(عکس) کوچکترین شطرنج دنیا ساخته شد

(عکس) کوچکترین شطرنج دنیا ساخته شد

سازنده این شطرنج گفته است که روزی ۶ ساعت بر روی ساخت قطعات کار کرده است. او موفق شده پس از شش ماه این پروژه را به پایان برساند. این هنرمند می خواهد که این سازه ی خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

کد خبر : ۱۶۰۰۶۷
بازدید : ۳۸

یک هنرمند اهل ترکیه موفق شده کوچک ترین صفحه و مهره های شطرنج دنیا را بسازد. "نِکاتی کورکماز" یکی از هنرمندان  کشور ترکیه موفق شده کوچترین مجموعه شطرنج دنیا را بسازد. این مجموعه شطرنج کمتر از یک سانتی متر اندازه گیری شده است!

61709408

به نظر می رسد این مجسمه ساز ترکی موفق شده کوچترین مجموعه شطرنج دنیا با ابعاد صفحه شطرنج ۹ در ۹ میلی متر بسازد. این مجموعه شطرنج واقعا ریز بوده به طوری که با میکروسکوپ می توانید تمام جزئیات آن را به دقت مشاهده کنید.  

61709445

حرکت مهره ها در این شطرنج بسیار سخت بوده اما سازنده این شطرنج ابزارهایی برای جابجایی مهره ها در نظر گرفته است. لازم به ذکر است اندازه تمام قطعات شطرنج از ۱.۵ تا ۳ میلی متر متغیر بوده و این یعنی کوچکتر از یک عدس! برای تجسم بهتر، عدس روی کوچکترین صفحه شطرنج قرار داده شده است

سازنده این شطرنج گفته است که روزی ۶ ساعت  بر روی ساخت قطعات کار کرده است. او موفق شده پس از شش ماه این پروژه را به پایان برساند. این هنرمند می خواهد که این سازه ی خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید