(تصاویر) دختری با ۷۲۷ کیلوگرم وزن؛ آشنایی با رکورد داران چاقی مفرط!

(تصاویر) دختری با ۷۲۷ کیلوگرم وزن؛ آشنایی با رکورد داران چاقی مفرط!

پدیده چاقی مفرط به ویژه از نیمه دوم قرن بیستم به این سو و با رواج یافتن انواع خوراکی‌های فراوری شده و فوق فراوری شده و فست فودها به شدت افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۸۴۱۶۳
بازدید : ۴۴۱

در کنار رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب که یکی از دلایل اصلی چاقی است، عدم تحرک کافی نیز سبب شده تا در دهه‌های اخیر شاهد رکورد شکنی‌های مکرر افراد زیادی در زمینه چاقی مفرط باشیم. برخی از این افراد به رغم کاهش وزن جان خود را از دست داده‌اند و برخی دیگر نیز توانسته‌اند با کاهش قابل توجه وزن سلامت خود را به دست آورند. در این مطلب به اجمال به ۶ فرد رکورددار در زمینه چاقی مفرط اشاره کرده‌ایم.

کارول آن یاگر – ۷۲۷ کیلوگرم از آمریکا

4932065

کارول آن یاگر ( ۱۹۶۰ –۱۹۹۴) یک زن آمریکایی بود که به عنوان سنگین وزن‌ترین زن و یکی چاق ترین افرادی که نامشان در تاریخ ثبت شده شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده اوج وزن یاگر حدود ۷۲۷ کیلوگرم بود. او با روش‌های غیر جراحی ۲۳۶ کیلوگرم وزن طی سه ماه کم کرد. پیشتر «مجله عجیب و غریب» (Bizarre magazine) گزارش داده بود که تخمین زده می‌شود که عرض بدن او بیش از ۱.۵ متر باشد. با این حال، کمی قبل از مرگش، او توانست از درب ورودی سفارشی خانه خود که عرض آن ۱۲۱.۹ سانتی متر بود، رد شود.

یون بروئر مینوچ - ۶۳۵ کیلوگرم از آمریکا

4932069

یون بروئر مینوچ (۱۹۴۱ - ۱۹۸۳) یک مرد آمریکایی فوق سنگین بود که در اوج چاقی ۶۳۵ کیلوگرم وزن داشت. وزن او در طول بزرگسالی خود به طور میانگین بین ۳۶۳ تا ۴۰۸ کیلوگرم بود. او صاحب یک شرکت تاکسیرانی بود و به عنوان راننده در اطراف خانه‌اش در جزیره باینبریج، ایالت واشنگتن کار می‌کرد. مینوچ، در تلاش برای کاهش وزن، به دستور پزشک رژیم غذایی روزانه ۶۰۰ کیلوکالری گرفت. مینوچ سرانجام در مارس ۱۹۷۸ با رفتن به بیمارستان موافقت کرد. با تلاش بیش از ۱۲ آتش نشان او به مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل منتقل شد.

خالد بن محسن الشاعری - ۶۲۰ کیلوگرم از عربستان

4932070

خالد بن محسن الشاعری( ۲۸ فوریه ۱۹۹۱) یک مرد عربستانی است که در اوت ۲۰۱۳ مشخص شد که سنگین‌ترین فرد زنده و دومین مرد سنگین وزن تاریخ ثبت شده با ۶۲۰ کیلوگرم وزن پس از «یون بروئر مینوچ» است. در نتیجه درمان پزشکی، او در مجموع ۳۲۰ کیلوگرم (بیش از نیمی از وزن بدنش) را در شش ماه از دست داد. او ۲۲ ساله بود که با بی ام آی ۲۰۴ (BMI) به عنوان «چاق ترین مرد زنده» معرفی شد. او در ریاض تحت یک سری برنامه‌های غذایی و بدنی برای کاهش وزن قرار گرفت. تا نوامبر ۲۰۱۷، او ۵۵۲ کیلوگرم از دست داده بود و اکنون ۶۸ کیلوگرم وزن دارد.

مانوئل اوریبه گارزا – ۶۱۰ کیلوگرم از مکزیک

4932071

مانوئل اوریبه گارزا (۱۹۶۵ - ۲۰۱۴) مردی مکزیکی بود که اوج وزن او حدود ۶۰۰ کیلوگرم بود او از سال ۲۰۰۲ در ترک بستر خود ناتوان بود. با کمک پزشکان و متخصصان تغذیه او تقریبا ۲۳۰ کیلوگرم (بیش از یک سوم وزن بدنش ) را تا فوریه سال ۲۰۰۸ از دست داد. با این حال، اوریبه در ۲۶ مه ۲۰۱۴ در زادگاهش با وزن ۳۹۴ کیلوگرم درگذشت. در طول حیات اوریبه دو مستند تلویزیونی از وی ساخته شد. او ابتدا در یک مستند تلویزیونی با عنوان «سنگین‌ترین مرد جهان»، در سال ۲۰۰۷ با موضوع زندگی‌ خود در بستر و تلاشش برای غلبه بر چاقی‌، حضور یافت، اوریبه در مستند دیگری نیز با عنوان «سنگین‌ترین مرد جهان ازدواج می‌کند» که در سال ۲۰۰۹ توسط کانال دیسکاوری پخش شد، نیز حضور داشت.

خوان پدرو فرانکو - ۶۰۸ کیلوگرم از مکزیک

4932072

خوان پدرو فرانکو ۳۹ ساله که او نیز اهل مکزیک بود، در سال ۲۰۱۶ با ۶۰۸ کیلوگرم وزن رکورد چاق ترین فرد زنده جهان را به نام خود ثبت کرد. این اضافه وزن مفرط برای سلامتی او هزینه‌های بسیاری به بار آورد. او نیاز به جراحی و تلاش‌های دیگر برای حفظ سلامتی داشت. رکورددار جهان از مکزیک آنقدر سنگین بود که نمی‌توانست از بستر خود خارج شود. وضعیت خوان با ابتلا به دیابت، فشار خون، بزرگ شدن غده تیروئید و تجمع مایعات در ریه چنان بحرانی شد که او بالاخره تصمیم گرفت تحت درمان قرار گیرد. در پی یک دوره رژیم سخت مدیترانه‌ای با محوریت خوردن سبزیجات و دو دوره عمل جراحی خوان پدرو دست کم ۳۴۵ کیلوگرم وزن از دست داد. در سال ۲۰۲۰ نیز اخباری انتشار یافت مبنی بر اینکه خوان پدرو فرانکو توانسته بر بیماری کرونا غلبه کند.

رابرت باتلر- ۵۴۴ گیلوگرم از آمریکا

4932073

رابرت باتلر ساکن رود آیلند (جزیره رود) همواره مرد چاقی بوده، او در سال ۲۰۰۶ هنوز ۴۰۸ کیلوگرم وزن داشت و به رکورد خود نزدیک نشده بود. اما در سال ۲۰۱۵ سال در گذشتش وزن وی به ۵۴۴ کیلوگرم یعنی بالاترین وزن طول دوران زندگی‌اش رسیده بود. باتلر در سال ۲۰۰۶ در گفت و گویی به این مساله اشاره کرده بود که زمانی که دچار افسردگی می‌شود چیپس می‌خورد یا یک پیتزای بزرگ سفارش می‌دهد و آن را در یک وعده می‌خورد. در سال ۲۰۱۵ او ناگزیر به انتقال به بیمارستان شد. روند انتقال وی از آپارتمان ۴ طبقه‌ای که در ان زندگی می‌کرد ۷ ساعت طول کشید؛ تیمی چند نفره وی را با جرثقیل به کامیون انتقال دادند و پس از آن روانه بیمارستان شدند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید