در خانۀ واقعی فیلم «احضار» چه خبر است؟ چرا این خانه جن‌زده شد؟

در خانۀ واقعی فیلم «احضار» چه خبر است؟ چرا این خانه جن‌زده شد؟

خانه‌ای که فیلم ترسناک احضار را در آن ساختند جایی است که مالکان آن به دلیل وقایع غیرطبیعی تمایلی ندارند که در تمام طول سال در آن زندگی کنند.

کد خبر : ۱۵۹۲۲۶
بازدید : ۹۴۰

فرادید| خانه‌ای که الهام‌بخش فیلم پرفروش «احضار» (The Conjuring) بود، سال ۲۰۲۲ به قیمت ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد و از آن زمان درهای خود را به روی محققان آماتور ماوراء‌الطبیعه و شکارچیان کنجکاو ارواح که می‌خواهند داستانی ترسناک برای تعریف کردن داشته باشند، باز کرده است. 

به گزارش فرادید، گزارشگر دیلی‌میل اخیرا به طور انحصاری از این ملک که الهام‌بخش مجموعه نمادینی از فیلم‌های ترسناک بوده و اکنون به طور رسمی «خانۀ احضار» The Conjuring House نامگذاری شده، بازدید کرده است. 

2

صاحبان این خانه خالی از سکنه باید به یک شرط پایبند باشند: آن‌ها به دلیل «وقایع غیرطبیعی» شایعی که آنجا رخ می‌دهد، نمی‌توانند تمام طول سال آنجا زندگی کنند، به همین دلیل خانه‌شان را برای همه نوع فعالیت و مناسبتی به روی عموم باز کردند. 

این خانه به رغم شهرتش یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌ها در رود آیلند (Rhode Island) آمریکاست که به قیمت ۳۰۰ هزار دلار بیش از تخمین اولیه توسط ژاکلین نانیز Jacqueline Nuñez خریداری شد. این خانه پس از اینکه خانواده پرون در دهه ۱۹۷۰ در آن بی‌وقفه دچار حوادث مرموز می‌شدند، بدنام و مشهور شد. 

کوُدی دِبیان، مدیر عملیات The Conjuring House (خانه احضار) گفته است: «این خانه یکی از جن‌زده‌ترین خانه‌های کل جهان است، بخاطر تمام تجربیاتی که مردم به دلایلی اینجا داشته‌اند.» 

«این مکان شگفت‌انگیز است. ما زمین، تاریخ زمین و تاریخ خانواده‌هایی را داریم که در این خانه زندگی کرده‌اند. تمام این داده‌ها، آن را به ملکی عالی برای اتفاقات ماوراء الطبیعه تبدیل می‌کند».

رید بوئت ۲۲ ساله، به عنوان سرایدار در این خانه کار می‌کند. او می‌گوید فضای اتاق نشیمن خانه به دلیل همه تشریفاتی که در آنجا برگزار شده است، «اتاق احضار ارواح» نامگذاری شده است.

3

بوئت گفته است که احضار ارواح ممکن است در هر ثانیه‌ای از روز اتفاق بیفتد. «بسیاری از مردم فکر می‌کنند ساعت ۳ صبح بهترین زمان تحقیق است، اما ما مراقب‌ها می‌توانیم ۶ صبح از رختخواب بیرون بیاییم و یک ردیاب حرکت یا جعبه روح را بیرون بیاوریم و فعالیت‌های عجیبی را ثبت کنیم».

«هر زمان از روز می‌توانید چیز عجیبی در این خانه مشاهده کنید و فکر می‌کنم این همان چیزی است که این خانه را بسیار خاص کرده است.» 

4

صاحبان قبلی این خانه، کوری و جنیفر هاینزن که خودشان را «محققان ماوراء الطبیعه» می‌دانستند، خانه را در جولای ۲۰۱۹ به قیمت ۴۳۹۰۰۰ دلار خریدند. 

هاینزن‌ها مراسماتی را در این مکان میزبانی کردند و اتاق‌هایی را برای اقامت یک‌شبه برای کسانی که مشتاق ترس بودند، اجاره کردند. 

این زوج در سال ۲۰۲۱ گفتند «صدای باز شدن درها، صدای قدم‌ها و در زدن» را تجربه کرده‌اند. کوری هاینزن می‌گوید تنها ماندن در آن خانه برایم سخت بود. من هیچ چیز شیطانی احساس نکردم، اما انگار این خانه خیلی شلوغ است. می‌توانید بفهمید چیزهای زیادی در خانه در حال وقوع است. 

فقط سه سال بعد از خرید، این محققان ماوراء الطبیعه خانه را به دلایلی که به سلامتی کوری هاینزن و استرس اداره کردن کسب و کارشان در مکزیک مربوط میشد، فروختند. 

این زوج آماده جدایی کامل از خانه «جن‌زده» نبودند و توافق کردند هر ماه به آن سر بزنند تا به مالک جدید کمک کنند میزبان تحقیقات ماوراء‌الطبیعه در این خانه باشد. 

ژاکلین نانیز، صاحب جدید خانه گفته است: «این خرید برای من شخصی است. ربطی به سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ندارد و به باورهای خودم مربوط است.» 

نانیز این خانه را به قیمت ۱.۵ میلیون دلار خرید که ۳۰۰ هزار دلار بیشتر از قیمت تخمینی و بیش از ۱ میلیون دلار بیشتر از پرداخت خانوده‌ی هاینزن بود. 

اما ظاهراً این خانه دارای شرایط خاصی است: «هیچ کس نمی‌تواند در تمام طول سال در آن زندگی کند چون فعالیت‌های سطح بالای ماوراء‌الطبیعه در آن انجام می‌شود.» 

نانیز از زمان خرید خانه در سال ۲۰۲۲ به میزبانی رویدادهای ویژه، گشت و گذار در خانه، تحقیقات، و رویدادهای خصوصی در این خانه تاریخی ادامه داده است. 

5

دبیان می‌گوید در این خانه، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله رویدادهای تحقیقاتی کوچک با راهنمای تور، تورهای روزانه و حتی تحقیقات یک‌شبه انجام می‌شود. 

کسانی که در این تحقیقات شرکت کرده‌اند، داستان‌های ترسناک‌شان را در مورد آنچه در خانه «جن‌زده» رخ داده به اشتراک گذاشتند. 

«حوالی ساعت ۱۱ شب، تحقیقات خود را در کتابخانه شروع کردیم و تمام چراغ‌ها را خاموش کردیم. ظرف چند دقیقه، یک ردیابِ حرکت نزدیک به طور مکرر و بدون هیچ دلیل مشخصی فعال شد. صدای جیر جیرهای بلندی در اتاق نشیمن شنیده می‌شد که انگار کسی در حال عبور است.»

6

امیلی پنکه از بازدیدکنندگان این خانه گفته است: «همانطور که در اتاقی کنار یک چاه قدیمی ایستاده بودیم، یک میز جابجا شد، با اینکه کسی اطراف آن نبود.» 

به گفته پنکه، در کتابخانه نیز، یکی از کتاب‌ها ظاهراً به شکل مرموزی از قفسه کتاب پایین افتاد. تحقیقات یک شبه در این خانه، هر شب ۹۶۰ دلار برای گروه‌های شش نفره و ۱۶۰ دلار برای هر مهمان اضافه هزینه دارد. 

وب‌سایت اداره کننده بازدیدها از مهمان‌ها می‌خواهد وسایل زیر را با خودشان بیاورند: تجهیزات احضار ارواح، نگرش دوستانه، کیسه خواب یا پتو، دوربین برای عکس گرفتن وتنقلات و نوشیدنی‌های غیرالکلی.

7

شهرت خانه از کجا شروع شد؟

راجر و کارولین پرون سال ۱۹۷۱ با پنج دختر خردسال خود به این خانه مزرعه‌ای ۲۰۰ هکتاری ۱۴ اتاقه در هریس‌ویل، رود آیلند نقل مکان کردند. 

بلافاصله پس از نقل مکان، این خانواده متوجه چیزهای عجیب و ناراحت‌کننده شدند. کارولین متوجه گم شدن جارو میشد یا اینکه جای وسایل به طرز عجیبی تغییر می‌کرد. وقتی کسی آن اطراف نبود صداهای خراشیدن عجیبی از کتری شنیده میشد و وسط آشپزخانه‌ای که تازه جارو شده بود، خاک پیدا می‌کرد. 

دختران آن‌ها نیز اتفاقات عجیبی را متوجه شده بودند و به والدین خود گفته بودند که متوجه وجود ارواح در اطراف خانه شده‌اند. 

کارولین تصمیم گرفت درباره خانه تحقیق کند و در کمال تعجب و وحشت دریافت در خانه جدید آن‌ها، قبلاً هشت نسل خانواده سکونت داشته‌اند که چندین مرگ وحشتناک در شرایط عجیب و غریب را در این خانه تجربه کرده‌اند. این مرگ‌ها شامل غرق شدن در نهر مجاور، حلق آویز شدن در اتاق زیر شیروانی و قتل میشد. 

خواهر بزرگتر گفته است: «روح هر کسی که بود، خود را خانم خانه می‌دانست و از رقابتی که مادرم برای موقعیتش ایجاد کرده بود، ناراحت بود.» 

9

نقل شده که شیطان‌پرستی به نام بَث‌شِبا شرمن در اوایل قرن نوزدهم در خانه پرون زندگی کرده است. صاحبان جدید بر این باور بودند که این بث‌شبا بوده که خانه را جن‌زده کرده است.

تصور می‌شود روح بث‌شبا شرمن مسئول وقایع و اتفاقات عجیب و غریبی است که در خانه مزرعه رخ می‌دهد، اما بث‌شبا بر خلاف آنچه در فیلم «احضار» نشان داده شده، پس از قربانی کردن پسرش، خودش را دار نزده است. 

بث‌شبا در حقیقت در سال ۱۸۸۵ در سن ۷۳ سالگی درگذشت و پسرش، هربرت لیاندر شرمن، ۱۸ سال دیگر زیست. 

خانواده پرون به مدت ۱۰ سال در خانه زندگی کردند و وارن‌ها چندین بار برای تحقیق به دیدن آن‌ها رفتند، از جمله زمانی که لورین جلسه‌ای برگزار کرده بود تا با ارواحی که صاحب خانواده را تسخیر کرده بودند، ارتباط برقرار کند. 

در طول جلسه، کارولین ظاهراً تسخیر شد و شروع به صحبت کردن به چند زبان و برخاستن از زمین با صندلی خود کرد. 

11

پس از جلسه، راجر پرون، وارن‌ها را به دلیل نگرانی از ثبات روانی همسرش بیرون کرد، اما خانواده در «خانه جن‌زده» ماندند، چون تا سال ۱۹۸۰ توان مالی جابجایی خانه را نداشتند. 

آندره، دختر بزرگ پرون، وقایعی را که در مدت اقامت خانواده‌اش در آن خانه رخ داده بود، در مجموعه‌ای از سه کتاب House of Darkness: House of Light، مستند کرد که سال ۲۰۱۱ به بعد منتشر شدند. 

صحنه جن‌گیری در فیلم کاملاً بر اساس واقعیت نبود. مراسم واقعی که انجام شد احضار روح بود، جایی که گفته می‌شود پرون از زمین بلند شد و به اتاق مجاور پرتاب شد.

فیلم احضار که ۳۱۹.۵ میلیون دلار از باکس آفیس به دست آورد، در خانه واقعی پرون فیلمبرداری نشد، اما طرح داستان و صحنه‌آرایی از وقایع رخ داده در آنجا الهام گرفته شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید