چگونه با سازنده‌های فروشگاه آنلاین کار کنیم؟

چگونه با سازنده‌های فروشگاه آنلاین کار کنیم؟

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که مگر فروشگاه ساز آنلاین چه امکاناتی دارد که هر روز افراد بیشتری با این پلتفرم سایتشان را می‌سازند؟ آیا ارزش دارد تا زمان و هزینه‌ای بابت ساخت سایت با فروشگاه ساز پرداخت کنیم؟ جواب تمام این سؤالات را در این بخش بررسی می‌کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

کد خبر : ۱۶۶۲۶۰
بازدید : ۹

سازنده‌های فروشگاه آنلاین یا همان فروشگاه سازها چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده‌اند. بلاگرهای معروف اینستاگرامی و خیلی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از این سرویس آنلاین برای راه اندازی کسب و کار خودشان استفاده می‌کنند.

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که مگر فروشگاه ساز آنلاین چه امکاناتی دارد که هر روز افراد بیشتری با این پلتفرم سایتشان را می‌سازند؟ آیا ارزش دارد تا زمان و هزینه‌ای بابت ساخت سایت با فروشگاه ساز پرداخت کنیم؟ جواب تمام این سؤالات را در این بخش بررسی می‌کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

شروع فعالیت فروشگاه اینترنتی

این روزها فروشگاه‌های حضوری و کسب و کارهای خانگی این موضوع را متوجه شدند که فروش اینترنتی درآمدشان را چندین برابر می‌کند. حالا چه این فروش از طریق پیج اینستاگرامی پربازدید باشد چه از طریق فروشگاه اینترنتی.

اصلاً هم لازم نیست نگران غول‌های بزرگی مثل دیجی کالا باشید. اگر محصولات باکیفیت و خوبی برای عرضه داشته باشید، مشتری‌ها شما را پیدا می‌کنند. همین چند وقت پیش بود که چشممان به یک فروشگاه اینترنتی عروسک‌های دست بافت خورد. لاین سفارش گیری این فروشگاه به خاطر حجم سفارش بالا تا ۳ ماه آینده بسته بود! باورتان می‌شود؟

این تنها یک نمونه از کسب و کارهای اینترنتی بود که صاحب کسب و کار با تخصص و علاقه‌ای که داشت، کارش را شروع کرده بود.

حالا که مطمئن شدید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی نیست که حتماً یک مغازه بزرگ یا فیزیکی داشته باشید؛ بیایید نحوه ساخت فروشگاه در یک فروشگاه ساز آنلاین را بررسی کنیم.

101

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه‌های زیادی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید بدون کمک و استخدام طراح سایت و پرداخت هزینه‌های اضافی سایت بسازید، باید سراغ فروشگاه ساز ایرانی بروید. چرا ایرانی؟

چون فروشگاه سازهای خارجی امکان اضافه کردن درگاه پرداخت و اینماد را ندارند. از همه مهم‌تر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. تازه برای ساخت سایت در این فروشگاه سازها باید هزینه‌دلاری بالایی پرداخت کنید!

اما فروشگاه ساز ایرانی مثل پرتال نه تنها تمام امکانات فروشگاه شما را درون خودش دارد؛ ‌بلکه با کمتر از ۴ میلیون تومان یک سایت آماده با پشتیبانی ۲۴ ساعته تحویلتان می‌دهد. آن هم بدون نیاز به کدنویسی و دانش فنی!

1-    ساخت فروشگاه اینترنتی

اول از همه باید در سایت portal ثبت نام کنید. به این صورت که بعد از وارد کردن شماره همراه و نام و نام خانوادگی، به چند سؤال کوتاه پاسخ می‌دهید. چند لحظه‌ای که منتظر بمانید، سایت فروشگاهی شما ساخته می‌شود.

برای ساخت فروشگاه در پرتال نیازی به پرداخت یک ریال هزینه هم ندارید. ۷ روز ابتدایی ثبت نام می‌توانید از تست رایگان استفاده کنید. اگر از امکانات و قابلیت‌های آن راضی بودید، هزینه سالانه آن را پرداخت می‌کنید.

2-    انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی

قدم بعدی در ساخت فروشگاه، انتخاب قالب سایت است. این بخش دقیقاً شبیه رنگ کردن و اضافه کردن طبقات به مغازه فیزیکی شما است. ظاهر سایت شما بر اساس قالب انتخابی تغییر می‌کند. البته بعداً در بخش تنظیمات می‌توانید رنگ قالب و بخش‌های داخلی صفحه را تغییر دهید.

از بین ده‌ها قالب زیبا و جذاب فروشگاهی یکی را انتخاب کنید تا سراغ مرحله بعد برویم. یعنی مرحله‌ای که باید اطلاعات کسب و کار و محصولات فروشگاهی را در سایت اضافه کنید.

3-    قرار دادن محصولات در سایت

در منوی «فروشگاه» بخش پنل مدیریت سایت، امکان اضافه کردن محصولات فروشگاه وجود دارد. تصاویر، قیمت،‌ نام محصول و مشخصات کلی هر محصول را در این بخش اضافه می‌کنید. بسته به تعداد محصولات، این کار بین 1 روز تا 1 هفته زمان می‌برد.

اگر اطلاعات هر محصول و عکس کالاها آماده نباشد، ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشید. از طرف دیگر حواستان به تکمیل اطلاعات کلی سایت مثل صفحه درباره ما، تماس با ما و تصاویر اسلایدرها باشد.

هر کدام از این بخش‌ها را می‌توانید از طریق پنل مدیریت سایت تغییر دهید.

4-    فعال کردن فروشگاه اینترنتی

حالا که محصولات را داخل سایت قرار دادید و فروشگاهتان آماده فروش شده، وقت فعال کردن سایت و خرید دامنه می‌رسد. با خرید اشتراک سالیانه بسته کوچک، متوسط و پیشرفته (بسته به تعداد محصولات و امکانات) فروشگاه شما فعال می‌شود.

بر اساس نام فروشگاه یک آدرس اینترنتی یا همان دامنه انتخاب می‌کنید. دامنه شما می‌تواند پسوند .ir ، .com یا هر پسوند دیگری داشته باشد. تفاوت این پسوندها در قیمت آن‌ها است.

بعد از انتخاب دامنه هم می‌توانید درخواست درگاه بانکی و مجوزهایی مثل اینماد را بدهید.

5-    مارکتینگ فروشگاه را آغاز کنید

حالا که مراحل ساخت فروشگاه آنلاین شما به پایان رسید، نوبت تبلیغات و فروش محصولات است. چطور؟ با اتصال سایت به موتورهای جستجوی کالایی مثل ترب و ایمالز که روزانه ده‌ها ورودی به سایت شما انتقال می‌دهند.

از طرف دیگر با سئو سایت، تبلیغات و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خیلی راحت خودتان را در معرض دید میلیون‌ها مخاطب قرار دهید. شک نکنید که خیلی زود فروش خوبی از فروشگاه آنلاین به دست می‌آورید.

کلام آخر؛ صبور باشید

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید تا موفقیت بیشتری کسب کنید. قرار نیست از روز اول هزاران مشتری از شما خرید کنند. ممکن است ماه‌های ابتدای به تعداد انگشتان دست فروش داشته باشید. اما کم‌کم با ترفندهای بازاریابی و سئو سایت می‌توانید فروش میلیونی داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید