(ویدئو) پانداهای دوقلو «گنجینه» نامگذاری شدند

(ویدئو) پانداهای دوقلو «گنجینه» نامگذاری شدند

در مراسمی از نام‌های دو پاندای ۱۰۰ روزه در باغ وحش اورلند کره جنوبی رونمایی شد.

کد خبر : ۱۵۶۵۱۹
بازدید : ۴۲۰

مسئولان باغ وحشی در سئول پایتخت کره جنوبی طی مراسمی روز پنجشنبه در صدمین روز تولد دو توله پاندا در این باغ وحش از نام‌های آن‌ها رونمایی کردند.

توله‌های ماده به نام روی بائو، یا "گنجینه خردمند"، و هوی بائو، "گنجینه درخشان" ۷ ژوئیه در پارک موضوعی اورلند در نزدیکی سئول به دنیا آمدند.

باغ وحش گفت که حدود نیم میلیون دوستدار خرس‌های پاندا از طریق رای گیری آنلاین به انتخاب نام آن‌ها کمک کردند و تعداد انگشت شماری از طرفداران خوش شانس برای مراسم روز پنجشنبه دعوت شدند.

لی دایونگ، دانشجوی ۲۰ ساله که در این مراسم حضور داشت، گفت این سومین در دو ماه گذشته است که او برای دیدن پاندا‌ها در باغ وحش حضور پیدا می‌کند.

لی به خبرگزاری فرانسه گفت: من همیشه پاندا‌ها را دوست داشتم، بنابراین هفته گذشته و همچنین یک ماه پیش به اورلند آمدم. اما من مفتخرم که دوباره در چنین فرصت بزرگی آمده ام.

او گفت: آن‌ها در زندگی واقعی حتی از آنچه در صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، زیباتر هستند.

از زمان تولد آن‌ها در ۹۷ روز پیش، این باغ وحش ویدئو‌هایی را از رشد پاندا‌ها در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است که میلیون‌ها بازدید را به خود اختصاص داده است.

جونگ هیون-یه، کارمند اداری ۳۱ ساله که به طور منظم این کلیپ‌ها را دو بار در هفته تماشا می‌کند، گفت: هر وقت ویدئو‌های آن‌ها را تماشا می‌کنم احساس خوبی می‌کنم.

کانگ چول وون، مسئول باغ وحش به خبرنگاران گفت: توله‌ها که تازه شروع به دندان درآوردن و خزیدن کرده اند، بسیار سالم هستند.

وی گفت: ما قبلاً هرگز دوقلو بزرگ نکرده‌ایم، بنابراین بسیار استرس داشتیم، اما از دیدن آن‌ها خوشحال شدم و فکر می‌کنم افرادی که آن‌ها را از طریق رسانه‌های اجتماعی تماشا می‌کردند نیز خوشحال بودند.

آی بائو و لی بائو، والدین این دوقلوها، در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک هدیه دولتی از سوی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین وارد کره جنوبی شدند. در ژوئیه ۲۰۲۰، این جفت ماده‌ای به نام فو بائو، به دنیا آوردند.

چین مدت‌هاست که «دیپلماسی پاندا» را به کار گرفته است و این حیوانات را اغلب برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی‌اش به کشور‌های مختلف هدیه می‌دهد.

پکن فقط پاندا‌ها را به باغ‌وحش‌های خارجی قرض می‌دهد، که معمولاً باید هر توله‌ای را ظرف چند سال پس از تولدشان بازگردانند تا به برنامه پرورش این کشور بپیوندند.

منبع: فرارو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید