مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصویر همزمان چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده "اشترانکوه" ثبت شد.

کد خبر : ۱۸۵۴۲۶
بازدید : ۲۰

چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده "اشترانکوه" مشاهده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصویر همزمان چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده "اشترانکوه" ثبت شد.

علی سالاروند روز شنبه بیان کرد: محیط‌بانان پرتلاش منطقه حفاظت شده اشترانکوه طی پایش شبانه روزی، موفق به ثبت همزمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای شدند.

وی با اشاره به ثبت تصاویر متنوع گونه‌های حیات‌وحش طی ۲ سال گذشته در زیستگاه‌های طبیعی لرستان، بیان کرد: این استان با شرایط مناسب زیستگاهی و حفاظتی، دارای بیش از ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور است.

وی در خصوص مشاهده گونه ارزشمند خرس قهوه‌ای در استان گفت: طی سال جاری این سومین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در مناطق تحت مدیریت استان می‌باشد و در این مشاهدات که ۲ بار در منطقه حفاظت‌ شده اشترانکوه و یک بار در مناطق طبیعی شهرستان سلسله بوده، تصاویر هفت خرس ثبت شده است که آمار جالب توجهی از نظر مشاهده این گونه مهم در استان پس از سال‌ها و آن هم فقط ظرف یک ماه، محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست با تکیه بر استفاده از فناوری‌های نوین( هوشمندسازی) و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان طی ۲ سال گذشته است.

سالاروند گفت: منطقه اشترانکوه لرستان از سال ۱۳۴۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته و طرح مدیریت حفاظت از این منطقه در سازمان محیط زیست تصویب شده است که باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان تصویب و به کشور ارائه شود.

وی تصریح کرد : درحال حاضر در این منطقه ۴۱ گونه پستاندار، ۱۹۵ گونه پرنده و ۶۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که ۶۸ گونه گیاهی در این منطقه منحصر به‌فرد و مختص به اشترانکوه است.

منبع: ایرنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید