۵ سال زندان برای توریستی که نامش را روی دیوار کولوسئوم رم حک کرد

۵ سال زندان برای توریستی که نامش را روی دیوار کولوسئوم رم حک کرد

اگر این مرد مجرم شناخته شود، حدود ۱۶,۵۰۰ دلار جریمه نقدی خواهد داشت، اما طبق قوانین سختگیرانه این کشور ممکن است با پنج سال زندان در ایتالیا روبرو شود.

کد خبر : ۱۳۹۸۹۱
بازدید : ۵۸

در اوایل این ماه، ویدیویی از مردی در کولوسئوم رم در فضای مجازی پخش شد که از کلیدی برای حکاکی نام خود و زن همراهش بر روی دیوار این بنای ۱,۹۰۰ ساله استفاده می‌کند.

این امر باعث انتقاد و واکنش های بسیاری در سراسر جهان شد و پلیس تحقیقات خود را برای یافتن این مرد آغاز کرد. هویت این زوج، فقط به عنوان ایوان و هیلی، نام هایی که بر دیواره‌ی کنار این آمفی تئاتر باستانی حکاکی شده، شناخته می شود. گمان می رود مظنون یک مربی تناسب اندام ساکن بریستول انگلستان باشد، اگرچه تحقیقات در حال حاضر ادامه دارد.

 

اگر این مرد مجرم شناخته شود، حدود ۱۶,۵۰۰ دلار جریمه نقدی خواهد داشت، اما طبق قوانین سختگیرانه این کشور ممکن است با پنج سال زندان در ایتالیا روبرو شود.

یک منبع پلیس در رم گفت: «افرادی که ما به دنبال آنها هستیم کشور را ترک کرده اند، اما مطمئن هستیم که تا پایان روز مکان دقیق آنها را خواهیم داشت. من می توانم تأیید کنم که آنها ساکن بریتانیا هستند و مرد جوانتر از زن است. آنها با هم سفر می کنند و در ۲۱ ژوئن وارد ایتالیا شدند و در ۲۶ ژوئن این کشور را ترک کردند. مرد بلغاری الاصل و زن بریتانیایی است. مرد را شناسایی کردیم، اما زن شناسایی نشد، زیرا چهره‌ی او در فیلم گرفته شده در کولوسئوم دیده نمی شود، اما آنها با هم سفر می کنند.»

یک گردشگر آمریکایی به نام رایان لوتز از اورنج، کالیفرنیا از این مرد در حیت انجام این کار فیلمبرداری شده است. ظاهرا لوتز این ویدیو را ابتدا به نگهبانان کولوسئوم نشان داده است و آنها علاقه ای به فیلم او نشان ندادند، در نهایت او تصمیم گرفت این ویدئو را در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

این چهارمین بار در سال جاری است که حکاکی یک توریست در کولوسئوم گزارش شده است. در سال ۲۰۱۴، یک توریست به دلیل اینکه حروف اول نام خود را روی دیوار کولوسئوم حکاکی کرده بود، ۲۰,۰۰۰ یورو جریمه شد.

در سال ۲۰۱۵، دو زن در رم دستگیر شدند که ظاهراً حروف اول نام خود را روی دیوار کولوسئوم حکاکی کرده و با آن سلفی گرفتند. این زنان متهم به استفاده از سکه برای حک کردن حروف J و N در این محوطه تاریخی شدند. پلیس آنها را به خسارت شدید به یک بنای تاریخی و هنری متهم کرد.

در سال های اخیر، برخی از شهرهای محبوب که مقصد تعطیلات تابستانی هستند، سعی در کنترل گردشگران سرکش کرده اند. 

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید