چین از بزرگترین شهر یخی جهان در منطقه ای به بزرگی ۳۰۰ زمین فوتبال رونمایی کرد

چین از بزرگترین شهر یخی جهان در منطقه ای به بزرگی ۳۰۰ زمین فوتبال رونمایی کرد

۱۸ میلیون بازدیدکننده سالانه از مجسمه‌های یخی فراوانی در سراسر شهر یخی در هاربین چین بازدید می کنند، دو منطقه اصلی آن دنیای یخ و برف (Ice and Snow World) و جزیره خورشید (Sun Island) هستند.

کد خبر : ۱۶۷۳۸۷
بازدید : ۵۷

بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن بزرگترین شهر یخی دنیا در چین که پر از آسمانخراش های یخی عظیم است، روانه شهر هاربین شده‌اند.

این جشنواره بین‌المللی یخ و برف هاربین چین است که به دیزنی‌لند یخی معروف است. این مکان سرشار از شادی برای خانواده‌ها، پر است از مجسمه‌های یخی ظریف و تماشایی.

1-60_9_11zon

اگرچه ۱۸ میلیون بازدیدکننده سالانه از مجسمه‌های یخی فراوانی در سراسر شهر یخی در هاربین چین بازدید می کنند، دو منطقه اصلی آن دنیای یخ و برف (Ice and Snow World) و جزیره خورشید (Sun Island) هستند.

00-63-1024x719

منطقه سرزمین یخ و برف تا دیر وقت باز است و شامل آسمانخراش‌های یخی به مقیاس واقعی و پر از نور است. در سال ۲۰۱۴، یکی از مجسمه سازان یخی ساختمان امپایر استیت نیویورک را بازسازی کرد و در سال ۲۰۱۸ برج یخی ۳۳ متری به شکل لباس یک رقاص فلامنکو نصب شده بود.

3-58_7_11zon

در طرف دیگر رودخانه، جزیره آفتاب در طول روز باز است و شامل مجموعه‌ای از مجسمه‌های برفی عظیم می‌شود. در سال ۲۰۰۷، این منطقه نمایشگاهی بلندترین مجسمه برفی در جهان را که دارنده رکورد گینس بود، به نمایش گذاشت. این موجود برفی ۲۵۰ متر طول و ۹ متر ارتفاع داشت و برای ساخت آن از بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب برف استفاده شده بود.

5-47_6_11zon

در سراسر شهر هاربین نمایشگاه چراغ‌های یخی نیز وجود دارد و امکان پرداختن به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی آلپاین، شنا در آب‌های یخ زده و دوچرخه سواری روی یخ نیز فراهم است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در دامنه‌های یخی پرسه بزنند، از سرسره‌های یخی پایین بروند و حسابی برف بازی کنند.

4-57_5_11zon

امسال، یک چرخ و فلک برفی بلند نیز اضافه شده تا بازدیدکنندگان بتوانند این سرزمین شگفت‌انگیز زمستانی را از بالا مشاهده کنند.

این جشنواره به یکی از بهترین جشن‌های زمستانی در سراسر جهان تبدیل شده‌ است و تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ۳٫۲ میلیارد پوند درآمدزایی داشته باشد.

6-45_4_11zon

هر سانت از این سرزمین شگفت‌انگیز زمستانی با دقت از سطح یخ‌زده رودخانه سونگهوا تراشیده شده است. اره‌های زنجیره‌ای برای بریدن یخ به قطعات استفاده می‌شود و هر قطعه چندصد کیلوگرم وزن دارد. مجسمه سازان یخی از انواع اره های کوچکتر، ابزارهای تراش و کلنگ های یخی برای تراشیدن شاهکارهایشان استفاده می کنند. بسیاری از آنها شبانه روز کار می کنند تا مجسمه هایشان را به موقع برای جشنواره آماده کنند.

7-32_3_11zon

طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند افزودن آب یونیزه برای تولید یخی شفاف مانند شیشه، یا قرار دادن چراغ‌های رنگی مختلف درون اثر هنری برای خوشحال کردن بازدیدکنندگان در شب.

9-20_2_11zon

این جشنواره نیم قرن پیش، در سال ۱۹۶۳، به عنوان بخشی از نمایشگاه سنتی چراغ‌های یخی هاربین آغاز شد، اما خیلی زود به آنچه امروز هست تبدیل شد. به طور میانگین، این جشنواره بیش از ۶۰۹,۶۰۰ متر مربع را پوشش داده و از بیش از ۲۷۰,۰۰۰ متر مکعب برف و یخ استفاده می‌کند.

8-23_1_11zon

جشنواره در ۱۷ دسامبر با مراسم افتتاحیه باشکوه خود آغاز شد، اگرچه تاریخ پایانی ندارد، اما یخ‌ها معمولاً در ماه مارس آب می‌شوند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید