یافتن بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای نوروزی

یافتن بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای نوروزی

اگر مقصدتان را برای سفر در نوروز مشخص کرده‌اید قبل از آن که اقدام به رزرو بلیط پرواز به مقصد دلخواهتان کنید ادامه مطلب حاضر را دنبال کنید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمت ارزان‌تری در نوروز امسال خریداری کنید.

کد خبر : ۱۸۱۳۷۳
بازدید : ۱۶

با شروع فصل بهار و فرارسیدن ایام نوروز بازار سفر هم داغ‌تر از همیشه می‌شود و تقاضا برای خرید بلیط پرطرف‌دارترین وسیله نقلیه سفر یعنی هواپیما نیز هم‌زمان با آن افزایش پیدا می‌کند. در این بین بسیاری از مسافرانی که قصد دارند تا به شیوه هوایی سفر کنند به دنبال آن هستند تا با پیدا کردن بلیط ارزان برای سفرهای نوروزی مخارج سفرشان را تا جای ممکن کاهش دهند.

اگر مقصدتان را برای سفر در نوروز مشخص کرده‌اید قبل از آن که اقدام به رزرو بلیط پرواز به مقصد دلخواهتان کنید ادامه مطلب حاضر را دنبال کنید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمت ارزان‌تری در نوروز امسال خریداری کنید.

بهترین زمان برای خرید پروازهای ارزان در نوروز

اگر از قبل تجربه رزرو آنلاین بلیط پرواز را داشته باشید پس حتماً می‌دانید که بلیط‌های هواپیما در طول روزهای مختلف سال با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و در نوروز هم این افزایش قیمت به حداکثر میزان خود می‌رسد. اما آنهایی که به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان در نوروز هستند باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که قیمت پروازهای یک مسیر هوایی خاص در طول ایام نوروز هم بر حسب میزان تقاضا دچار نوسان می‌شود. به‌طوری که معمولاً از چند روز مانده به شروع تعطیلات نوروزی تا پایان هفته اول نوروز که مقارن است با تعطیلی رسمی ادارات، حجم سفرهای نوروزی بالاتر از هفته دوم نوروز است. بنابراین اگر به دنبال پروازهای ارزان نوروزی هستید بهتر است سفرتان را به هفته دوم نوروز موکول کنید.   

بلیط‌های هواپیمای به ظاهر ارزان با قیمتی گران‌تر در نوروز

عده زیادی از مسافران هستند که بر روی ارزان بودن دو گزینه بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری هواپیما در نوروز حساب ویژه‌ای می‌کنند. در حالی که برخلاف تصور این دسته از مسافران بلیط‌های لحظه آخری که در حالت عادی به دلیل عدم تکمیل ظرفیت پرواز در لحظات نزدیک به پرواز با قیمت ارزان عرضه می‌شوند در ایام نوروز به دنبال تقاضای زیاد در لحظه‌های آخر که ظرفیت اغلب پروازها به مقاصد پرطرف‌دار تمام شده است و تقاضای زیادی برای خرید آنها وجود دارد، با قیمت گران‌تری عرضه می‌شوند.

این موضوع درباره بلیط‌های چارتری هم صادق است. بنابراین توصیه می‌کنیم به جای آنکه به امید پیدا کردن بلیط لحظه آخری ارزان تا روزهای نزدیک به شروع ایام نوروز صبر کنید زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید زیرا احتمال گران بودن بلیط‌ها در لحظات آخر بیشتر است.

رزرو بلیط در پلتفرم‌هایی با موتور جستجوی قوی

یکی دیگر از موارد مهمی که برای خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان در ایام پر سفر نوروز باید در نظر گرفت این است که هر قدر گزینه‌های بیشتری برای مقایسه قیمت در اختیار داشته باشید احتمال آنکه بتوانید پروازهای خوش قیمت و ارزان را به مقصد مورد نظرتان پیدا کنید بیشتر می‌شود. اما برای این کار نیاز نیست تا ساعت‌ها وقت بگذارید و تمامی سایت‌ها و سامانه‌های آنلاین فروش بلیط در اینترنت را زیر و رو کنید.

بلکه کافی است از همان ابتدا به پلتفرم‌هایی که موتورهای جستجوی پرواز قوی و به‌روزتری دارند مراجعه کنید. به طور مثال سفرمارکت که از شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های آنلاین فروش بلیط هواپیما است طیف گسترده‌ای از سایت‌ها و ایرلاین‌های تأمین کننده پرواز را تحت پوشش دارد و کاربران می‌توانند بدون صرف زمان زیاد متناسب با بودجه سفرشان دست به انتخاب گزینه مناسب بزنند.

101

انتخاب گزینه‌های ارزان در زمان خرید بلیط پرواز

بلیط‌های هواپیما با کلاس‌های پروازی مختلف

آنهایی که به طور مرتب با هواپیما سفر می‌کنند می‌دانند که بلیط هر پرواز را می‌توان در کلاس‌های مختلف پروازی و با قیمت‌های مختلف خریداری کرد. در تعریف ساده کلاس پروازی می‌توان گفت شرکت‌های هواپیمایی گوناگون خدمات متفاوتی در پرواز به مسافران ارائه می‌دهند و همچنین نوع هواپیمایی که برای جا به جایی مسافران بکار می‌گیرند با یکدیگر متفاوت است.

بر این اساس در پروازهای داخلی دو کلاس اکونومی و بیزینس تعریف می‌شود. کلاس اکونومی قیمت اقتصادی دارد و در عوض خدمات معمولی هم دارد؛ اما بلیط کلاس‌های بیزینس برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با پرداخت هزینه بیشتر خدمات پروازی بیشتری بگیرند و در قسمت بهتری از هواپیما بنشینند؛ بنابراین برای خرید بلیط ارزان پروازها در نوروز بهتر است دور بلیط بیزینس را خط بکشید و به سراغ بلیط اکونومی بروید.

بلیط‌های هواپیما با کلاس‌های نرخی متفاوت

علاوه بر آن در برخی مواقع یک ایرلاین برای پرواز در یک مسیر هوایی خاص چندین بسته پرواز مختلف با خدمات متفاوت را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کند که به آن کلاس نرخی می‌گویند. این موضوع بیشتر در پروازهای خارجی رایج است به طور مثال بلیط تهران استانبول از سوی ایرلاین ترکیش در چند بسته پروازی یا همان کلاس نرخی مختلف عرضه می‌شود.

به طور مثال یک بسته پروازی ممکن است بدون بار یا با میزان محدودی از بار مجاز تعریف شده باشد و قیمت آن هم ارزان‌تر از بسته پروازی یا کلاس نرخی است که میزان بار مجاز پرواز را برای مسافران تا سقف بالاتری در نظر گرفته است. به طور کل هر قدر خدمات کلاس نرخی محدودتر باشد قیمت آن هم ارزان‌تر است و برعکس.    

تورهای گردشگری: گزینه‌ای برای سفر هوایی ارزان در نوروز

یکی دیگر از ترفندهایی که برای خرید ارزان بلیط هواپیما در نوروز می‌توان بکار گرفت رزرو تورهای گردشگری به مقصد دلخواهتان به جای رزرو پرواز است. این ترفند به ویژه در خصوص مقاصد خارجی سفر در نوروز مؤثر است. در توضیح این موضوع باید گفت ازآنجاکه شرکت‌های برگزارکننده تورهای گردشگری بیشتر اوقات خدمات تور از جمله بلیط هواپیما را به‌صورت عمده و با قیمت ارزان خریداری می‌کنند گاهی قیمتی که برای تورهای هوایی که به یک مقصد خاص را با قیمتی عرضه می‌کنند که اگر قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در مقصد مورد نظر را با قیمت بلیط هواپیما به طور مجزا به آن مقصد را با هم مقایسه کنید خواهید دید که هزینه تور هوایی مقرون‌به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از خرید بلیط پرواز است.

بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا قیمت تور هوایی و بلیط هواپیما به یک مقصد یکسان را با یکدیگر مقایسه کنید و در صورتی که می‌بینید قیمت تور ارزان‌تر است خودتان را به سفری آسوده با امکان اقامت هتل در مقصد با قیمت اقتصادی در نوروز کنید.  

سفر به مقاصد پروازی بکرتر

حتماً شما هم متوجه شده‌اید که مسافران نوروزی از سفر به برخی از مقاصد داخلی و خارجی استقبال بیشتری می‌کنند. در حالی که مقاصد سفری هم وجود دارند که علی‌رغم تمام جذابیت‌هایی که برای سفر در ایام نوروز به آنها وجود دارد کمتر مورد هدف خیل عظیم مسافران نوروزی قرار می‌گیرند. اگر هنوز مقصد سفرتان را انتخاب نکرده‌اید و نگران گران بودن هزینه بلیط هواپیما در نوروزی هستید بهتر است از این موقعیت بهره ببرید و به جای انتخاب مقاصد پر ازدحام راهی سفر به مقاصد بکرتر که قیمت بلیط پرواز آنها هم ارزان‌تر است بروید.  

کلام آخر

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش حجم سفرها، قیمت پرواز به مقاصد مختلف سفر هم معمولاً دچار افزایش قیمت می‌شوند. ازاین‌رو پیدا کردن بلیط هواپیما با قیمت ارزان هم اهمیت پیدا می‌کند. در این مطلب ترفندها و راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان در نوروز را مرور کردیم. هرچند با به‌کارگیری و در نظر گرفتن نکاتی که مطرح شد می‌توان تا حد زیادی از قیمت بلیط هواپیما کم کرد اما نمی‌توان انتظار پیدا کردن بلیط هواپیما در ایام نوروز با قیمت‌های بسیار ارزانی که در زمان‌های خلوت سفر وجود دارند را داشت.  

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید