قدیمی‌ترین بوستان‌های ایران را در این منطقه از تهران ببینید

قدیمی‌ترین بوستان‌های ایران را در این منطقه از تهران ببینید

نارمک به‌عنوان هسته اولیه منطقه ۸ در کنار دیگر محلات این منطقه، مثل تهرانپارس، کم‌کم یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق پایتخت شد و جزو مناطقی قرار گرفت که در دوره پهلوی در شرق تهران رشد کردند.

کد خبر : ۱۵۰۱۶۸
بازدید : ۲۳۹۲

روزگاری در جنوب شرقی تجریش و در مسیر جاده دماوند قرار داشت و با آب و هوایی خوش، به انارهای پرآب و خوش‌مزه‌اش معروف بود. انارهایی آن‌قدر معروف که برخی معتقدند اسم امروز این منطقه هم از همین نار و انار ریشه گرفته؛ «نارمک».

اما همان‌طور که باغ‌ها و سرسبزی قدیمی منطقه ۸ در هجوم مهاجرت کم‌کم تبدیل به خانه و آپارتمان شد، انارستان‌های این دهستان هم به فراموشی سپرده شده.

نارمک به‌عنوان هسته اولیه منطقه ۸ در کنار دیگر محلات این منطقه، مثل تهرانپارس، کم‌کم یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق پایتخت شد و جزو مناطقی قرار گرفت که در دوره پهلوی در شرق تهران رشد کردند.

این روزها اگرچه این منطقه تهران همچنان پرجمعیت است، اما امکانات تازه‌ای مثل بوستان‌ها، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی، آن را به یکی از مناطق مناسب برای زندگی و تفریح تبدیل کرده است.

اگر در یک بعداز ظهر گرم به دنبال جایی سرسبز و خنک می‌گردید، برای استراحت خود و تفریح بچه‌ها منطقه مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

در انتهای شرقی

منطقه ۸ شهرداری تهران از شمال و شمال‌شرقی به بزرگراه رسالت، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب هم به سبلان جنوبی و استاد حسن بنا می‌رسد. ایستگاه‌های متروی علم و صنعت، سرسبز، فدک و سبلان در محدوده این منطقه قرار دارند.

بوستان با اسکیت و دوچرخه

بوستان فدک: شناخته شده‌ترین بوستان منطقه ۸، بوستان فدک است در خیابان فدک، نرسیده به میدان هلال احمر. این بوستان عمر ۵۰ ساله دارد و برای اهالی نارمک و محله‌های اطراف آن یکی از بوستان‌های خاطره‌انگیز است و انواع درختان و گیاهان در کنار حوض و آبنماها آن را دیدنی کرده‌اند.

در این بوستان فروشگاه کانون پرورش فکری و همین‌طور خانه فرهنگ فدک در دسترس است. این بوستان دو ورودی شمال و جنوبی از خیابان‌های فدک و گلستان دارد.

ضمن اینکه در کنار این بوستان، استادیوم ورزشی بزرگ فدک هم با استخر و زمین چمن مصنوعی در دسترس شهروندان است.

بوستان بهارستان: بهارستان یا تسلیحات؛ بوستان مهم دیگر این منطقه است در محله وحیدیه. این بوستان زمانی زمین‌ بایری بود، اما از سال ۴۷ تبدیل به یکی از بوستان‌های منطقه ۸ شده. علاوه بر امکانات ورزشی و تفریحی، می‌توانید از کلینیک پرورش گل و گیاه و کتابخانه عمومی شهید آیت در این بوستان استفاده کنید.

3

سوارکاری، اسکیت و دوچرخه: در منطقه ۸ مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی کم نیست، اما اگر به دنبال ورزش‌های متفاوت هستید باید سراغ سوارکاری بروید. یکی از باشگاه‌های سوارکاری شرق تهران، باشگاه سمند است در سه راه تهرانپارس، ابتدای جاده دماوند.

در این باشگاه علاوه بر سوارکاری، می‌توانید این ورزش را هم یاد بگیرید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی تیراندازی با تیروکمان و یا تیراندازی با کمان از روی اسب هم شرکت کنید.

چندقدم تا کتابخانه

در منطقه ۸ تهران، امکاناتی چون خانه فرهنگ، سینما و فرهنگسرا برای اهالی فرهنگ مهیاست.

فرهنگسرای خانواده یکی از فرهنگسراهای فعال تهران است که هم نگارخانه دارد و هم آمفی‌تئاتر، سینما، کتابخانه و هم یک عالم مرکز فرهنگی ـ هنری دیگر. این فرهنگسرای در خیابان گلستان قرار دارد.

منبع: همشهری

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید