چرا اسب‌ها ایستاده می‌خوابند؟

چرا اسب‌ها ایستاده می‌خوابند؟

به زبان ساده‌تر، اسب‌ها حیوانات بزرگی هستند و برای بلند شدن از زمین زمان و انرژی لازم دارند. بنابراین یک اسب ایستاده در هنگام بیدار شدن از خواب بسیار بهتر می‌تواند فرار کند.

کد خبر : ۱۳۶۹۳۱
بازدید : ۱۲۸۹

اگر تا به حال از کنار مزرعه‌ای از اسب‌ها در شب عبور کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که آنها به ندرت برای خواب دراز می‌کشند.

اسب‌ها در حالت ایستاده به خواب می‌روند تا میان نیاز خود به خواب و تهدید همیشگی شکارچیان تعادل برقرار کنند. کارن ویت، متخصص اسب در دانشگاه ایالتی میشیگان در ایمیلی به لایو ساینس گفت: «ایستادن به آن‌ها شانس بیشتری نسبت به

به زبان ساده‌تر، اسب‌ها حیوانات بزرگی هستند و برای بلند شدن از زمین زمان و انرژی لازم دارند. بنابراین یک اسب ایستاده در هنگام بیدار شدن از خواب بسیار بهتر می‌تواند فرار کند. به گزارش بی بی سی Science Focus، همین امر در مورد سایر طعمه‌های علفخوار بزرگ مانند گورخر، گاومیش کوهان دار، فیل و زرافه نیز صدق می‌کند که همگی قادر به خوابیدن روی پاهای خود هستند.

چرا اسب‌ها ایستاده می‌خوابند؟/ عکس

با وجود آنکه اسب‌ها بیشتر خواب خود را در حالت ایستاده انجام می‌دهند، برای خواب ترمیمی بیشتر نیاز به دراز کشیدن دارند. سارا متلوک، مربی ارشد رفتار اسب در دانشگاه ایالتی کلرادو، به لایو ساینس گفت: «اسب‌ها بیشتر وقت خود را ایستاده می‌خوابند، اما در واقع وقتی ایستاده‌اند به خواب کامل REM نمی‌رسند».

خواب (REM) در انسان زمانی است که چشم‌ها از زیر پلک سریع حرکت می‌کنند و حرکت سریع آن‌ها دیده می‌شود، در طول این خواب ماهیچه‌های انسان به طور موقت فلج می‌شود تا برای عملیاتی کردن رویایی‌هایی که می‌بیند از جای بلند نشود. در طول خواب REM، مغز همچنین اطلاعات جدید را برای خاطرات طولانی مدت یکپارچه و پردازش می کند. افرادی که خواب REM کافی ندارند ممکن است مشکلاتی در تمرکز ذهنی و تنظیم خلق و خوی، ضعف سیستم ایمنی و رشد سلولی کمتر داشته باشند.

چرا اسب‌ها ایستاده می‌خوابند؟/ عکس

اسب های بالغ اغلب می توانند حداقل 5 ساعت در روز بخوابند و می توانند بیشتر آن را در حالت ایستاده بخوابند. و در حالی که اسب‌های ایستاده می‌توانند به خواب "موج آهسته" یا عمیق و بدون رویا برسند، اما اسبی که به اندازه کافی استراحت کرده باشد به حداقل 25 دقیقه خواب REM در روز نیاز دارد که فقط در حالت دراز کشیدن می‌تواند اتفاق بیفتد.

به همین دلیل، اسب ها باید هر روز دراز بکشند. اگر این کار را نکنند، ممکن است دچار کمبود خواب شوند، که می تواند یک خطر جدی برای سلامتی اسب باشد. به عنوان مثال، طبق گفته انجمن آمریکایی پزشکان اسب، کمبود خواب اسب‌ها را در معرض خطر آسیب ناشی از افتادن قرار می‌دهد.

منبع: خبر آنلاین

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید