بازیگرانی که توسط سیروس مقدم کشف شدند و مسیر زندگی‌شان تغییر کرد

بازیگرانی که توسط سیروس مقدم کشف شدند و مسیر زندگی‌شان تغییر کرد

شهاب حسینی ستاره‌ای است که اولین‌بار به پیشنهاد افشین سنگ‌چاپ، توسط سیروس مقدم برای بازی در سریال «پلیس جوان» انتخاب شد . سیروس مقدم به عنوان یکی از سلاطین سریال‌سازی، تبحر خاصی در کشف بازیگران جدید و تازه‌کار، مشهور کردن بازیگران نه چندان سرشناس و کشیدن پای ستاره‌ها به تلویزیون داشت. به بهانه بازپخش سریال «پلیس جوان» از شبکه آی‌فیلم، نگاهی داریم به بازیگرانی که به واسطه سیروس مقدم شناخته‌ شده‌اند یا مسیر بازیگری‌شان تغییر کرده است.

کد خبر : ۱۴۰۸۷۱
بازدید : ۴۱۲

سیروس مقدم یکی از مهمترین کارگردان‌های تلویزیون است که از دهه هفتاد تا نود، بیشترین تعداد سریال را ساخته و همواره در کشف بازیگران اثرگذار بوده است.

پانته‌آ بهرام | مسافر | 1379

پانته‌آ بهرام قبل از «مسافر»، به عنوان یکی از چهره‌های مطرح تئاتر، شناخته شده بود اما برای مخاطبان سینمایی و تلویزیونی، چهره اشنایی نبود. او سال 70، جایزه اول بازیگری نمایش «مرگ یزدگرد» را گرفته بود و در چند تئاتر دیگر هم موفقیتش را نشان داده بود. بهرام با بازی در نقش دختر معتاد سریال «مسافر»، یک جورهایی مسیر بازیگری‌اش تغییر کرد. بهرام را خود مقدم از تئاتری که برای نوجوانان اجرا می‌کرده می‌شناخته و از آنجایی که شخصیت منیژه در مسافر با الگوی یکی از دوستان مقدم شکل گرفته، ترجیح می‌داده بازیگر نقش آن شباهتی هم به آن دوست داشته باشد و مهمترین دلیل انتخاب بهرام همین شباهت بوده.

شهاب حسینی| پلیس جوان | 1381

شهاب حسینی با اینکه از سال 77 با اجرای برنامه‌هایی مثل «اکسیژن»، «رنگ صبح»، «برپا-برپا» تا حدی شناخته شده بود و در سریال‌های چون «خانواده آقای محبوب» و «پس از باران» بازی کرده بود، اما با بازی در نقش یونس بهگر سریال «پلیس جوان» به شهرت رسید. شهاب حسینی را افشین سنگ‌چاپ به پروژه معرفی کرده بوده. قرار بوده نقش اصلی «پلیس جوان» را یک بازیگر معروف سینمایی بازی کند. اما به دلایلی امکانش میسر نشده. دنبال بازیگر بوده‌اند تا اینکه که یک روز شهاب حسینی به عنوان آشنای سنگ‌چاپ برای تست به آنجا رفته. مقدم هم ریسک کرده و به شهاب گفته تست بدهد. بعد هم مبهوت بازی‌اش شده و شهاب در قالب یونس بهگر جلوی دوربین رفته است.

حامد کمیلی | پرواز در حباب | 1385

حامد کمیلی هم از آن دسته چهره‌هایی بود که با «پرواز در حباب» سیروس مقدم، برای مخاطبان شناخته شد و بعدها در «اغما»ی همین کارگردان به اوج شهرت رسید. البته قضیه کشف کمیلی، یک مقدار پیچیده‌تر از سایرین است. کمیلی قبل از «پرواز در حباب»، در سریالی به کارگردانی محمد درمنش بازی کرده بود که توقیف شد. حضورش در این سریال باعث شد تا تصویر و نامش در دفاتر مختلف سینمایی پخش شود. زمانی که مقدم برای «پرواز در حباب» از او  دعوت به همکاری کرد، او مشغول بازی در «به دنیا بگویید بایستد» محمدرضا آهنج بود. اما نهایتا از آنجایی که سریال مقدم زودتر از سریال آهنج روی آنتن رفت و از شبکه سراسری هم پخش شد، کشف این بازیگر هم به پای او نوشته شد.

کامران تفتی | زیر هشت | 1389

کامران تفتی با اینکه از سال 76 در سریال‌های مختلفی مثل «ولایت عشق»، «خواب و بیدار»، «حس سوم»، «پای پیاده»، «بی صدا فریاد کن»، «کاراگاهان»، «شمس‌العماره» و … بازی کرده بود اما اوج هنرنمایی‌اش در سریال «زیرهشت» به کارگردانی سیروس مقدم افتاد افتاد. درواقع با این سریال بود که توانست قدرت بازیگری‌اش را نشان دهد و به عنوان یک چهره مطرح در ذهن مخاطبان جا بیفتد.

محسن تنابنده | پایتخت | 1390

محسن تنابنده تا قبل از بازی در «پایتخت»، برای اهالی سینما و تئاتر، چهره‌ای شناخته شده‌ بود. فیلم‌های مهمی بازی کرده بود و دو سیمرغ و یک دیپلم افتخار در کارنامه داشت اما هیچ‌کدام از این آثار در عرصه کمدی نبودند و مخاطبان تلویزیونی او را چندان نمی‌شناختند. درواقع با بازی در نقش نقی معمولی در «پایتخت» به عنوان یک چهره مطرح بین مخاطبان شناخته شد. البته تنابنده پیش از این در «پیامک از دیار باقی»، به عنوان نویسنده فعالیت داشت و در «مامور بدرقه» هم بازی کرده بود اما هیچ کدام از این دو اثر، باعث نشده بود به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شود.

احمد مهران فر | پایتخت | 1390

احمد مهرانفر هم دقیقا مثل تنابنده، با وجود بازی در چند فیلم سینمایی و تله فیلم مختلف، تا قبل از ورود به «پایتخت» و ایفای نقش ارسطو، بازیگر چندان شناخته‌شده‌ای نبود. درواقع می‌شود گفت که با حضور در این سریال، مسیر بازیگری‌اش عوض شد. مهران‌فر بعد از پایتخت بازی در کمدی‌های مختلف را تجربه کرد. بخشی از این کمدی‌ها جزو پرفروش‌های سینمای ایران هم بودند اما با وجود همه اینها کماکان مخاطبان او را به خاطر بازی در نقش ارسطو می‌شناسند و این جنس کمدی را از او بیشتر قبول دارند.

هدایت هاشمی | چک برگشتی | 1391

هدایت هاشمی هم یکی از بازیگران سینما و تئاتر بود که با وجود بازی در تئاترها و فیلم‌های سینمایی مختلف، نتوانسته بود به شهرت خاصی میان مخاطبان دست پیدا کند. نهایتا با ایفای نقش کریم مشرفی در سریال «چک برگشتی» به کارگردانی سیروس مقدم برای مخاطبان تلویزیونی شناخته شد. او در فصل سوم «پایتخت» هم در نقش اوس موسی بسیار مورد توجه قرار گرفت و حضورش پررنگتر شد.

ستاره‌هایی که مقدم به تلویزیون آورد | دسته دیگر ستاره‌های سینما هستند که بواسطه نام واعتبار سیروس مقدم و در دوران پرکاری خود در سینما به تلویزیون آمدند و در سریالب به کارگردانی او بازی کردند.

ابوالفضل پور عرب | مسافر | 1378

سیروس مقدم زمانی پای ابوالفضل پورعرب را به تلویزیون باز کرد که این بازیگر در اوج شهرت و محبوبیت سینمایی قرار داشت. او از ااواخر دهه شصت با بازی در فیلم «عروس» به شهرت رسیده بود و ستاره مطرح فیلم‌های مختلف سینمایی بود. طبیعتا راضی کردنش برای بازی در یک پروژه تلویزیونی کار خیلی سختی بود و مقدم از پسش برآمد. پورعرب سال 1378 برای بازی سریال «مسافران» پا به تلویزیون گذاشت. مواجهه او با بازیگر ناشناخته‌ای مثل پانته‌آ بهرام و آنا نعمتی، بسیار جذاب از آب درآمد. «مسافر» در آن دوران یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیونی نام گرفت.

فریبرز عرب‌نیا | وکیل | 1379

در اوضاع و شرایطی که فریبرز عرب‌نیا به خاطر بازی در «ضیافت»،«سلطان»، «شوکران»، «طوطیا» و … در اوج شهرت سینمایی‌اش قرار داشت، سیروس مقدم سال 1379 برای اولین بار با سریال «وکیل» پای او را به تلویزیون باز کرد. درست است که «وکیل» به نسبت سایر آثار آن دوره سیروس مقدم جایگاه ویژگی به دست نیاورد اما بازی عرب نیا به یکی از نقاط قوت این سریال بدل شد. او در این سریال مقابل پانته‌آ بهرام قرار گرفت و موفقیت خوبی برای مقدم رقم زد.

 میترا حجار | پلیس جوان | 1381

میترا حجار هم از آن دسته ستاره‌های سینمایی بود که در اوج شهرت، به وسیله سیروس مقدم به تلویزیون آمد. حجار در آن دوره برای بازی در «متولد ماه مهر»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده بود و برای فیلم «سگ‌کشی» هم کاندیدای دریافت سیمرغ بود. او سال 1380 به دعوت از مقدم برای سریال «پلیس جوان» دعوت شد و نقش نامزد یونس را با بازی شهاب حسینی بازی کرد.

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید