هزینه استرداد بلیط اتوبوس

هزینه استرداد بلیط اتوبوس

این روزها اتوبوسها مدرن و راحت ساخته میشوند و مسافرتهای طولانی با آنها نیز شما را خسته نمیکند. بلیط اتوبوس در مقایسه با دیگر روشهای مسافرت مانند پرواز یک روش اقتصادی است و بسیاری از افراد آن را به دیگر روشهای سفر ترجیح میدهند. همچنین پس از خرید بلیط اتوبوس امکان کنسلی و استرداد آن نیز وجود دارد. با ما همراه شوید تا بیشتر با شرایط استرداد بلیط اتوبوس و جریمه کنسلی آن بیشتر آشنا شویم.

کد خبر : ۱۸۷۷۹۵
بازدید : ۱۲

اتوبوس یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که از آن برای جابجایی بین شهری، درون شهری و گاهی مسافرتهای خارج از کشور استفاده میشود.

این روزها اتوبوسها مدرن و راحت ساخته میشوند و مسافرتهای طولانی با آنها نیز شما را خسته نمیکند. بلیط اتوبوس در مقایسه با دیگر روشهای مسافرت مانند پرواز یک روش اقتصادی است و بسیاری از افراد آن را به دیگر روشهای سفر ترجیح میدهند. همچنین پس از خرید بلیط اتوبوس امکان کنسلی و استرداد آن نیز وجود دارد. با ما همراه شوید تا بیشتر با شرایط استرداد بلیط اتوبوس و جریمه کنسلی آن بیشتر آشنا شویم.

استرداد بلیط اتوبوس به چه معنا است؟

در صورتی که شما از قبل بلیط اتوبوس را تهیه کرده و هزینه آن را پرداخت کرده باشید اما به هر دلیل سفر شما لغو یا جابجا شود، شما مجبور هستید بلیط خود را کنسل کنید. به کنسل کردن بلیط اتوبوس استرداد آن گفته میشود. در واقع استرداد بلیط مربوط به زمانی است که مسافر بخواهد سفر خود را لغو کند، بنابراین استرداد شامل لغو سفر از طرف شرکت اتوبوسرانی نیست.

در صورتی که شرکت اتوبوسرانی به هر دلیل بخواهد سفر خود را لغو کند، باید هزینه بلیط به طور کامل به مسافران بازگردانده شود. در برخی مواقع نیز بلیط را با شرکت اتوبوسرانی دیگر تعویض کرده یا علاوه بر هزینه بلیط به مسافران جریمه نیز پرداخت میکند. همچنین استرداد بلیط شامل تعویض و جابجایی آن نیست. ممکن است شما بخواهید بلیط خود را با چند روز بعد یا قبل جابجا کنید، جابجایی بلیط با استرداد آن متفاوت است و شامل شرایط آن نخواهد شد.

هزینه استرداد بلیط اتوبوس چگونه است؟

استرداد بلیط اتوبوس به زمان باقی مانده به شروع حرکت متفاوت خواهد بود. در واقع با توجه به زمان باقی مانده به شروع حرکت شما باید هزینهای به عنوان جریمه برای کنسلی بلیط اتوبوس پرداخت کنید. برای سفرهای داخلی قوانین و هزینه استرداد بلیط اتوبوس به صورت زیر است.

⦁    اگر تا سه ساعت مانده به شروع حرکت بلیط خود را کنسل کنید، نیازی به پرداخت جریمه نخواهید داشت.

⦁    اگر سه تا یک ساعت به شروع حرکت باقی مانده باشد، 10 درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد.

⦁    اگر کمتر از یک ساعت به شروع حرکت باقی مانده باشد، 50 درصد هزینه بلیط را باید به عنوان جریمه پرداخت کنید.

قوانین استرداد بلیط اتوبوس داخلی چگونه است؟

⦁    هزینه پرداختی شما ظرف حداکثر یک هفته به همان حسابی که بلیط را از آن پرداخت کرده‎اید، عودت داده میشود. بنابراین حتما کارتی را انتخاب کنید که تاریخ انقضا کافی داشته باشد یا در این بازه زمانی مسدود نشود. همچنین در نظر داشته باشید کارمزد خدمات بانکی در این جابجایی هزینه از حساب شما کسر خواهد شد.

⦁    حداکثر زمان برای کنسلی بلیط اتوبوس هفت روز است.

⦁    اگر بلیط اتوبوس را از طریق بن کارت، کارت هدیه یا کارت مسدود شده تهیه کرده باشید، امکان استرداد بلیط تنها از طریق تماس با پشتیبانی و تعویض شماره کارت امکان پذیر است.

⦁    استرداد بلیط قابل بازگشت نیست و شما پس از استرداد آن نمیتوانید بلیط کنسل شده را مجددا خریداری کنید.

⦁    در صورت خرید آنلاین بلیط، تنها در صورتی میتوانید آن را آنلاین کنسل کنید که بلیط توسط شرکت مسافربری چاپ نشده باشد. در صورت چاپ باید با در دست داشتن شماره بلیط به شرکت مسافربری واقع در شهر خود مراجعه کرده و آن را حضوری لغو کنید.

20

قوانین و هزینه استرداد بلیط اتوبوس در سفر خارجی

این روزها بازار سفر زمینی به کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان و ارمنستان بسیار داغ است و بسیاری از افراد به صورت زمینی به این کشورها سفر میکنند. در صورتی که شرکتهای خارجی صادر کننده بلیط اتوبوس برای سفر خارج از کشور باشند، کنسلی بلیط براساس قوانین داخلی آنها خواهد بود.

درصورتی که شرکت مسافربری ایرانی بلیط سفر خارج از کشور را عرضه کرده باشد، معمولا تا 24 ساعت قبل از شروع سفر جریمه کنسلی 10 درصد هزینه بلیط و کمتر از 24 ساعت جریمه کنسلی 50 درصد خواهد بود. البته این هزینه میتواند برای مسافرتهای مختلف و شرکتهای مسافربری مختلف میتواند چند درصد متغیر باشد.

اطلاعات مورد نیاز برای استرداد بلیط

برای استرداد بلیط اتوبوس چه به صورت آنلاین و چه حضوری باید مدارک زیر را همراه داشته باشید.

⦁    شناسه پایانه بلیط خریداری شده

⦁    شماره تلفن همراه

⦁    شماره ملی که بلیط را با آن خریداری کردهاید.

⦁    شماره حسابی که با آن هزینه بلیط را پرداخت کردهاید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید