۱۱ سلبریتی زن هالیوودی که از فتوشاپ کردن تصاویرشان بیزارند

۱۱ سلبریتی زن هالیوودی که از فتوشاپ کردن تصاویرشان بیزارند

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۳ از تصویر خود بر روی جلد یک مجله که به شدت فتوشاپ شده بود، به طور علنی انتقاد کرد. او در اینباره گفت: «آنجا پوستم خیلی بی نقص و موهایم خیلی نرم به نظر می رسید. ولی من صبح ها که از خواب بیدار می شوم این شکلی نیستم. اصلاً این شکلی نیستم.» او همچنین گفت که نسل جوان تر باید در برابر کسانی که به آن ها احساس زیبا نبودن می دهند، بایستد.

کد خبر : ۱۳۱۸۹۹
بازدید : ۲۹۸

فتوشاپ گرچه ابزار مفیدی است اما وقتی پای هالیوود و رسانه ها به میان باشد می تواند به سلاحی آسیب زا بدل شود. اول آنکه فتوشاپ کردن تصاویر باعث ایجاد استانداردهای زییایی غیرواقع بینانه ای می شود که می توانند اثر سوئی بر تصویر بدنی افراد داشته باشند یعنی همان افکار و احساساتی که یک شخص نسبت به ظاهر خود دارد.

این کار همچنین این تصور را به وجود می آورد که بعضی افراد هیچ نقص ظاهری ندارند، در حالی که در واقعیت اینگونه نیست. به همین دلیل است که بعضی سلبریتی های هالیوودی منتقد استفاده ی افراطی از فتوشاپ هستند.

لیدی گاگا

61

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۳ از تصویر خود بر روی جلد یک مجله که به شدت فتوشاپ شده بود، به طور علنی انتقاد کرد. او در اینباره گفت: «آنجا پوستم خیلی بی نقص و موهایم خیلی نرم به نظر می رسید. ولی من صبح ها که از خواب بیدار می شوم این شکلی نیستم. اصلاً این شکلی نیستم.» او همچنین گفت که نسل جوان تر باید  در برابر کسانی که به آن ها احساس زیبا نبودن می دهند، بایستد.

 

دمی لواتو

62

دمی لواتو در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای از مشکلاتش با تصویر بدنی خود گفت و اینکه چطور بالاخره موفق جزء به جزء بدنش را دوست داشته باشد. او در اینباره گفت: «خیلی وقت ها اذیت می شوم چون مردم بدون اجازه ی من بدنم را فتوشاپ می کنند و چیزی می شود که دیگر شبیه بدن خودم نیست.»

 

او همچنین گفت: «بعد از اینکه سخت روی روح و بدنم کار کردم، یاد گرفتم که می توانید به جایی برسید که عاشق جسمی که در آن هستید باشید.»

زندایا

63

زندایا از اینکه عقیده ی خود را ابراز کند و زمانی که لازم بداند از مردم انتقاد کند، ترسی ندارد. او در سال ۲۰۱۵ متوجه دستکاری شدن عکس هایی شد که برای یک مجله از او گرفته شده بود.

او در اینباره گفت: «امروز تصویر جدیدی از من منتشر شد و وقتی فهمیدم در آن کمر و لگنم به عنوان یک دختر ۱۹ ساله دستکاری شده، کاملاً شوکه شدم. همین چیزها است که زن ها را درگیر نظر دیگران درباره ی خودشان می کند و باعث ایجاد ایده آل های زیبایی غیرواقع بینانه ای می شود که وجود دارد.هر کسی که مرا بشناسد می داند که من طرف صداقت و خوددوستی خالص هستم.»

امیلی راتایکوفسکی

64

امیلی راتایکوفسکی بعد از آنکه یک مجله بخش هایی از بدنش را فتوشاپ کرد تصمیم گرفت نارضایتی خود از این اتفاق را به طور علنی ابراز کند و به دنیا بگوید که آن تصویر بدن واقعی او نیست.

او در مصاحبه ای در اینباره گفت: «هر کسی به شیوه ی خودش زیبا است. همه ی ما ناامنی های روانی ای نسبت به چیزهایی داریم که ما را از یک ایده آل زیبایی تیپیکال متمایز می کنند. من هم مثل خیلی هایمان هر روز سعی می کنم به آن ناامنی های روانی غلبه کنم. وقتی دیدم لب ها و سینه هایم در تصویر جلد این مجله با فتوشاپ عوض شده، خیلی ناامید شدم.»

کیت وینسلت

65

کیت وینسلت در زمانی بازی در سریال موفقش «میر اهل ایست تاون» (Mare of Easttown) از هیچ فیلتر یا دستکاری دیجیتالی ای برای تغییر بدن او استفاده نشود. او در اینباره گفته: «حدسم این است که برای همین است که مردم اینطوری با این شخصیت احساس نزدیکی می کنند چون به طرز واضحی هیچ فیلتری در کار نیست. او زنی با شخصیتی سالم و با بدن و چهره ای منطبق بر سن و زندگی و تجربیات گذشته اش بود.»

اشلی بنسون و ترویان بلیزاریو

66

اشلی بنسون و ترویان بلیزاریو، ستاره های سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» (Pretty Little Liars) از دیدن پوستر جدیدی که برای سریال شان منتشر شده بود بسیار ناامید شدند. بنسون در اینباره گفت: «آن عکس را یک جایی دیدم. امیدوارم پوستر فیلم نباشد. قیافه هایمان در آن برای ۴ سال قبل است و همه مان مسخره هستیم. خیلی فتوشاپ شده. همه ی ما عیب و نقص هایی داریم. هیچکس این شکلی نیست. اصلاً جذاب نیست.»

همبازی او، ترویان بلیزاریو هم صحبت بنسون را اینگونه تأیید کرد: «از این موافق تر نمی توانستم باشم. ما همینطور که هستیم زن های به اندازه ی کافی جذابی نیستیم؟ چرا نمی توانیم مثل خودمان باشیم؟»

جمیله جمیل

67

جمیله جمیل در زمینه ی استانداردهای ناسالم زیبایی یکی از صریح ترین چهره های هالیوود است. بسیاری از مجلات بارها  در تصاویر اندام او را باریک تر کرده و چهره ی او را سفیدپوست تر نشان داده اند. جمیل در اینباره گفته: «در بسیاری از مجلات و تبلیغاتی که برای آن ها عکس گرفته ام، ظاهرم را سفیدپوست کرده اند. این موضوع اذیتمت می کند. از نظر فرهنگی اذیتم می کند. آن ها بینی ام را طوری تغییر می دهند که یک کمی مثل بینی سفیدپوست ها باشد و رنگ پوستم را هم روشن تر می کنند تا شاید برای مخاطب سفیدپوست قابل قبول تر باشد.»

لی لی راینهارت و کامیلا مندز

68

لی لی راینهارت و کامیل مندز، ستاره های سریال «ریوردیل» (Riverdale) بعد از عکاسی برای یک مجله متوجه شدند کمرشان را در تصاویر بسیار باریک تر از واقعیت کرده اند. به همین دلیل رایتهارت تصمیم پرفت هم تصاویر واقعی شان و هم تصاویر فتوشاپ شده را منتشر کند.

راینهارت در اینباره گفت: «من و کامیلا برای اینکه نسبت به بدن مان احساس اعتماد به نفس و راحتی کنیم تلاش زیادی کردیم. بنابراین نمی توانم دست از مبارزه برداریم. مبارزه ی ما تازه شروع شده. ما قوی، زیبا و توانمند هستیم. نمی خواهیم برای گنجیدن در استانداردهای زیبایی پشت فتوشاپ پنهان شویم.»

لوپیتا نیونگو

69

لوپیتا نیونگو بعد از آنکه دید در تصویرش بر روی جلد یک مجله بخش هایی از موهایش را حذف کرده و آن را یکدست کرده بودند، بسیار ناامید شد. او دراینباره گفت: «هنوز راه بسیار طولانی ای برای مبارزه با قضاوت ناآگاهانه علیه پوست و موی زنان سیاهپوست وجود دارد.»

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید