روش‌های مدیریت و بهینه‌سازی فضای انبار با استفاده از سیستم‌های قفسه‌بندی صنعتی

روش‌های مدیریت و بهینه‌سازی فضای انبار با استفاده از سیستم‌های قفسه‌بندی صنعتی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای بهینه سازی انبار انجام دهید، استفاده از بهترین سیستم قفسه بندی است.این کار موجب می‌شود تا کیفیت انبارداری افزایش پیدا کرده و توانایی کنترل محصولات و کالاها را به‌راحتی داشته باشید.

کد خبر : ۱۸۵۹۶۱
بازدید : ۶

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای بهینه سازی انبار انجام دهید، استفاده از بهترین سیستم قفسه بندی است. باید گفت که قفسه بندی انبار مهم‌ترین کاری است که در راه‌اندازی و طراحی یک انبار حرفه‌ای باید در نظر بگیرید.

این کار موجب می‌شود تا کیفیت انبارداری افزایش پیدا کرده و توانایی کنترل محصولات و کالاها را به‌راحتی داشته باشید. نکته مهمی که دراین‌رابطه وجود دارد این است که مدل‌ها و انواع گوناگونی از قفسه صنعتی جهت بهره‌وری از انبار وجود دارد. همراه ما باشید تا در ادامه این موارد را با هم بررسی کنیم.

چطور فضای انبار را بهینه کنیم؟

سوالی که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد این است که چطور باید فضای انبار را بهینه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از فضای انبار یکی از مهم‌ترین معیارها برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها است. شما این قابلیت را دارید که با بهره‌گیری از نکاتی، فضای انبار را به‌راحتی بهینه کنید. نکاتی که برای این کار وجود دارند عبارت‌اند از:

⦁    استفاده از بهترین نوع قفسه بندی صنعتی

⦁    بهره‌گیری از پالت‌ها و بسته‌بندی صحیح کالاها

⦁    استفاده از جدیدترین دستگاه‌های جابه‌جایی مکانیکی

⦁    برنامه‌ریزی دستگاه‌ها جهت کاهش تعداد تراکنش‌ها و بهینه‌کردن حرکت

⦁    استفاده از بهترین سیستم کنترل و مدیریت انبارها مانند WMS و RFID

⦁    استفاده از سیستم‌های هوشمندسازی انبار

استفاده از بهترین قفسه بندی؛ مهم‌ترین روش بهینه سازی فضای انبار

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، بهینه سازی انبار تنها با استفاده از قفسه بندی مناسب انجام می‌گیرد. درصورتی‌که سیستم مناسبی را برای قفسه بندی در نظر نداشته باشید توانایی این را ندارید که از تمامی بخش‌های آن استفاده کنید.

به‌طور مثال، یک قفسه بندی غیراستاندارد می‌تواند تا حدود 10 الی 30درصد از فضای انبار را هدر دهد. این موضوع می‌تواند بیشتر نیز باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم به معتبرترین شرکت‌ها مراجعه کرده و بهترین سیستم قفسه بندی را انتخاب کنید.

انواع قفسه بندی انبار

باید گفت که نمونه‌های مختلفی از قفسه بندی انبار وجود دارد. شما این قابلیت را دارید که در جهت بهینه سازی انبار از هر کدام این مدل‌ها استفاده کنید. شرکت‌های مختلف مدل‌های گوناگونی را تولید کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

⦁    قفسه بندی پالت راک

⦁    قفسه‌های راک کف‌پوش دار سنگین

⦁    قفسه‌های کف‌پوش دار سبک

⦁    قفسه‌های مشبک

⦁    قفسه‌های خود راهرو یا Drive-In

⦁    قفسه‌های کانتی لور یا بازویی

⦁    قفسه‌های فروشگاهی

نکاتی مهم برای بهینه سازی فضای انبار

51

باید این نکته را بدانید که بهینه سازی انبار شامل نکات مختلفی است. شما باید نسبت به نیاز خود یکی از انواع قفسه بندی را انتخاب کرده و سپس آن را نصب کنید. مهم‌ترین نکات بهره‌وری از انبار عبارت‌اند از:

استفاده از فضای عمودی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند شما را در بهینه سازی انبار کمک کند، استفاده از فضای عمودی انبار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نباید از فضای عمودی انبار استفاده کرد. به همین دلیل قفسه صنعتی را تنها به‌صورت افقی تا ارتفاعی محدود از انبار تنظیم می‌کنند.

درصورتی‌که انبار شما ارتفاع بالایی داشته یا در سوله قرار گرفته است، می‌توانید به‌راحتی از فضای عمودی آن استفاده کنید. با این کار فضاهایی که نمی‌شود استفاده دیگری از آن‌ها کرد را در اختیار داشته و کالاهای مدنظر را درون آن قرار دهید.

تغییر سیستم قفسه بندی

در برخی از شرایط انبار راه‌اندازی شده و کالا درون آن قرار گرفته است؛ اما نمی‌توان به بهترین شکل از آن استفاده کرد. این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم استفاده از بهترین انواع قفسه بندی انبار است.

برای رفع این مشکل باید موارد مختلفی بررسی شده و طبق آن‌ها سیستم قفسه‌های انبار تغییر پیدا کند. به‌طور مثال، نحوه دسترسی به طبقه‌های انبار و نحوه حرکت‌دادن یا ثابت‌بودن انبار از مهم‌ترین این نکات هستند.

انتخاب قفسه بندی مناسب از نظر وزن و ابعاد

از دیگر نکاتی که می‌تواند شما را در بهینه سازی انبار کمک کند باید به انتخاب قفسه بندی مناسب ازنظر وزن و ابعاد اشاره کرد. اگر مراحل خرید قفسه بندی را بررسی کرده باشید متوجه شده‌اید که معیارهای مختلفی برای انتخاب قفسه انبار وجود دارد.

از مهم‌ترین آن‌ها باید به وزن و ابعاد قفسه صنعتی اشاره کرد. قفسه‌های مختلف ازنظر متریال و آلیاژهای ساخته شده متفاوت بوده و به همین دلیل وزن آن‌ها متفاوت است. البته این موضوع به‌دلیل تفاوت در ضخامت و طراحی آن‌ها نیز هست.

درنظرگرفتن بهترین بودجه

آخرین موضوعی که بررسی آن باعث می‌شود راحت‌تر بهینه سازی انبار را به ثمر برسانید در نظرگرفتن بهترین بودجه برای این کار است. اگر به‌دنبال این هستید که از انواع قفسه بندی انبار استفاده کنید باید بدانید که این قفسه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند.

با افزایش طبقات این قفسه‌ها هزینه راه‌اندازی و تهیه آن بیشتر شده و نیازمند شرکت‌های حرفه‌ای برای راه‌اندازی است. به همین دلیل بودجه‌ای مناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید تمامی موارد موردنیاز برای انبار را تهیه کنید. به این شکل است که بهره وری انبار به بهترین شکل انجام می‌گیرد.

بهترین قفسه بندی انبار را از کجا تهیه کنیم؟

70

سوالی که شاید دراین‌رابطه برای شما پیش بیاید این است که بهترین مدل قفسه بندی انبار را از کجا تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جهت بهره وری انبار و بهینه سازی آن توانایی خرید مدل‌های ذکر شده از شرکت قفسه‌سازان جهان دژ را دارید. جهان دژ باسابقه درخشان خود در این زمینه بهترین قفسه‌ها با کیفیتی خاص و دوام بالا را به شما ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

باید گفت که بهینه سازی انبار مهم‌ترین کاری است که برای استفاده از آن مؤثر است. درصورتی‌که انبار شرکت یا محل کار شما بهینه نباشد، نمی‌توانید از تمامی فضای آن به شکلی درست استفاده کنید. ازطرف‌دیگر امکان این که فضای انبار هدر برود نیز وجود دارد.

همین دلیل نیز موجب می‌کند که از بهترین قفسه بندی انبار استفاده کنید. قفسه صنعتی نوعی قفسه است که برای انبارهای بزرگ و حرفه‌ای استفاده شده و دارای مدل‌های مختلفی درون بازار است. شما این قابلیت را دارید که بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های قفسه انبار را از شرکت جهان دژ با قیمتی عالی تهیه کنید. جهان دژ تمامی این مدل‌ها را با قیمتی فوق‌العاده تولید و به فروش می‌رساند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید