واریز وام دولتی بدون ضامن برای دهک 1 تا 5؛ وام ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی فوری برای سرپرستان خانوارها

واریز وام دولتی بدون ضامن برای دهک 1 تا 5؛ وام ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی فوری برای سرپرستان خانوارها

وزیر اقتصاد درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از ۱۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: افزایش این تسهیلات به ۳۰۰ میلیون تومان را در شورای پول و اعتبار مطرح می‌کنیم.

کد خبر : ۱۷۲۰۰۶
بازدید : ۴۳

احسان خاندوزی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارکرد: نرخ بیکاری بهار امسال به ۸.۲ درصد رسیده بود که در تابستان بازهم کاهش یافت؛ چنین رقمی همزمان با افزایش نرخ مشارکت در سال‌های قبل نداشتیم و این همسویی خیلی امیدوارکننده است.

وی گفت: سیاست‌های ناظر بر ایجاد رونق در عرصه کلان اقتصادی، سیاست‌های تسهیل کسب و کار‌ها و سیاست‌های تحریک اشتغال و تامین مالی کاریابی و... از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی کمیته امداد با نظارت‌های پسینی به هدف رسیده است، افزود: به جهت کمیت نیز تلاش دولت و مجموعه دستگاه‌های مالی این بوده که تعداد واحد‌هایی که تامین مالی شده‌اند را افزایش دهند.

خاندوزی ادامه داد: اراده و خواست جدی دولت و رئیس‌جمهوری این است که از ظرفیت تمام نهاد‌های تخصصی و واسط استفاده کنند؛ البته با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم، ولی نسبت به چند سال قبل وضعیت خیلی بهتری داریم و آینده روشنی پیش رو داریم.

وی گفت: در خصوص صندوق ضمانت نیز باید آمار عملکرد بانک‌ها افزایش یابد تا سخت‌گیری‌ها در خصوص ضمانت و وثایق کاهش یابد.

خاندوزی درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از ۱۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان تصریح کرد: حتما موافق افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی هستیم و به رئیس کل بانک مرکزی هم می‌گوییم تا ۳۰۰ میلیون تومان را هم افزایش دهند. این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح می‌کنیم.

وام اشتغال کمیته امداد ۲۰۰ میلیون شد

بختیاری رئیس کمیته امداد در این نشست گفت: در جامعه اسلامی تکدی گری باید مغضوب باشد؛ باید بستر کار فراهم شود تا عده‌ای مشمول این مغضوبات قرار نگیرند.

وی ضمن تقدیر از بانک‌ها به عنوان یاوران اشتغال کمیته امداد گفت: ۸۶ درصد تسهیلات مربوط به اشتغال کمیته امداد در سال قبل جذب شد؛ با راه‌اندازی صندوق ضمانت اشتغال نیز تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات به اعضای کمیته امداد انجام شده است.

او با اشاره به اینکه بالای ۹۲ درصد اشتغالزایی کمیته امداد به هدف رسیده است، تصریح کرد: الان وام اشتغالزایی ۱۵۰ میلیون تومان برای اعضای کمیته امداد خیلی جوابگو نیست و استدعا داریم این عدد در شورای پول و اعتبار حداقل به ۲۰۰ میلیون تومان برسد؛ البته رقم ۳۰۰ میلیونی تسهیلات قرض‌الحسنه هم محفوظ باشد.

بختیاری از بانک‌ها و وزارت اقتصاد خواست تا تسهیلات اشتغال به کمیته امداد را هم در کنار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در اولویت قرار دهند.

پرداخت وام بدون ضامن به دهک های 1 تا 5

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ورامین از اهدای ۷۵۶ فقره وام با مبلغ حدودی ۸۰ میلیارد تومان به مددجویان این کمیته خبر داد و گفت: ۶۵ دانش‌آموز نخبه در ورامین زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

محمدرضا مددی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ورامین، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان ورامین 3700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که علاوه بر معیشت و مقرری ماهیانه، وام اشتغال و کارگشایی، خدمات فرهنگی و عمرانی و پرداخت‌های موردی را در دستور کار داریم.

وی در خصوص پرداخت وام‌های این اداره به مددجویان افزود: در سال گذشته 956 فقره وام که بالغ‌بر 105 میلیارد تومان شده است به مددجویان این کمیته پرداخت شده است و در سال جاری نیز تاکنون 756 فقره وام به مبلغ حدوداً 80 میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین در ادامه گفت: دهک 1 تا 5 و کسانی که فاقد بیمه و دارای جواز کسب باشند، مشمول دریافت وام هستند که در بانک‌های دولتی در اسرع وقت با اخذ ضمانت‌های لازم پرداخت می‌شود.

مددی تصریح کرد: آموزش‌های کسب‌وکار برای دریافت وام اشتغال و مددجویانی که درصدد ازدواج مجدد قرار دارند، زیر نظر اساتید صورت می‌گیرد و مشاوره‌های مختلف نیز بسته به شرایط مددجو صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسانی که با آموزش‌های ما و دریافت وام به درآمد کافی برسند از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند و در سال جاری 60 خانوار ما به این شرایط رسیده‌اند و در این خصوص سعی کرده‌ایم در زمینه معرفی محصولات و توانمندی‌های این افراد به مراکز موردنیاز اعم از فروشگاه‌ها و بازارچه‌های سطح شهر به این مورد فروش و انعکاس توانمندی‌ها کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ورامین با ذکر این نکته که 1200 فرزند دانش‌آموز تحت پوشش این اداره است، بیان داشت: 75 دانشجو دهک 1 تا 3 تحت پوشش ما هستند که بخشی از هزینه‌های آن‌ها از ترم اول تا مقطع دکترا تأمین می‌شود.

وی وجود نخبه‌های مختلف را از جمله مددجویان تحت پوشش این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 65 دانش‌آموز نخبه قرآنی، فرهنگی و ورزشی تحت پوشش ما هستند و سعی شده است دانش‌آموزان نخبه به شرکت‌های دانش بیان معرفی شوند.

مددی با اشاره به اهدای جهیزیه در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری مجموعاً 43 جهیزیه به مددجویان حائز شرایط اهداشده که این جهیزیه‌ها شامل یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، جاروبرقی و لباسشویی بوده و در خصوص ازدواج آسان نیز با موسسه‌ای در شهرری هماهنگ شده است که با دریافت مبلغی جهیزیه داده شود.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید