خرید اقساطی پرینتر و تجهیزات فروشگاهی از هزار مارکت

خرید اقساطی پرینتر و تجهیزات فروشگاهی از هزار مارکت

اگر قصد خرید پرینتر و تجهیزات اداری و فروشگاهی را دارید، در این مقاله همراه ما بمانید تا این دستگاه، کارکرد و انواع مختلف آن را برای شما شرح بدهیم.

کد خبر : ۱۶۸۰۴۶
بازدید : ۳۰

اگر قصد دارید که در آینده نزدیک پرینتر تهیه کنید، این مقاله برای شما است. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و انواع مختلف چاپگر را بررسی کنیم. چاپگرها امروز مورد نیاز همه ما هستند و در هر صنفی می‌توان به‌شکلی از آن‌ها استفاده کرد.

همین موضوع سبب شده تا علاقه‌مندان زیادی برای تهیه آن وجود داشته باشد. اما عدم اطلاع از مدل‌های مختلف این دستگاه و ناآگاهی گاهی سبب می‌شود که افراد مختلف درعین این‌که هزینه مناسبی برای وسیله خود می‌کنند، به مطلوب مورد نظرشان نرسند.

پرینتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

Printer که در زبان فارسی با نام چاپگر از آن یاد می‌شود، یکی از لوازم جانبی رایانه محسوب خواهد شد. این وسیله بسیار پرکاربرد است و هر کدام از ما حداقل برای یک‌بار هم که شده از آن استفاده کرده‌ایم. این ابزار به ما کمک می‌کند که بتوانیم تصاویر و متون را به‌کمک کامپیوتر بر روی کاغذ چاپ کنیم.

چاپگر‌ها انواع مختلفی دارند و روش‌های چاپ هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. انواع آن‌ها از نظر رنگ چاپی که انجام می‌دهند، سیاه و سفید و رنگی است. اما نوع چاپ آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. از چاپ لیزری و جوهرفشان گرفته تا ماتریس‌های سوزنی و انواع دیگر.

آشنایی با انواع پرینتر‌ها

همان‌طور که گفتیم اصولا Printerها براساس نوع چاپ دسته‌بندی خواهند شد. در ادامه درباره این دسته‌بندی و انواع مختلف آن برای شما مطالبی را ارائه خواهیم کرد تا هم با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید و هم هنگام خرید پرینتر کار ساده‌تری داشته باشید.

پرینتر‌های جوهرافشان

چاپگر‌های جوهرفشان امروز طرفداران زیادی دارند و معمولا برای استفاده‌های خانگی توصیه می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی به دوربین‌ها متصل شوند و عکس‌های رنگی باکیفیتی را چاپ کنند. کارتریج پرینتر نوع جوهرفشان، از جوهر پر شده و به همین دلیل هم چنین نامی برای آن مشخص کرده‌اند.

جوهر‌های آن نیز تاریخ مصرف 6 ماهه‌ای دارند و باید در عرض همین مدت مصرف شوند. چون پس از آن ممکن است جوهر دیگر رقت اولیه خود را نداشته باشد و برای چاپگر مشکلاتی را ایجاد کند.

پرینتر‌های لیزی

مهم‌ترین مزیت این چاپگر‌ها، کیفیت بالای آن‌ها در چاپ است. چاپگر‌های لیزری دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای چاپ در تعداد بالا استفاده کرد. در این دستگاه‌ها دیگر چیزی به نام جوهر وجود ندارد. کارتریج این چاپگر‌ها تونر یا لیزر تونر نام دارد که نوعی رنگ پودری است.

نسبت به مدل جوهرفشان، تونر این چاپگر‌ها تاریخ انقضای بیشتری دارد و می‌توان برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نکرد و همچنان تونر‌هایی قابل مصرف داشت. اما نکته‌ای که باعث می‌شود اکثر مردم به‌سراغ خرید چاپگر‌های لیزری نروند و همان مدل جوهری را ترجیح بدهند، قیمت بالای این دستگاه‌ها نسبت به نوع قبلی است. پرینتر‌های لیزری در 2 نوع سیاه و سفید و رنگی به بازار عرضه می‌شوند.

25

فیش پرینتر چیست و جزء کدام دسته محسوب می‌شود؟

فیش پرینتر یکی از تجهیزات فروشگاهی است که به‌طور کلی خود دسته‌بندی جدایی دارد و انواع مختلف دیگری را شامل می‌شود. اکثر فروشگاه‌ها به این دستگاه همانند بسیاری دستگاه فروشگاهی دیگر مثل اسکنر و بارکد خوان نیاز خواهند داشت. البته این دستگاه دارای نام‌های دیگری مثل فاکتورزن، فاکتورزن سیار و فیش‌زن نیز هست.

رسیدی که ما به‌صورت روزانه از فروشگاه‌های مختلف دریافت می‌کنیم توسط این دستگاه‌ها زده می‌شود و به ‌دست ما می‌رسد. اگر بخواهیم برای نمونه به چند صنف که چنین دستگاهی را نیز دارند اشاره کنیم، می‌توانیم سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و رستوران‌ها را نام ببریم. این دستگاه براساس مدل چاپ به 2 نوع:

⦁    سوزنی

⦁    حرارتی

تقسیم می‌شود. در ادامه درباره این انواع برای شما توضیحاتی خواهیم داد.

فیش پرینتر سوزنی

این پرینتر‌ها به‌کمک سوزنی در هد چاپ می‌توانند فرایند چاپ را انجام دهند. سوزن به ریبون مصرفی ضربه می‌زند و همین موضوع هم سبب چاپ می‌شود. درخصوص انتخاب یک چاپگر فیش حتما به پورت‌های آن توجه کنید. چاپگرها با پورت‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

پورت‌ها حتی می‌توانند در قیمت نهایی دستگاه شما نیز تاثیرگذار باشند. پس حتما دراین‌خصوص خوب تحقیق کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. گاهی عدم وجود یک پورت می‌توانید به‌کل شما را از خریدی که انجام داده‌اید پشیمان کند.

فیش پرینتر حرارتی

در این مدل هد چاپ گرمایی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند سبب چاپ شود. به همین دلیل هم نام حرارتی را برای روی آن گذاشته‌اند. دستگاه لیبل زن نیز معمولا چنین ساختاری دارد و براساس گرما چاپ انجام می‌دهد.

البته توجه داشته باشید گاهی به همین چاپگر رسید، دستگاه لیبل زن نیز گفته می‌شود که تا حدودی اشتباه است. چون لیبل خاصیت دیگری دارد و در دستگاه و کاغذ مورد استفاده آن هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود. خود چاپگر فیش به 2 دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم خواهد شد. از مزیت‌های این چاپ این است که نیاز به شارژ و جوهر ندارد. نوع خاص کاغذ آن باعث می‌شود که حرارت در آن به‌شکل جوهر عمل کند.

26

نکات قابل‌توجه در خرید پرینتر

اول از همه ببینید که کیفیت چاپگر مورد نظر شما در چه سطحی است. البته برای برخی هم سرعت اهمیت دارد. یعنی شما پیش‌از هر چیزی باید ببینید که می‌خواهید در تعداد بالا چاپ معمولی داشته باشید یا در تعداد محدود، چاپ باکیفیت. چاپگر نیز مانند هر وسیله فروشگاهی دیگری مثل کاغذ خردکن، اسکنر و موارد دیگری ازاین‌دست مدام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس مهم است که شما وسیله‌ای را تهیه کنید که بتواند برای مدت زیادی کار کند. البته که باید بودجه و میزان هزینه‌ای که می‌توانید بکنید را هم در نظر بگیرید. فروشگاه اینترنتی هزار مارکت می‌توانید در این زمینه شما را یاری کند و بهترین چاپگرها را در اختیارتان بگذارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع پرینتر و نحوه کارکرد هر کدام پرداختیم. پرینترها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام هر کارایی خاص خود را دارند. شما برای خرید باید ببینید که از بین 2 عامل سرعت و دقت کدام مورد بیشتر نیاز شما است. از شما ممنونیم که تا انتها همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید