فوت و فن سفر در پادشاه فصل‌ها

فوت و فن سفر در پادشاه فصل‌ها

پیش‌بینی اینکه هوای پاییز در یک روز چه تغییراتی می‌کند امکان ندارد؛ بنابراین در سفر یا گردش‌های کوتاه باید آمادگی مواجهه با شرایط متفاوت را داشته باشید. داشتن این مهارت‌ها به داشتن یک سفر پاییزی دلچسب کمک می‌کند.

کد خبر : ۱۵۵۲۸۲
بازدید : ۲۵

پادشاه فصل‌ها از راه رسیده و حالا باید برای سفر رفتن به جز مهارت‌های معمول، مهارت آمادگی مواجهه با هوای عجیب و غریب پاییز را هم یاد بگیریم.

پیش‌بینی اینکه هوای پاییز در یک روز چه تغییراتی می‌کند امکان ندارد؛ بنابراین در سفر یا گردش‌های کوتاه باید آمادگی مواجهه با شرایط متفاوت را داشته باشید. داشتن این مهارت‌ها به داشتن یک سفر پاییزی دلچسب کمک می‌کند.

لایه‌لایه بپوشید

به جای پوشیدن یک کت یا ژاکت گرم جاگیر چند لایه لباس بپوشید. استفاده از لباس‌های ریزبافت که سبک، گرم و کم‌حجم هستند بسیار توصیه می‌شود. بادگیرهای کم‌حجم که علاوه بر بادگیر بودن ضدآب باشند انتخاب خوبی هستند.

این لباس‌ها در سفر پاییز می‌توانند بسیار کاربردی باشند. وقتی لایه‌لایه بپوشید، می‌توانید هر وقت احساس گرما کردید به راحتی یک لایه از لباستان را کم کنید.

کفشتان پرآب نشود

بهتر است در سفر پاییزی خود فکر همه ‌جای کار را بکنید. کفش، یکی از مهم‌ترین وسایل شما در سفر است و باید علاوه بر راحتی، سبک هم باشد. برای آمادگی برای بارش‌ها نیز بهتر است کفش‌هایتان ضدآب باشد. اگر بتوانید کفش اضافه هم همراهتان ببرید که چه بهتر.

روپوش برای محافظت

روپوش‌های پانچوی مخصوص باران معمولا بسیار ارزان و کم‌حجم هستند. حتی می‌توانید آن را در کیف دستی خود داشته باشید تا درصورت باران به راحتی از آن استفاده کنید. شاید فکر کنید آن پانچوها زیبا نیستند، اما پوشیدن آنها به خشک ماندن لباس‌هایتان در رگبارهای پاییزی می‌ارزد.

پاییز هم ضدآفتاب می‌خواهد

شاید با خود فکر می‌کنید اگر در تابستان سفر نمی‌کنید و به ساحل نمی‌روید نیازی به ضدآفتاب نیست. اما به یک کرم ضدآفتاب در هر شرایطی نیاز خواهید داشت.

حتی اگر بدن شما هم با لباس پوشیده باشد، صورت و دست‌هایتان نیاز به ضدآفتاب دارند. مراقبت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب یک کار لوکس نیست بلکه به سلامتی شما ارتباط دارد.

چتر بخرید

به جای چندبار هزینه کم برای چترهای بی‌کیفیت، یک‌بار یک چتر مناسب بخرید. چتری را که در مقابل باد هم استقامت خوبی داشته باشد، انتخاب کنید. سعی کنید این چتر را در اندازه‌ای تهیه کنید که علاوه بر کارایی خوب جای زیادی هم نگیرد. هوا ممکن است ناگهان بارانی شود و همراه داشتن چتر در پاییز به دادتان می‌رسد.

بهداشت را فراموش نکنید

البته که این نکته، پاییز و بهار ندارد، اما ضروری است که همیشه یک نوع ضدعفونی‌کننده دست همراه خود داشته باشید و دستان خود را تا حد امکان به‌خصوص قبل از غذا خوردن بشویید.

سفر بدون حساسیت

اگر به حساسیت‌های فصلی مبتلا باشید، با شروع پاییز عطسه، سرفه و آبریزش بینی شروع می‌شود. یادتان باشد موقع سفرهای پاییزی داروهای ضدحساسیت همراهتان ببرید تا عوارض حساسیت، سفر را به کامتان تلخ نکند.

پاییز و خشکی پوست

آب و هوای پاییز، یک ویژگی دیگر هم دارد، آن هم خشک کردن پوست بهتر است موقع سفرهای پاییزی کرم مرطوب‌کننده همراهتان باشد تا خشکی پوست باعث ایجاد خارش و اگزما نشود.

رنگ‌های خنثی بپوشید

برای اینکه بارتان سبک‌تر شود و مجبور نشوید چند دست لباس در چمدان بگذارید، لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. با این کار می‌توانید تکه‌های مختلف لباس را با هم ست کنید و نگران نامتناسب بودن رنگ لباس‌هایتان نشوید.

با احتیاط در مقصد مناسب برانید

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به سفر پاییزی بروید، با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. باران‌های پراکنده پاییزی می‌توانند جاده را لغزنده کنند. ضمن اینکه در باران شدید، دید راننده کمتر می‌شود و لازم است بیشتر از همیشه حواستان به قوانین رانندگی باشد.

فصل هزاررنگ پاییز برای طبیعت‌گردی عالی است. منظره جنگل‌ها با رنگ‌های زرد و نارنجی خیره‌کننده است و البته می‌توانید از این منظره‌ها برای ثبت عکس‌های زیبا و رنگارنگ استفاده کنید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید