آیا سفرمارکت امنیت خرید بلیط هواپیما را تضمین می‌کند؟

آیا سفرمارکت امنیت خرید بلیط هواپیما را تضمین می‌کند؟

در این مقاله قصد داریم یک مرجع معتبر برای خرید بلیط هواپیما معرفی کنیم تا خیالتان از بابت بلیطی که می‌خرید، راحت باشد.

کد خبر : ۱۸۴۵۵۸
بازدید : ۳۲

هواپیما سفر کردن را برای ما آسان و لذت‌بخش­تر کرده است. از زمان سوار شدن به هواپیما تا رسیدن به مقصد مورد علاقه‌مان کم‌تر از چند ساعت طول می‌کشد. تنها کاری که ما باید می‌کنیم این است که بر روی صندلی خود بنشینیم تا به مقصد سفر برسیم. خرید بلیط هواپیما همانند سفر با آن می­تواند آسان و راحت باشد، البته به شرط آنکه بدانیم از چه مرجعی اقدام به خرید کنیم و چه بلیط هواپیمایی را بخریم.

در این مقاله قصد داریم یک مرجع معتبر برای خرید بلیط هواپیما معرفی کنیم تا خیالتان از بابت بلیطی که می‌خرید، راحت باشد.

چگونه می‌توان به یک وب‌سایت فروش اقلام سفر اعتماد کرد؟

با رشد و گسترش اینترنت و ظهور وب‌سایت‌های مختلف فروش، خریدوفروش نسبت به گذشته تغییر اساسی کرده است. همین موضوع باعث شد تا ارگان‌های دولتی برای نظارت بر روی وب‌سایت‌های فروش ورود پیدا کند و با صدور مجوزهای مختلفی مشتریان این وب‌سایت‌ها را آگاه کند از کدام وب‌سایت­ها خرید خود را انجام دهند. از جمله مجوزهایی که به‌منظور فعالیت قانونمند برای خریدوفروش کالا و محصولات در فضای مجازی به وب‌سایت‌ها داده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

.1    مجوز  صادره از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی که زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

.2    مجوز نماد تجارت الکترونیک یا ای نماد که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت داده می‌شود.

.3    مجوز کشوری کسب‌وکار مجازی

نکته: در صفحه اصلی هر وب‌سایت فروش باید بتوانید نماد هر کدام از این مجوزها را مشاهده کنید و با کلیک بر روی آن یک باکس جدید برای شما باز شود یا وارد وب‌سایت آن ارگان شوید.

وب‌سایت‌هایی که در زمینه فروش خدمات سفر فعال هستند باید مجوزهای مربوطه را از سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کسب کنند. ازجمله مجوزهای لازم برای فعالیت در فضای کسب‌وکار گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

.1    مجوز بند الف برای صدور بلیط هواپیما که توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر می‌شود.

.2    مجوز بند ب برای طراحی و فروش تور که توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می‌شود.

.3    مجوز بند پ برای فروش تورهای زیارتی که توسط سازمان حج و زیارت صادر می‌شود.

چگونه می توان از خرید خود در سفرمارکت مطمئن شد؟

سفرمارکت با گرفتن مجوزهای مربوطه از ارگان‌های دولتی که بر روی وب‌سایت های فروش نظارت دارند این اطمینان را به مشتریانش می‌دهد تا با خیال راحت بتوانند از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن آن اقدام به خرید کنند.

یکی دیگر از ویژگی­های سفرمارکت که به شما کمک می­کند تا از نتیجه خریدتان در سفر مارکت راضی باشید، وجود پشتیبانی آنلاین است. سفر مارکت کارمندان متعهد و پاسخ‌گویی را استخدام کرده است تا افرادی که قصد خرید بلیط هواپیما یا دیگر اقلام سفر را از سفرمارکت دارند، بتوانند در مراحل مختلف خرید از کمک آن‌ها استفاده کنند. شما می‌توانید در مراحل زیر از پشتیبانی آنلاین سفرمارکت استفاده کنید:

⦁    قبل از خرید

⦁    حین خرید کردن

⦁    بعد از خرید

پشتیبانی آنلاین سفرمارکت پاسخ‌گوی سؤالات مسافرینی است که می‌خواهند اقلام سفر مورد نیازشان را در کمترین زمان ممکن با قیمت به‌صرفه پیدا کنند. این پشتیبانی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز فعال و آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما است.

سفر مارکت یک بازار آنلاین خدمات سفر است که با کمک موتور جستجوی هوشمندی که دارد از میان صدها وب‌سایتِ فروشِ اقلامِ سفر نظیر هتل، تور گردشگری، بلیط هواپیما، بلیت قطار، ویلا و اقامتگاه می‌گردد و مطابق با اطلاعات ورودی شما یک لیست از این محصولات را به شما نمایش می‌دهد. وب‌سایت­هایی که محصولات آن­ها در سفرمارکت عرضه می­شود، جزء معتبرترین وب‌سایت‌های فروش اقلام سفر هستند.

این وب‌سایت‌ها نیز دارای مجوزهای لازم هستند. بخشی از این مجوزها شامل مجوزهای کسب‌وکار در فضای مجازی و بخشی دیگر شامل مجوز لازم برای فروش بلیت، رزرو هتل و تور گردشگری است.

 نام وب‌سایت‌هایی که اقلام سفر آن‌ها در سفرمارکت نمایش داده می‌شود را می‌توانید در بخش فیلترها مشاهده کنید. درصورتی‌که به وب‌سایت خواستی اطمینان بیشتری دارید می‌توانید در این بخش تیک آن وب‌سایت را فعال کنید تا نتایج جستجو تنها اقلام سفر عرضه شده توسط آن وب‌سایت را به شما نمایش دهد.

همچنین می‌توانید آن وب‌سایت را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و با ورود به آن نماد اعتماد الکترونیک و همچنین نمادهای مختلفی که نشان‌دهنده فعالیت مجاز و قانونی آن وب‌سایت است را در صفحه اول آن مشاهده کنید.

سفرمارکت راهی مطمئن برای خرید بلیط ارزان قیمت

اگر با برند سفر مارکت آشنا باشید، به‌احتمال زیاد می‌دانید که سفر مارکت شیوه مناسبی برای پیدا کردن بلیط ارزان‌قیمت هواپیما است. شاید پیش خود فکر کنید که این جمله تنها شعار تبلیغاتی است. برای اطمینان از این موضوع چند خط بعدی این مقاله را با دقت بیشتر بخوانید.

موتور جستجوی هوشمند سفر مارکت در میان ۴۵ وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط هواپیما می‌گردد و نتایج جستجو را در یک صفحه و یک‌جا لیست می‌کند تا شما بتوانید با مقایسه قیمت هر بلیط ارزان‌ترین آن را پیدا کنید.

 در بالای لیست نتایج جستجو ۴ گزینه به‌منظور مرتب‌سازی این لیست وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها با نام «قیمت» نمایش داده شده است. با کلیک بر روی آن می‌توانید لیست نتایج جستجو را از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیمای عرضه‌شده در بازار آنلاین گردشگری ایران را مشاهده کنید.

در بخش فیلترها  گزینه‌های متعددی وجود دارد که با فعال یا غیرفعال کردن آن لیست نتایج جستجو را متناسب با بودجه خود تغییر دهید. به طور مثال می‌توانید تغییرات زیر را در بخش فیلترها اعمال کنید تا نتایج جستجو ارزان‌قیمت‌ترین بلیط‌ها را به شما نمایش دهد:

1. در بخش کلاس پروازی گزینه اکونومی را فعال کنید.

2. در بخش تعداد توقف گزینه یک توقف یا دو توقف یا بیشتر را انتخاب کنید.

25

3. تاریخ پروازتان را برای فردا قرار دهید و در بخش نوع بلیط  بر روی چارتری ( بلیط چارتر) کلیک کنید تا اگر بلیط لحظه آخری در آن روز وجود داشت، بتوانید با قیمت کمتری بلیت موردنظر خود را خریداری کنید.

 4. در بخش بازه قیمت می‌توانید محدوده قیمت بلیط را طوری قرار دهید که متناسب با بودجه شما باشد.

 5. برای سفرهای خارجی شرکت‌های هواپیمای داخلی را انتخاب کنید.

در بالاترین بخش صفحه، تقویم قیمتی سفر مارکت قرار دارد. می‌توانید بر روی این تقویم روزهایی را مشاهده کنید که قیمت بلیط هواپیمای مورد نظرتان به کمترین میزان خود می‌رسد. معمولاً این روزها با رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

بعد از آنکه ارزان‌قیمت‌ترین بلیط را انتخاب کردید، بر روی گزینه «خرید از بین... وب‌سایت» کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید وب سایت‌های عرضه‌کننده آن بلیط به همراه قیمت آن­ها را مشاهده کنید. وب‌سایتی که قیمت کمتری دارد را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

سفر ماکت با داشتن مجوزهای مربوطه از ارگان‌هایی که بر روی وب‌سایت‌های فروش محصول و خدمات در فضای مجازی نظارت دارند،  امنیت خرید شما را تضمین می­کند همچنین می‌توانید از پشتیبانی آنلاین ۲۴ سطح سفرمارکت استفاده کنید.

سایت‌هایی که اقلام سفر آن‌ها در سفر مارکت به نمایش درمی‌آید نیز دارای مجوزهای مربوطه از ارگان‌های دولتی هستند. در نتیجه شما می­توانید با خیال راحت محصول مورد علاقه­ تان را از طریق سفرمارکت پیدا و خریداری کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید