۱۲ سال زندان برای قاچاق دانه کاج!

۱۲ سال زندان برای قاچاق دانه کاج!

ین عنوان بدان معناست که قاچاق دانه کاج کره ای اعم از پوسته دار یا بدون پوسته جرم قلمداد می شود و مجازات آن تا 12 سال زندان خواهد بود.

کد خبر : ۱۴۶۱۶۳
بازدید : ۲۴۰

میخائیل میشوستین" نخست‌وزیر روسیه فرمانی را امضا کرده طبق آن دانه کاج کُره ای را در فهرست ملی کالاها و منابع مهم استراتژیک قرار می‌ دهد. این سند برای قانونگذاری در وب سایت رسمی دولت روسیه منتشر شد.

به گزارش راشا تودی، این عنوان بدان معناست که قاچاق دانه کاج کره ای اعم از پوسته دار یا بدون پوسته جرم قلمداد می شود و مجازات آن تا 12 سال زندان خواهد بود.

ابتکار عمل برای افزودن این ماده غذایی به فهرست منابع ارزشمند استراتژیک ابتدا توسط "اولگ کوژمیاکو" فرماندار منطقه پریمورسکی در شرق روسیه که با چین و کره شمالی هم مرز است پیشنهاد شد.

کوژمیاکو در سندی خطاب به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه استدلال کرد که نقش دانه کاج به یک منبع ارزشمند برای اقتصاد محدود نمی شود بلکه منبع غذایی مهمی برای حیوانات آن منطقه است. این فرماندار روس خاطر نشان ساخته که دانه کاج در صدر زنجیره غذایی محلی گونه ببر آمور در حال انقراض قرار دارد.

به گفته کوژمیاکو حجم دانه کاج برداشت شده در آن منطقه به طور مداوم به محدوده جنگل های سرو نزدیک است. او افزوده است: "با توجه به خلاء موجود از نظر قوانین فعلی جنگل ها عملا در معرض برداشت صنعتی بی رویه قرار می گیرند".

علاوه بر این، افرادی که دانه کاج را جمع آوری می کنند اغلب این کار را با استفاده از "روش های شکارچیان" بدون انتظار برای رسیدن درست مخروط ها انجام داده اند و اغلب حین برداشت باعث آسیب وارد ساختن به تاج و تنه درختان می شوند.

"کنستانتین استپانوف" وزیر جنگلداری و حفاظت از حیات وحش کراسنودار در مورد گنجاندن دانه کاج کره ای در فهرست کالاهای مهم استراتژیک تاکید کرده که قانون جدید صرفا با هدف تنظیم صادرات است و شهروندان عادی را از جمع آوری و برداشت آجیل منع نمی کند.

استپانوف اعلام کرده که با این وجود قرار است وضعیت برای مشاغل تغییر کند با این امید که محدود کردن صادرات و حفظ فرآوری تمام دانه های کاج برداشت شده در داخل کشور ارزش افزوده محصول نهایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

او افزوده است: "تغییر قوانین بازی باید به بهبود وضعیت جنگل‌ های سرو و کاهش حجم برداشت غیرقانونی دانه های کاج از طریق روش های وحشیانه کمک کند".

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید