ساعت کار مترو تهران در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شد

 ساعت کار مترو تهران در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو به شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد.

کد خبر : ۱۸۰۷۳۹
بازدید : ۹۳۲

مسعود درستی با بیان این که شهروندان براساس یک سنت حسنه و قدیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا(س) می‌روند، گفت: همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت‌زهرا حاکم می‌شود، استفاده از مترو بهترین وسیله برای رسیدن به بهشت زهرا است. با توجه به تقارن این روزها با ماه مبارک رمضان از این‌رو شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان گرامی و کاهش ترافیک، ساعت سرویس‌دهی مترو را در روز پنجشنبه از ساعت ۲۲ به ۲۳ در تمامی خطوط درون‌شهری با هدوی ۱۵ دقیقه و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح روز جمعه با هدوی ۳۰ دقیقه افرایش داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان این که تمهیداتی نیز به‌صورت ویژه در خط یک مترو اندیشیده شده است، عنوان کرد: در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران تنها تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش بازمی‌گردند، اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (۲۴ و ۲۵اسفندماه ۱۴۰۲) تمام قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش دو برابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا (س) خواهد شد.

براساس اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، درستی در پایان به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک در روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران در این روزها تغییری نداشته و طبق زمان‌بندی معمول خواهد بود، اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام کنیم.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید