10 فیلم برتر جهان که باید در فصل پاییز حتما آنها را ببینید!

10 فیلم برتر جهان که باید در فصل پاییز حتما آنها را ببینید!

در ادامه 10 مورد از پرطرفدارترین فیلم‌های پاییزی را مرور کرده‌ایم با ما همراه باشید

کد خبر : ۱۵۶۷۲۳
بازدید : ۳۲۹

برترین ها نوشت: تماشای فیلم یکی از سرگرمی‌های خوب در فصل پاییز است. فصلی که در آن تکاپو و تلاش از نو شروع می‌شود. بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و در واقع شروع دغدغه‌های جدید باعث می‌شود که روزهای پرکار و پرفعالیتی را در فصل پاییز بگذرانیم. برای همین انتخاب یک فیلم برای تماشاکردن و سرگرمی در شب‌های پاییزی برای بسیاری جذاب است.

Knives Out

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

فیلم Knives Out به کارگردانی ریان جانسون، کارآگاه بنوا بلان (دانیل کریگ) را دنبال می‌کند که سعی دارد قتل پدرسالار یک خانواده ثروتمند به نام هارلان ترومبی (کریستوفر پلامر) را حل کند و معمای مرگ هارلان، پرستارش مارتا (آنا د آرماس) را در مقابل خانواده او قرار می‌دهد.

پس از اکران این فیلم، یک ژاکت پاییزی کلاسیک جالب که کریس ایوانز در فیلم Knives Out پوشیده بود، در فضای مجازی ترند شد. فیلم Knives Out با طرح جذاب، پس‌زمینه پاییزی و ژاکت نمادین ایوانز، یک معمای قتل آرامش‌بخش است و قرار داشتن این فیلم در فضایی پاییزی، تماشای آن را ضروری می‌کند.

Rushmore

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

پاییز فصل مدرسه است! نوجوانی در مدرسه روزگار پرتنشی را سپری می‌کند و مدام درگیر کارهای حاشیه‌ای است و کمتر به درس توجه می‌کند تا اینکه به مرز اخراج می‌رسد.

در همین اوضاع عاشق هم می‌شود. البته عاشق‌شدنش هم پردردسر است، چون رقیبش اصلا اهل کوتاه‌آمدن نیست. این فیلم برای سرگرم‌کردن مخاطب روایتی عاشقانه و جذاب را ارائه می‌دهد. به عنوان یک فیلم عاشقانه از دیدنش لذت خواهید برد. خصوصاً که فضای آن یادآور شروع مدرسه و فعالیت‌های پاییزی است.

Fantastic Mr. Fox

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

نه فقط «آقای فاکس شگفت‌انگیز» تمام فیلم‌های وس اندرسون را با آن فیلتر غالب زرد و قهوه‌ای می‌توان در این فهرست جای داد. در این استاپ‌موشن، که اندرسون فیلمنامه‌اش را مشترکاً با نوا بامباک نوشته است، دیگر آن رنگ غالب نارنجی، قهوه‌ای، روباهی و خاک و مزرعه بیداد می‌کند.

«آقای فاکس شگفت‌انگیز» اقتباسی است از یک رمان کودک به همین نام نوشته‌ی روالد دال، رمان‌نویس بریتانیایی، که در ۱۹۷۰ منتشر شد. فیلم در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد، به ویژه به خاطر کارگردانی، طنز و تکنیک استاپ‌موشن. یک نامزدی بهترین انیمیشن اسکار را هم دریافت کرد که البته به محصول پیکسار «بالا» (Up) باخت.

Little Women

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

در سال‌های پس از جنگ داخلی، جو مارچ در شهر نیویورک به‌عنوان نویسنده زندگی می‌کند، در حالی که خواهرش امی مارچ در پاریس نقاشی می‌خواند. امی با تئودو لارنس برخورد می‌کند که قبلا قرار بود با هم ازدواج کنند و ماجرای جدیدی بین آنها رخ می‌دهد.

مگ مارچ، فرزند ارشد خانواده، هم با یک معلم ازدواج کرده است. هرکس پی زندگی خودش است. ماجرا ساده و آرام پیش می‌رود تا اینکه خواهر کوچک‌تر به بیماری سختی مبتلا می‌شود… نسخه گرتا گرویگ از زنان کوچک با طراحی صحنه و لباس ویژه‌اش، بیش از فیلم‌های دیگر رنگ و بوی پاییزی دارد. داستان قوی این فیلم خستگی را از روح مخاطب می‌گیرد و او را در فضایی متفاوت غرق می‌کند.

Good Will Hunting

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

ویل هانتینگ نابغه یک فیلم نمادین از دهه 90 میلادی است. فیلم داستان یک سرایدار در دانشگاه به نام ویل هانتینگ را دنبال می‌کند که وقتی یک استاد متوجه می‌شود که او ضریب هوشی یک فرد نابغه را دارد، زندگی‌اش تغییر می‌کند.

در ادامه وقتی ویل دچار مشکل با فرم زندگی گذشته‌اش می‌شود، استاد و یک درمانگر به او کمک می‌کنند تا بر تردیدهایش غلبه کند و گام‌های بلندی در زندگی بردارد. بازی‌های تیم بازیگری در Good Will Hunting شگفت انگیز است و به طور کلی تکامل شخصیت اصلی و رشد او حال و هوای کلاسیک پاییزی را ایجاد می‌کند.

Dead Poets Society

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

در فیلم انجمن شاعران مرده، معلم انگلیسی جان کیتون (رابین ویلیامز) زندگی دانش‌آموزان را در یک مدرسه آمادگی پسرانه با استانداردهای سخت‌گیرانه خود تغییر می‌دهد. شیوه‌های تدریس غیرمعمول و پیام الهام‌بخش او به این دانش‌آموزان که تحت فشار زیادی بودند، زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد و برخی از آنها را به پذیرش علاقه‌هایشان نزدیک می‌کند.

فیلم Dead Poets Society فیلم دیگری است که در برخی از به یاد ماندنی ترین لحظاتش صحنه‌های پاییزی عالی دارد. فیلم لحظات تاریکی دارد، با پایانی فراموش نشدنی، که بر چالش‌های بزرگ شدن با انتظارات غیرواقع بینانه برای آینده یک نفر تاکید دارد. این فیلم داستانی صمیمانه در دوران بلوغ است که در سرتاسر آن حال و هوای پاییزی قوی وجود دارد.

Mona Lisa Smile

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

فیلم داستان استادی است که به‌تازگی به کالج معتبر دخترانه وسلی پیوسته است. این استاد پیشرو علاوه بر اینکه آموخته‌های دانشجویانش را در رشته هنر به چالش می‌کشد، درباره هدف آنها از تحصیل و برنامه زندگی‌شان پس از پایان کالج هم به آنها تلنگر می‌زند.

نماهای فیلم پر است از زرد و سرخ پاییزی با جلوه‌های افسونگر دهه‌پنجاهی که احتمالا به‌سادگی شما را به سال‌های دانشجویی می‌برد و همین آن را به یکی از فیلم های پاییزی جذاب تبدیل می‌کند.

Autumn in New York

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

یک درام عاشقانه درباره یک مردی سالخورده که عاشق یک زن جوان شیرین، اما بیمار لاعلاج می‌شود. ویل کین (ریچارد گی‌یر) یک رستوران دار موفق و مردی بدبین است که به جای روابط بلند مدت، روابط کوتاه با دخترانی که نیمی از سن او را دارند، انتخاب می‌کند. یک روز او با شارلوت (ویونا رایدر) که تولد 22 سالگی خود را در رستورانش جشن می‌گیرد، ملاقات می‌کند.

ویل روی یک رابطه کوتاه دیگر حساب می‌کند، اما وقتی از بیماری مرگبار دختر مطلع می‌شود، به طور غیرمنتظره‌ای با او همراهی می‌کند.فیلم پاییز در نیویورک پر از کلیشه است، اما همزمان یک ملودرام جذاب و زیباست و خب ریزش برگ‌ها، خیابان‌های پاییزی و فضای داخلی نیویورک پس‌زمینه‌ای عالی برای یک داستان عاشقانه دل‌گرم‌کننده و پاییزی هستند.

Silver Linings Playbook

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

داستان این فیلم درباره معلمی با بازی بردلی کوپر است که مشکلات روانی پیدا کرده است. او قصد دارد گذشته‌ها را فراموش کند و به خانه والدینش بازمی‌گردد و با دختری به نام تیفانی با بازی جنیفر لارنس آشنا می‌شود. دفترچه امیدبخش Silver Linings Playbook کاندید بهترین فیلم گلدن گلوب و برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای لارنس شد.

Scent of a Woman

۱۰ فیلم که تماشایش در فصل پاییز حالتان را خوب می‌کند

این فیلم بازسازی یک فیلم ایتالیایی با همین نام به کارگردانی دینو ریسی است. بازی ماندگار و به یادماندنی آل پاچینو در نقش سرهنگ اسلید در این فیلم تمامی جوایز مهم سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب را برای او در همان سال به ارمغان آورد. نقشی که از آن به عنوان یکی از ماندگارترین نقش آفرینی‌های تاریخ سینما یاد می‌شود.

سکانس رقص تانگو آل پاچینو در این فیلم بسیار تمجید شده و معروف است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک دانشجوی کالج به نام چارلز سیمس که برای جبران هزینه تحصیل خود به دنبال کار می‌گردد و سرانجام شغل پرستاری آخر هفته از یک افسر نابینای ارتش آمریکا به نام سرهنگ فرانک اسلید با بازی آل پاچینو را به دست می‌آورد. اگر علاقمند به تماشای فیلمی درام در شب‌های پاییزی هستید، تماشای این اثر هنری را از دست ندهید.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید