این قبایل با همان سبک قدیم خود هستند اما پذیرای گردشگران نیز می‌باشند.

حیوانات و گیاهان جنگل آمازون

بیش از 390 میلیارد درخت در آمازون پیدا می‌شوند که شامل 16 هزار گونه هستند. بیشترین تنوع زیستی دنیا در آمازون است و می‌توانید انواع حشرات، خزندگان، پرندگان، دوزیستان و پستان‌داران را در آن ببینید. علاوه بر این، یک پنجم از ماهیان دنیا در آمازون زندگی می‌کنند که خود این عدد هم بسیار حائز اهمیت است.

مار آناکوندا، جگوار و کروکودیل کیمن سیاه، از جمله موجودات بزرگ و افسانه‌ای هستند که در عمق جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند. امروزه بخشی از حیات گیاهی و جانوری آمازون به‌خطر افتاده است. قسمتی از این مشکلات به‌سبب تغییرات آب‌وهوایی است. بخشی را بومیان از بین می‌برند و قسمت‌هایی طعمه توسعه و سودجویی می‌شوند.

بااین حال، جنگل آمازون واقعا دیدنی است و هیچ جای دیگری در دنیا را نمی‌توان مانند آن پیدا کرد.

20

سفر فسفر به آمازون

یک نکته جالب دیگر درباره آمازون وجود دارد که این جنگل و اکوسیستم آن‌را بسیار جذاب‌تر می‌کند. این قصه مربوط به‌سفر توده‌ای از گردوغبار است که راهی طولانی را از صحرای آفریقا طی می‌کنند تا به آمازون برسند. این توده حاوی مواد معدنی و از جمله مقدار زیادی فسفر است.

فسفری که در جنگل‌های بارانی به‌سرعت شسته می‌شود، با این توده غبار از آفریقا دوباره تامین خواهد شد! جالب است بدانید دانشمندان متوجه شده‌اند از همین طریق و طی 7 سال، حدود 28 هزارتن فسفر به جنگل‌های آمازون می‌رسد تا حیات گیاهی وجانوری آن تامین باشد.

چگونه به دیدن آمازون برویم؟

21

اگر دوست دارید در تور برزیل شرکت کنید و جنگل‌های بارانی آمازون و دیگر شگفتی‌های آن‌را ببینید، برای‌تان یک پیشنهاد عالی داریم. آژانس گردشگری دالاهو که از بهترین و معتبرترین مجریان برگزاری تورهای خارجی طبیعت‌گردی است، به‌زودی عازم تور برزیل خواهد بود.

دالاهو تا به‌حال 7 بار تور برزیل را برگزار کرده و حالا ظرفیت تور آن بسیار محدود شده است. اگر شما هم دوست دارید با دالاهو دنیا را بگردید و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا را ببینید، همین حالا وارد سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com شوید یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید و اطلاعات کامل درباره قیمت تور برزیل، زمان حرکت تور برزیل و نکات مهم دیگر را به‌دست آورید.

دالاهو آژانس گردشگری قدرتمندی است که تورهای خارجی دیگری از جمله تور تونس تور ژاپن، تور ماداگاسکار، تور قونیه، تور قزاقستان، تور تاجیکستان و... را نیز در فصل مناسب هر مقصد برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما به سایت این آژانس گردشگری مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید