این افراد بیشترین تعداد بیت کوین را دارند!

این افراد بیشترین تعداد بیت کوین را دارند!

نهنگ‌های بیت‌کوین کسانی هستند که حجم عظیمی از سرمایه را در بازارهای مالی در اختیار دارند و با درگیر کردن این پول در معاملات، روی قیمت‌های بازار تاثیر می‌گذارند. اگر تریدر بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که بزرگترین دارندگان بیت‌کوین یا همین نهنگ‌های بازار چه کسانی هستند یا اصلا چه سرمایه‌ای در دست دارند که اینگونه می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد؟

کد خبر : ۱۶۱۶۹۳
بازدید : ۲۶

دقیقا همانطور که نهنگ‌های آبی بر اقیانوس‌ها حکومت می‌کنند، بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر افراد قدرتمندی است که نهنگ‌های کریپتو نامیده می‌شوند. نهنگ‌های بیت‌کوین افراد یا نهادهایی هستند که مقادیر زیادی از بیت‌کوین را در اختیار دارند، دقیقاً مانند همتایان خود در بازارهای سنتی.

این تعریف به این معنی است که نهنگ‌های بیت‌کوین الگوهای معاملاتی بازار را هدایت می‌کنند و می‌توانند بازار را صعودی یا نزولی کنند. اما بیاید کمی بیشتر درباره این افراد و قدرت آن‌ها بخوانیم و ببینیم چطور می‌توان با این افراد همراه شد و بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال سود گرفت.

چه کسانی بیشترین تعداد بیت کوین را دارند؟

نهنگ‌های بیت‌کوین کسانی هستند که حجم عظیمی از سرمایه را در بازارهای مالی در اختیار  دارند و با درگیر کردن این پول در معاملات، روی قیمت‌های بازار تاثیر می‌گذارند. اگر تریدر بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که بزرگترین دارندگان بیت‌کوین یا همین نهنگ‌های بازار چه کسانی هستند یا اصلا چه سرمایه‌ای در دست دارند که اینگونه می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد؟

برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید بدانیم که در موضوع نهنگ‌ها فقط بحث اشخاص مطرح نیست بلکه شرکت‌ها و حکومت‌ها هم سهم بسیاری از دارایی‌های بیت‌کوین دارند و حتی یک سری کیف پول‌در بازار بیت‌کوین وجود دارند که معلوم نیست متعلق به چه کسی هستند!

نکته بعدی این است که شناسایی بزرگترین دارندگان بیت‌کوین کار بسیار سختی است. زیرا معاملات بین کیف پول‌ها صورت می‌گیرد و هویت واقعی معامله‌گران مشخص نیست. مگر این که خود افراد هویت خودشان را فاش کنند یا به طور مثال صرافی‌ها مشخصات صاحب کیف پول را افشا کنند.

مورد بعدی هم این است که وقتی کسی سرمایۀ بیت‌کوین زیادی دارد، منطقی است که برای حفظ سرمایه‌اش، آن را در تعداد زیادی کیف پول پخش کند. گاهی حتی اگر افراد هویت خودشان را فاش کنند، ممکن است اطلاعات تمام کیف‌‌پول‌های خود را منتشر نکنند و البته این کار کاملا منطقی است.

در صورتی که شما هم در حیطه ارز دیجیتال فعالیت دارید، در وهلۀ اول ایرانیکارت به شما پیشنهاد می‌کند که همواره از بهترین کیف پول بیت کوین BTC برای معاملات خود استفاده کنید تا سرمایۀ شما حفظ شود. برای آشنایی با بهترین کیف پول بیت کوین، به لینک https://www.iranicard.ir/blog/bitcoin-wallet/  مراجعه کنید.

حال با دانستن این موارد، می‌توانیم به یک سری آمار کلی از بزرگترین دارندگان بیت‌کوین برسیم. اگر بخواهیم یک دسته‌بندی داشته باشیم، بیشترین تعداد بیت‌کوین برای گروه‌های زیر هستند:

⦁    افراد حقیقی

⦁    کیف‌پول‌های ناشناس

⦁    کشورها

⦁    شرکت‌ها

اول به سراغ افراد حقیقی می‌رویم. هرچند که اطلاعاتی که از این افراد منتشر شده دقیق و مستند نیست، اما افرادی هستند که در لیست‌های متعددی به آن‌ها اشاره شده است.

48

افراد حقیقی دارنده بیشترین تعداد بیت‌کوین

بالاخره می‌توانیم بفهمیم که این نهنگ‌های بیت‌کوین واقعا چه کسانی هستند؟ در ادامه شما می‌توانید افراد دارنده بیت کوین‌را بشناسید.

ساتوشی ناکاموتو:

سازنده بیت‌کوین، اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو را روی خود گذاشته است. طبق اطلاعاتی که به دست آمده، او کسی است که وایت پیپر بیت‌کوین را نوشته است، اما هویتش هنوز نامعلوم است. گفته می‌شود این شخص حدود 1.1 میلیون بیت‌کوین دارد و با این حساب احتمالا بزرگترین دارندۀ بیت کوین به شمار می‌رود.

بری سیلبرت

بری سیلبرت، مدیرعامل شرکت MicroStrategy، با داشتن 128,372 بیت کوین، دومین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان است. MicroStrategy یک شرکت فناوری است که بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود برگزیده است.

چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل شرکت Binance، با داشتن 70,000 بیت کوین، سومین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان است. Binance بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان به‌شمار می‌رود که نقش سنگینی را در بازار ارزهای دیجیتال بر عهده دارد.

برایان آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل شرکت Coinbase، با داشتن 60,000 بیت کوین، چهارمین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان است. Coinbase یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به شمار می‌رود و جزو ثروتمندترین تریدرهای بازار نیز است.

کریس لارسن

کریس لارسن، مدیرعامل شرکت Ripple، با داشتن 60,000 بیت کوین، پنجمین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان است. Ripple یک شرکت فناوری مالی است که بر روی فناوری بلاک چین تمرکز دارد.

برادران وینکلاوس

برادران وینکلاوس، بنیانگذاران شرکت Winklevoss Capital، با داشتن 50,000 بیت کوین، ششمین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان هستند. Winklevoss Capital یک شرکت سرمایه‌گذاری فناوری است که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

همانطور که گفتیم، نهنگ‌های بیت کوین تنها به افراد حقیقی محدود نمی‌شود و برای فهمیدن و قضاوت درست درباره آن‌ها باید سری به ولت‌های ارز دیجیتال و آدرس‌هایی که بیشترین حجم دارایی را دارند نیز زد.

لازم به ذکر است که برای آگاه بودن از بازار و خرید و مشاهده قیمت BTC سری به وبلاگ صرافی ایرانیکارت بزنید و همگام با بازار پیش بروید.

آدرس بیشترین ولت‌ها به همراه مقدار بیت‌کوین

حال که با شش‌تا از بزرگترین دارندگان بیت‌کوین آشنا شدیم، بهتر است به سراغ آدرس کیف‌پول‌هایی برویم که بیشترین مقدار بیت‌کوین را به خود اختصاص داده‌اند.

آدرس

مقدار بیت کوین

1P5ZED2k-KSm5ud75-RU5483-2y5vK3-4A6aXg                

1.100.000

3Ler41A9e49tQ362n9sZ4kR567x1B832h

643.572

1LtM7v86K4xT36D5f86v26f57977y56L5r             

498.147

1F9z4tBXWn8v7273Y8j223634s723825v

192.508

175t6X3C6q6h32p26y23926322382523

175.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این آدرس‌ها متعلق به افراد یا سازمان‌های مختلف هستند که عبارت است از:

⦁    آدرس 1P5ZED2k-KSm5ud75-RU5483-2y5vK3-4A6aXg متعلق به ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، است.

⦁    آدرس 3Ler41A9e49tQ362n9sZ4kR567x1B832h متعلق به شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Grayscale است.

⦁     آدرس 1LtM7v86K4xT36D5f86v26f57977y56L5r متعلق به صرافی Binance است.

⦁     آدرس 1F9z4tBXWn8v7273Y8j223634s723825v متعلق به صرافی Bitfinex است.

⦁    آدرس 175t6X3C6q6h32p26y23926322382523 متعلق به دولت ایالات متحده آمریکا است.

دارایی‌های داخل این کیف پول‌ها، یکی از موارد مهم‌تاثیرگذار بر بازار به‌شمار می‌رود. برای مثال در صورتی که بخش زیادی از این دارایی منتقل یا مبادله شوند بازار ممکن است به یکباره نزولی شود.

سلبریتی ها و افراد معروف دارنده بیشترین بیت کوین

حتما می‌دانید که بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد معروف هم وارد عرصه ارزهای دیجیتال شده‌اند و حتی جزو تریدرهای بزرگ و بعضی از آن‌ها نهنگ بازار به‌شمار می‌روند. در واقع، همانطور که می‌بینیم ارزهای دیجیتال به حدی در حال رشد و قدرتمند شدن هستند که حتی سلبریتی را به معاملات خود علاقمند ساخته‌اند. اما کدام یک از آن‌ها بیشترین تعداد بیت‌کوین را دارند؟

49

ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس، با داشتن 200,000 بیت کوین، بیشترین تعداد بیت کوین را در میان سلبریتی ها و افراد معروف جهان دارد. ماسک بارها از بیت کوین حمایت کرده و آن را به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته است. علاوه بر این، ایلان ماسک علاقه خود را به ارزهای دیجیتال با خریدن دوج کوین نیز نشان داده‌بود.

مایکل سیلور

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت MicroStrategy، با داشتن 175,000 بیت کوین، دومین دارنده بزرگ بیت کوین در میان سلبریتی‌ها و افراد معروف جهان است. MicroStrategy یک شرکت فناوری بوده که بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود برگزیده است.

مارک Cuban

مارکCuban ، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی، با داشتن 100,000 بیت کوین، سومین دارنده بزرگ بیت کوین در میان سلبریتی‌ها و افراد معروف جهان است. Cuban بارها از بیت کوین حمایت کرده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند در نظر می‌گیرد.

Snoop Dogg

Snoop Dogg، خواننده و رپر آمریکایی، با داشتن 100,000 بیت کوین، چهارمین دارنده بزرگ بیت کوین در میان سلبریتی ها و افراد معروف جهان است. این رپر همواره از بیت کوین به عنوان یک روش جدید برای پرداخت و سرمایه‌گذاری یاد می‌کند.

پاریس هیلتون

پاریس هیلتون، مدل و بازیگر آمریکایی، با داشتن 50,000 بیت کوین، پنجمین دارنده بزرگ بیت کوین در میان سلبریتی ها و افراد معروف جهان است. هیلتون بیت کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته و از آن حمایت می‌کند.

کشورهای دارنده بیشترین بیت کوین

در ادامه پاسخ به سوال نهنگ های بیت کوین به چه کسانی میگویند؟ به قسمت کشورها می‌رسیم. در زمان نگارش این مقاله، کشورهایی که بیشترین تعداد بیت‌کوین را دارند به شرح زیر هستند:

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده از جمله کشورهایی به‌شمار می‌رود که قانون خاصی در رابطه با ارزهای دیجیتال وضع نکرده و شاید این شرایط اینطور برداشت شود که آمریکا مخالف ارزهای دیجیتال است. اما به هیچ وجه این‌طور نیست! در حقیقت، این فقط یک سیاست است تا آمریکا بتواند با توقیف ارزهای دیجیتال، سرمایۀ خود را بیشتر کند. زیرا طبق منابع، آمریکا جزو کشورهایی است که بیشترین ذخیره بیت کوین را دارد و به همین دلیل جزو نهنگ‌ها نیز به‌شمار می‌رود.

اوکراین

اوکراین هم میان بزرگترین دارندگان بیت کوین جایی برای خود باز کرده است. در این کشور برای فعالیت‌های حوزۀ کریپتو منع خاصی وجود ندارد و به همین دلیل ترید و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارد. همچنین پس از جریان جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورها در قالب ارز دیجیتال به اوکراین کمک کردند و به همین خاطر، اوکراین در میان دولت‌های بزرگ دارندۀ بیت کوین قرار گرفته است.

السالوادور

کشور السالوادور اولین دولتی است که بیت‌کوین را به عنوان یک پول رسمی به رسمیت شناخته است. السالوادور روی بیت کوین سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌کند و در لیست بزرگترین دولت‌های دارندۀ بیت‌کوین وجود دارد.

جمع بندی

نهنگ‌های بیت کوین و حرکت‌های آن‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار ارزهای دیجیتال است که جزو عوامل فاندامنتال اصلی نیز به‌شمار می‌آید. دنبال کردن حرکت این نهنگ‌ها و شناخت آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی به سرمایه‌گذاران کند تا بتوانند در جهت بازار حرکت کنند و سود به‌دست آورند.

البته هر حرکت نهنگ‌ها نیز باید تحلیل شود که می‌توانید این کار را به کمک وبلاگ صرافی ایرانیکارت، قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی‌، انجام دهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید