در چه شرایطی پرواز کنسل می‌شود

در چه شرایطی پرواز کنسل می‌شود

شاید این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که پروازها به چه دلایلی کنسل می‌شوند. به همین خاطر در این مقاله به بررسی این دلایل می‌پردازیم تا خود را در این گونه شرایط آماده کنید.

کد خبر : ۱۸۴۷۶۳
بازدید : ۱۱

حتما می‌دانید کنسل شدن پرواز تا چه حد برای یک مسافر ناراحت کننده است و این فرد از برنامه‌های خود حسابی جا می‌ماند. وی در چنین شرایطی باید به دنبال پروازهای بعدی باشد، یا این که پول خود را از آن شرکت هواپیمایی پس بگیرد.

شاید این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که پروازها به چه دلایلی کنسل می‌شوند؛ مشابه اتفاقی که در گذشته برای بلیط استانبول به تهران رخ داده بود. به همین خاطر در این مقاله به بررسی این دلایل می‌پردازیم تا خود را در این گونه شرایط آماده کنید.

۱- نقص فنی در هواپیما

حتی کوچک‌‌ترین مشکلات در یک هواپیما ممکن است تجربه‌های تلخ و جبران‌ناپذیری را به بار آورد و این موضوع بارها به مردم ثابت شده است. البته در صورت وقوع مشکلات در بخش‌های اساسی هواپیما مانند لولای درب، موتور و موارد این چنینی که احتمال خطر را افزایش می‌دهد، باید انتظار بیشتری برای لغو شدن سفر هم داشته باشیم.

دستور این است که برای حفظ سلامت مسافران و عدم بروز مشکلات بیشتر، پرواز تا زمان برطرف شدن این نقص با تاخیر مواجه شود. سازمان‌های هواپیمایی و آژانس‌ها باید اهمیت فراوانی به این موضوع داده و تمام قسمت‌های هواپیما را پیش از شروع سفر بررسی کنند.

۲- مسائل امنیتی

بعضا مسائل امنیتی می‌تواند دلیل لغو شدن سفرهای هوایی شود. این تا به حال برای بسیاری از ایرلاین‌ها در جهان رخ داده است که البته ضمن حفظ خونسردی باید نسبت به دریافت هزینه در روزهای آینده اقدام کنید. از این مسائل می‌توان بمب گذاری در فرودگاه را نام برد که به طبع آن تمامی هواپیماها از سفر جا خواهند ماند. طبق دستورات در این زمینه و جدا از بمب گذاری، تمام مسائل امنیتی که با جان مسافران سر و کار دارند باعث لغو سفرهای هوایی می‌شوند.

3

۳- نبود هواپیما برای استفاده

متاسفانه بسیاری از فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها نمی‌توانند به قول خود وفادار بمانند و بعضا مشکلاتی مانند نبود هواپیما برای پرواز در آن‌ها به چشم می‌خورد. بعضی از ایرلاین‌ها نیز تنها یک یا چند هواپیمای محدود دارند و اگر مشکلی برایشان از هر نظر رخ دهد، پرواز کنسل خواهد شد. پس این هم می‌تواند از دلایل لغو شدن بخش اعظمی از سفرهای هوایی باشد که مسافران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با دریافت بلیط‌استانبول به تهران توسط ایرلاین‌های معتبر از علی بابا، هیچ گاه این مشکل را پیش روی خود نخواهید دید.

۴- عدم آمادگی کادر پرواز

هر پروازی با هواپیما شامل یک کادر پرواز جهت رسیدگی به امور مسافران و خود هواپیما می‌شود. بدیهی است نبود این تیم موجب کنسل شدن پرواز می‌شود؛ البته این در صورتی است که آن ایرلاین یا فرودگاه نتواند اعضای دیگری را برای آن پرواز آماده کند. این مشکل گاهی رخ می‌دهد که ایرلاین‌ها کادر کافی برای پرواز را نداشته باشند.

به این خاطر که بسیاری از مسافران بدون حضور کادر پرواز ممکن است جان خود را در خطر ببینند، چنین پروازهایی نیز کنسل می‌شود. ایرلاین‌های فراوانی در سال‌های اخیر نسبت به جذب نیرو اقدام کرده‌اند تا این نقص برایشان وجود نداشته باشد.

2

۵- شرایط آب و هوایی

از مهم‌ترین دلایل کنسل شدن پروازها، شرایط آب و هوایی را می‌توان نام برد. حتما در جریان هستید که کنترل هواپیما در آب و هوای بد تا چه اندازه دشوار است و می‌تواند با جان مسافران و کادر پرواز بازی کند. بارها این اتفاق در سال‌های گذشته و در بسیاری از کشورهای جهان رخ داده است، اما خوشبختانه تدابیر بیشتری در سال‌های اخیر توسط آژانس‌های هواپیمایی اندیشیده می‌شود. از این شرایط می‌توان طوفان شدید را گفت که هواپیما قطعا نمی‌تواند مسیر درستی را پیش برود.

۶- نقص در سیستم کامپیوتری برج مراقبت

در نهایت بد نیست به نقص در سیستم کامپیوتری واقع در برج مراقبت اشاره کنیم که تمام مسیرها و برنامه‌های مرتبط با پرواز در آن جا تعیین می‌‌شود. بنابراین این سیستم همواره باید به روز و در بهترین حالت خود باشد تا تداخلی در پروازها به وجود نیاید. قطع شدن به هر دلیلی یا حملات سایبری باعث به وجود آمدن این اختلال می‌شود که البته در سال‌های اخیر سیستم‌های از سرورهای قدرتمندتری استفاده می‌کنند تا این احتمال به حداقل رسیده و مانع ورود هکرها شوند.  

سخن پایانی؛ تهیه بلیط استانبول به تهران

کنسل شدن پروازها با این که لذت سفر را از مسافران می‌گیرد، اما آن‌ها به لحاظ مالی ضرری نخواهند کرد. در واقع شرایطی وجود دارد تا بتوانید خیلی آسان و سریع پول خود را تمام و کمال پس بگیرید. ضمنا فراموش نکنید هتل یا هر چیز دیگری که در کشور مقصد رزرو کرده‌اید را هم پس بگیرید.

برای تهیه بلیط از انواع آژانس‌های هواپیمایی واقع در ایران به منظور سفرهای داخلی یا خارجی، تنها کافیست به سایت علی بابا مراجعه کرده و مراحل خرید را در کمترین زمان ممکن طی کنید. بلیط استانبول به تهران از آن دسته بلیط‌های پرطرفداری است که در علی بابا با خدمات ویژه ارائه می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید