(ویدئو) پلنگ گرسنه، بچه آهو نیالا را بی رحمانه شکار کرد

(ویدئو) پلنگ گرسنه، بچه آهو نیالا را بی رحمانه شکار کرد

پلنگ پس از فریادهای بلند مادر، نیالای جوان را به دندان گرفت و رفت. همزمان نیز نیالای جوان فریاد می زد، اما نتوانست از مرگ فرار کند.

کد خبر : ۱۳۴۹۵۹
بازدید : ۲۰۵

فرادید| مایک تیلی که این لحظه دلخراش را در پارک ملی کروگر ثبت کرد، در باره این اتفاق می گوید: در این روز خاص، گریه‌های ناامیدانه یک آهوی نیالا باعث شد تا ما یک پلنگ را پیدا کنیم.

به گزارش فرادید، نیالاها حیوانات جذابی هستند که در مراتع و جنگل های آفریقا یافت می شوند. نیالای نر دارای شاخ های مارپیچ برجسته و پوست قهوه ای تیره با خط های راه راه سفید است، در حالی که ماده به رنگ قهوه ای مایل به قرمز روشن تر است. نیالاها گیاهخوار هستند، به این معنی که آنها عمدتاً گیاهان و برگ ها را می خورند. آنها همچنین حیواناتی اجتماعی هستند و در گروه های کوچک  گله زندگی می کنند.

مایک تیلی داستان را این گونه روایت می کند: «ما فوراً با ضجه های نیالای جوان صدا را دنبال کردیم.البته بوته های انبوه کنار رودخانه باعث می شد چیزی را به سختی ببینیم، اما ما تمرکز خود را حفظ کردیم. درست در همان لحظه حرکت یک نیالای ماده توجه ما را جلب کرد.  آن وقت بود که ما آن صحنه دردناک را دیدیم. یک پلنگ بود که نیالای جوان زیر پنجه های جلویی اش گیر افتاده بود. نیالا ناامیدانه برای کمک فریاد می زند. مادر نیالا در پس‌زمینه فریاد می‌زد به امید اینکه پلنگ پشیمان شود و فرزنش را رها کند تا روزی دیگر زندگی کند.»

جالب است بدانید زمانی که طعمه با صدای بلند فریاد می زند، امکان اینکه پلنگ رهایش کند بسیار زیاد است. به این دلیل که صدا ممکن است شکارچیان دیگری را هم به آن مکان فرابخواند. در این مورد هم پلنگ پس از فریادهای بلند مادر، نیالای جوان را به دندان گرفت و رفت. همزمان نیز نیالای جوان فریاد می زد، اما نتوانست از مرگ فرار کند.

حجم ویدیو: ۱۰.۳۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۲ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید