این 10 زبان بیشترین استفاده کننده را در سراسر جهان دارند

این 10 زبان بیشترین استفاده کننده را در سراسر جهان دارند

در اینفوگرافیک زیر زبان هایی که بیشترین گویشور را در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ داشته، به تصویرکشیده شده است.

کد خبر : ۱۷۹۵۸۲
بازدید : ۱۹

برترین زبان‌ هایی که در جهان صحبت می‌شوند، منعکس‌کننده روندهای اقتصادی، کشورهای پرجمعیت و حتی تاریخ استعمار هستند. در اینفوگرافیک زیر زبان هایی که بیشترین گویشور را در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ داشته، به تصویرکشیده شده است.

1-4-785x1024_2_11zon

۱۲ زبان رایج روی زمین

انگلیسی در انگلستان متولد شد، اما امروزه به عنوان زبان بین المللی اصلی تجارت و سیاست به دنیای مدرن تعلق دارد. به همین دلیل تعجب آور نیست که انگلیسی را با ۱.۵ میلیارد گویشور تا سال ۲۰۲۳، به عنوان پرمخاطب ترین زبان دنیا در نظر بگیریم.

2-5_1_11zon

در رتبه دوم ماندارین قرار دارد که بیشترین گویش زبان چینی با ۱.۱ میلیارد گویشور است. این زبان که از شمال چین سرچشمه می گیرد، تبدیل به پرمخاطب ترین زبان در چین و تایوان شده است و همچنین میلیون ها گویشور در سراسر آسیای جنوب شرقی و جهان دارد.

هند نیز در این رتبه بندی حضور دارد، اما علیرغم اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان است، گویشوران آن در چندین زبان مختلف پراکنده شده اند. هندی زبان اصلی رایج در شمال هند و زبان رسمی دولت است، اما زبان های دیگری مانند بنگالی به طور گسترده در مناطق دیگر صحبت می شود.

همچنین قابل توجه است که چگونه زبان‌های قدرت‌های استعماری سابق – مانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی – صدها میلیون گویشور در جهان دارند، علی‌رغم اینکه کشورهای مادری آنها کسری از این کل را تشکیل می‌دهند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید