راهنمای خرید ماشین لباسشویی و خشک کن

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و خشک کن

رتبه انرژی ماشین لباسشویی به شما نشان می دهد که این مدل چقدر در بخش انرژی کارآمد است. رتبه‌بندی‌ها از A تا G متغیر است و یک دستگاه کارآمدتر به این معنی است که در هزینه‌های انرژی خود صرفه‌جویی می‌کنید.

کد خبر : ۱۳۱۶۴۴
بازدید : ۹۸

چگونه بدون ماشین لباسشویی زندگی می کنید؟ به زبان ساده بگویم: شما نمی توانید بدون ماشین لباسشویی زندگی کنید. بنابراین، انتخاب مناسب ماشین لباسشویی کار کوچکی نیست. نگران نباشید، این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند.

برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی موجود در بازار می توانید از فهرست راهنمای خرید  کمک بگیرید که شامل ویژگی های متعددی است:

رتبه انرژی

رتبه انرژی ماشین لباسشویی به شما نشان می دهد که این مدل چقدر در بخش انرژی کارآمد است. رتبه‌بندی‌ها از A تا G متغیر است و یک دستگاه کارآمدتر به این معنی است که در هزینه‌های انرژی خود صرفه‌جویی می‌کنید. به دنبال ماشین لباسشویی با رتبه انرژی C یا بالاتر باشید، اینها برخی از بهینه ترین مدل های موجود در بازار خواهند بود.

ضمانتنامه

توجه کنید که اگر مشکلی پیش بیاید و شما تحت پوشش گارانتی قرار داشته باشید، ضمانتنامه ها می‌توانند کمک زیادی داشته باشند. برخی از مدل ها با گارانتی طولانی ارائه می شوند و برخی از ماشین ها حتی تا 10 سال پوشش موتور را ارائه می دهند. برای اطمینان، مشخصات را دوباره بررسی کنید. در طول این مدت، سازنده دستگاه شما را به صورت رایگان تعویض یا تعمیر می کند و در صورت خرابی، آرامش بیشتری به شما می دهد. احساس خوبی دارد، اینطور نیست؟

سطح نویز

سطح سر و صدای ماشین لباسشویی بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد، بلندتر است. 50dB تقریباً به اندازه یک مکالمه معمولی آرام است و ماشین لباسشویی معمولاً بین 47 و 67 دسی بل قرار دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید از این وزوز پس‌زمینه اجتناب کنید، اعداد پایین‌تر را هدف بگیرید.

سرعت چرخش

سرعت چرخش به تعداد دفعات چرخش درام ماشین لباسشویی در دقیقه اشاره دارد. سرعت چرخش بیشتر، آب بیشتری را از لباس‌های شما خارج می‌کند، به این معنی که سریع‌تر خشک می‌شوند. شما فقط باید از سرعت چرخش سریع برای محصولات مصنوعی استفاده کنید و پنبه، پشم و محصولات ظریف نیاز به مراقبت ویژه بیشتری دارند.

بار شستشو

ظرفیت شستشو یا ظرفیت درام دستگاه به شما می گوید حداکثر مقدار لباسی که می تواند در خود نگه دارد چقدر است. ماشین لباسشویی می تواند با یک بار شستشو تا 6 کیلوگرم به راحتی لباس های 1 یا 2 نفره را بشویید. وزن بین 7 تا 9 کیلوگرم برای خانه های متوسط ​​3 تا 4 نفر عالی است و هر چیزی که بیش از 10 کیلوگرم باشد برای خانواده های بزرگ 5 یا 6 نفره عالی است.

ویژگی های هوشمند

یک ماشین لباسشویی با اتصال هوشمند قطعا بار زحمت را کم می کند. این نوع ماشین لباسشویی را می توان به یک شبکه Wi-Fi متصل کرد و از طریق یک برنامه در تلفن یا تبلت خود کنترل کرد. این ویژگی فوق‌العاده را در ماشین‌های همه برندهای مورد علاقه خود، از جمله Candy، Hoover، Samsung، Miele و غیره خواهید دید. راهنمای مفید ما شما را با ماشین لباسشویی هوشمند و تمام مزایای داشتن آن آشنا می کند.

فوق العاده ساکت

ماشین‌های لباس‌شویی فوق‌العاده بی‌صدا، به خصوص برای کار در شب‌ها فوق العاده هستند. اگر فضای نشیمن با پلان باز یا بچه‌های کوچکی دارید که به صدا حساس هستند، این نوع ماشین لباسشویی، عالی است. برخلاف موتورهای معمولی، این مدل‌ها از آهنرباهای بدون اصطکاک به جای برس‌های پر سر و صدا برای تغذیه دستگاه استفاده می‌کنند. این روش همچنین کمک می کند که ماشین لباسشویی شما با انرژی کارآمدتر و دوام بیشتری داشته باشد.

شستشو با سنسور

شستشوی کنترل‌شده با سنسور یک ویژگی فوق‌العاده هوشمندانه است که چرخه را متناسب با بار لباس‌ها تنظیم می‌کند. انواع مختلفی از حسگرها وجود دارد که برخی از آنها قادرند بر اساس وزن بار میزان آب و انرژی مصرفی را تعیین کنند. برخی از سنسورها حتی نوع مواد را تشخیص می‌دهند و شستشو را مطابق با آن تنظیم می‌کنند. این بار هیچ چرخه‌ای سخت باعث کوچک شدن جامپر پشمی شما نمی‌شود. می توانید با سردرگمی مواد شوینده لباسشویی نیز خداحافظی کنید. حسگرهایی وجود دارند که می‌دانند چقدر باید اضافه کنند، یا می‌توانند مواد شوینده اضافی را جمع‌آوری کنند و چرخه شستشو را طولانی‌تر کنند تا مطمئن شوند که کاملاً پاک شده است - این به جلوگیری از تحریکات پوستی کمک می‌کند.

دوز اتوماتیک مواد شوینده

وقتی نوبت به ریختن مواد شوینده می‌شود، شما یا یک اندازه‌گیر دقیق هستید یا یک حدس‌زن آزاده. هر کدام را که تشخیص دهید، دوز خودکار مواد شوینده اینجاست تا زندگی همه را آسان‌تر کند. حسگرها زمانی که لباس‌ها در درام قرار می‌گیرند وزن می‌کنند و میزان کثیفی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند. آنها سپس مقدار مناسبی از مواد شوینده و نرم کننده را برای لباس های شسته شده شما، قبل از توزیع آن، بررسی می کنند. این بدان معناست که دیگر هرگز از مقدار زیاد یا خیلی کم استفاده نخواهید کرد، در هزینه صرفه جویی خواهید کرد و از لباس های نرم تر و تمیزتر لذت خواهید برد. راستش را بخواهید، چه چیزی را دوست ندارید.

شستشوی سریع

شستشوی سریع بهترین حالت برای زمانی است که شما نیاز به شستشوی لحظه آخری دارید. این برنامه های شستشوی سریع معمولاً 30 دقیقه طول می کشد. با این حال، برخی از مدل ها می توانند یک بار را در کمتر از 15 دقیقه شستشو دهند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از چرخه شستشوی سریع، فقط برای بارهای کوچک یا وسایل کمی کثیف از آنها استفاده کنید.

لباس اضافی اضافه کنید

بعد از شروع شستشو، جوراب سرگردانی روی زمین پیدا کردید؟ نگران نباشید، برخی از مدل ها به شما این امکان را می دهند که پس از شروع برنامه، آن را متوقف کنید تا بتوانید مواردی را که به طور تصادفی جا مانده اند اضافه کنید.

مراقبت از آلرژی

اگر شما یا هر کسی در خانه شما پوست حساس یا آلرژیک دارد، برنامه ضد حساسیت به یکی از ویژگی های مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. با استفاده از آبکش‌های اضافی در پایان شستشو، تمام آثار گرد و غبار، گرده و خز حیوانات خانگی را از بین می‌برد - بنابراین می‌توانید نفس راحتی بکشید و در لباس‌ها و ملافه‌های تازه شسته شده احساس راحتی کنید.

رفع لکه

حوادثی اتفاق می‌افتد، اما با فناوری حذف لکه، آن ریزش‌ها و حوادث ناگوار به راحتی برطرف می‌شوند. این فناوری هوشمند معمولاً دما و حرکات طبل را برای مقابله با لکه‌های رایج مانند گل و لای غذا تنظیم می‌کند، بنابراین لباس‌های مورد علاقه‌تان در کوتاه‌مدت به بهترین حالت خود باز می‌گردند.

تمیز کردن با بخار

برخی از ماشین های لباسشویی از قدرت بخار برای مراقبت از لباس های شما استفاده می کنند. دمای داغ بخار از شر باکتری ها خلاص می شود و لباس های شما را تازه می کند. علاوه بر این، به توقف چین و چروک‌ها کمک می‌کند، بنابراین اتوکشی کمتری خواهید داشت.

مراقبت از پارچه

برخی از ماشین لباسشویی ها دارای برنامه هایی هستند که مخصوص انواع پارچه های ظریف تر مانند پشم و پنبه است. آنها مطمئن می شوند که لباس های شما به آرامی تمیز می شوند و در عین حال نتایج شگفت انگیزی به شما می دهند. این بدان معنی است که اقلام مورد علاقه شما در سال های آینده شگفت انگیز به نظر می رسند.

انرژی کارآمد

بیشتر ماشین‌های لباسشویی مجهز به فناوری قدرتمند و کم مصرف هستند. این می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از شستشوهای اکو که از دماهای پایین‌تر استفاده می‌کنند تا موتورهای اینورتر که به تدریج درام را به یک چرخش می‌پیچند و از نیروی کمتری برای شروع استفاده می‌کنند. برخی حتی به شما اجازه می دهند تعداد شستشوها را در یک چرخه کاهش دهید، به این معنی که همزمان در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می کنید.

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند

آیا از میز اتو خسته شده اید؟ با این ماشین لباسشویی ها می توانید آن را در کمد نگه دارید. خواه این لباس‌ها را به‌آرامی چرخانده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند یا بخار آن‌ها را از بین ببرد، فناوری بسیار زیبا بهترین پیراهن‌ها و بلوزهای شما را حتی بدون برداشتن اتوی تازه نگه می‌دارد – نگران نباشید، این راز کوچک ماست.

پیشگیری از نشتی آب

سیستم جلوگیری از سیل از هرگونه آسیب آب در آشپزخانه شما جلوگیری می کند. به محض تشخیص هر گونه مشکل در تامین آب، دستگاه پمپ تخلیه را فعال می کند تا سیل را قبل از وقوع آن متوقف کند. این به این معنی است که اگر مشکلی پیش بیاید، هیچ گودالی را پاک نمی‌کنید و دستگاه شما نیز در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید