(ویدئو) رقص زیر تابوت؛ اینجا خبری از گریه و زاری برای مردگان نیست!

(ویدئو) رقص زیر تابوت؛ اینجا خبری از گریه و زاری برای مردگان نیست!

در یکی از شهر‌های پرو تشییع مردگان با رقص و موسیقی برگزار می‌شود و رقاصه‌ها با پیراهن‌های سفید، کراوات و شلوار مشکی، تابوت را با ریتم موسیقی تشییع می‌کنند.

کد خبر : ۱۸۸۱۲۴
بازدید : ۲۶۸

چهار نفر در حال رقصیدن به آهنگ‌های یک گروه محلی، تابوتی را در خیابان‌های شهر اواچو در غرب پرو حمل کردند.

به گزارش فرارو، رقصندگان مرگ که به سمت گورستان حرکت می‌کنند، با تابوتی که به ظرافت روی شانه هایشان متعادل شده است، رقص خود را به نمایش می‌گذارند.

این مراسمی است که به منظور خوشایند‌تر کردن مرگ برای شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه انجام می‌شود. کسانی که دست می‌زنند و می‌رقصند، برخی اشک می‌ریزند و بطری‌های آبجو را روی تابوت می‌پاشند.

الکس کانالس، مدیر دفتر تشییع جنازه به خبرگزاری فرانسه گفت که این عمل نسبتاً جدیدی در پرو است که حدود هشت سال پیش در بخشی از کشور که مراسم تشییع جنازه بیشتر جشن است تا رسمی آغاز شد.

او در شهر اواچو، شهری با ۱۷۱۰۰۰ ساکن، گفت: ما سعی می‌کنیم بهترین تجربه را به اعضای خانواده بدهیم.

الکس گفت که در اواچو، رقصندگان حدود ۲۰ خدمت در ماه انجام می‌دهند که هزینه هر مراسم آن ۱۰۶ دلار است.

خبرگزاری فرانسه رقصندگان را در مراسم تشییع جنازه مارسلینو جامانکا، کشاورز محلی را که در سن ۷۲ سالگی بر اثر سرطان درگذشت، مشاهده کرد.

چهار رقاصه با پیراهن‌های سفید، کراوات و شلوار مشکی، تابوت او را با ریتم موسیقی محلی از خانه‌اش، در روستا به گورستان حمل کردند.

نوه این کشاورز گفت: درگذشت او ما را آزار می‌دهد، دردناک است که دیگر هرگز او را نخواهیم دید، اما باید او را با شادی یاد کنیم، همانطور که او بود، با چیزی که بیشتر دوست داشت: موسیقی.

این جشن حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید. الکسیس مارنگو، ۳۵ ساله، گفت: ین کار سختی است، زیرا برخی (درگذشتگان) سنگین هستند ... اما ما باید بهترین کار خود را با اراده برای رقص انجام دهیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید