معرفی 20 انیمه رازآلود و جنایی برتر: قتل از نوع انیمه‌ای!

معرفی 20 انیمه رازآلود و جنایی برتر: قتل از نوع انیمه‌ای!

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به لیستی از بهترین های انیمه جنایی که می‌توانید از بین آن‌ها برترین انیمه جنایی را با توجه به سلیقه‌تان پیدا کنید.

کد خبر : ۱۶۵۰۰۹
بازدید : ۱۱۸۲

در میان انیمه‌های رازآلود، ژانری وجود دارد که به موضوع قتل و پرونده‌های مربوط به قتل می‌پردازد؛ این انیمه‌ها برای کسانی که طرفدار تعلیق و اضطراب هستند، بهترین گزینه‌ها برای تماشا به حساب می‌آیند و تضمین می‌کنند که بیننده تا انتها با هیجان در لبه‌ی صندلی بنشیند و منتظر غافل‌گیری در پیچش‌های داستان بماند. اما از بین انبوه انیمه‌های عرضه شده، بهترین انیمه جنایی تاریخ کدام است؟

دسته‌بندی‌های متنوع انیمه همواره برای مخاطبان، قابل تحسین بوده است؛ هر قدر هم سلیقه شما خاص باشد، باز هم در میان انیمه‌ها اثری پیدا خواهید کرد که با طبع شما همخوانی داشته باشد؛ از کمدی‌های دبیرستانی و درام‌های تاریخی گرفته تا انیمه‌های علمی-تخیلی و شونن، هر چیزی در میان آن‌ها خواهید یافت.

هرچند در بعضی ژانرها مثل اکشنِ شونن، گزینه‌های زیادی روی میز است ولی وقتی که به انیمه‌های مربوط به قتل و رمز و راز پیرامون پرونده‌های جنایی می‌رسیم، دایره‌ی ما برای کنکاش تنگ‌تر می‌شود.

شاید به فرهنگ ژاپنی‌ها هم مربوط باشد، چرا که در مقایسه با جامعه آمریکا، میل به چنین داستان‌هایی کمتر است. با این حال زمانی که به آثار این ژانر می‌پردازیم همانند هر ژانر دیگری در انیمه‌ها، با آثار به شدت با کیفیتی روبرو می‌شویم.

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به لیستی از بهترین های انیمه جنایی که می‌توانید از بین آن‌ها برترین انیمه جنایی را با توجه به سلیقه‌تان پیدا کنید.

20. B: The Beginning

انیمه

سال پخش 2018, 2021
امتیاز IMDB 7.1
تعداد قسمت 18

در آغاز فهرست معرفی انیمه جنایی به سراغ این اثر می‌رویم. این انیمه ما را به دنیایی تکنولوژیک می‌برد که جنایت در آن تمامی ندارد. هشت سال پیش از آغاز داستان انیمه، کیث فلیک خواهرش اریکا را از دست داده و بخاطر این تراما اوقاتی افسرده و آشفته را می‌گذراند. او به درخواست یک دوست از اعضای سرویس تحقیق سلطنتی (RIS) به دنیای تحقیقات جنایی بازمی‌گردد؛ این قاتل سریالی با نام Killer B با از پا درآوردن دیگر جنایت‌کاران سبب ایجاد هرج و مرج در جزیره شده است.

کیث برای حل پرونده‌ها باید با یک دیو-انسان (Demi-human) همکاری کند و با وجود تفاوت‌های ذاتی این دو، شاهد همکاری‌های هماهنگ‌شان در سفری عمیق به دل پرونده‌های رازآلود، هستیم.

19. Danganronpa: The Animation

انیمه

سال پخش 2013
امتیاز IMDB 6.8
تعداد قسمت 13

انیمه Danganronpa: The Animation که بر اساس بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است، در دبیرستان Hope’s Peak جریان دارد. مدرسه‌ای ناهنجار که در آن یک بازی با محوریت مرگ جریان دارد! 16 تا از دانش آموزان خودشان را در محضر یک خرس شبیه به انسان با نام مونوکوما می‌بینند که بر حکم‌های صادر شده نظارت می‌کند.

بازی از این قرار است که ابتدا باید یک شرکت‌کننده دیگر را به قتل برسانید و سپس با حکم بی‌گناه از دادگاه خلاص شوید. این انیمه یکجور تعلیق واقعی با استفاده از چنین بازی ناهنجاری به بیننده القا می‌کند؛ این تعلیق نه تنها در دل قتل‌هایی که رخ می‌دهد حضور دارد، بلکه به احساس بقا نیز مربوط می‌شود.

18. Ergo Proxy

انیمه

سال پخش 2006
امتیاز IMDB 7.9
تعداد قسمت 23

انیمه Ergo Proxy عموماً بخاطر پس زمینه تاریکش و مضامین پوچ گرایانه نهفته در آن به یاد آورده می‌شود و البته به همین هم دلیل اثری منحصر به فرد به حساب می‌آید و از سوی عده زیادی نادیده گرفته می‌شود! این انیمه در دل دنیایی دیستوپیایی جریان دارد که در آن ربات‌های AutoReiv به بشریت خدمت می‌کنند؛ اما پس از اینکه ویروسی در میان آن‌ها شیوع پیدا می‌کند چندین قتل خودآگاهانه صورت می‌پذیرد که باعث می‌شود به دل ماجرایی رازآلود با محوریت قتل برویم.

شخصیت اصلی داستان یعنی Re-I و همکار رباتش ایگی، کسانی هستند که به تحقیق درباره این قتل‌ها می‌پردازند و به دنبال علت‌های نهفته در پسِ این حمله می‌روند. با وارد شدن به این ماجرا، Re-I شروع به سوال کردن درباره دنیایی می‌کند که پیش از این فکر می‌کرد صورتی دیگر داشته باشد. او تمام پیش-فرض‌های خود نسبت به جهان اطرافش را به چالش و پرسش می‌کشد.

17. Undead Girl Murder Farce

انیمه

سال پخش 2023
امتیاز IMDB 7.6
تعداد قسمت 13

قرن نوزدهم و در دنیایی پر از موجودات ماورا طبیعی و شیاطین، یک نیمه شیطان به نام سوگورو تصادفاً با سر قطع شده شیطانی نامیرا با نام ایا (Aya) در یک قفس پرنده، دیدار می‌کند و متوجه می‌شود که آن‌ها نقاط مشترکی با یکدیگر دارند. این شیطان که سر ایا را قطع کرده، شباهت زیادی با همان شیطانی دارد که به سوگورو خون شیطانی تزریق کرده و او را تبدیل به هیولا کرده است. نهایتاً، او همراه با شیزوکو، دستیارش، سفر می‌کنند و در این سفرها از راز و مرزهای زیادی پرده برمی‌دارند. در عین حال نیز به دنبال شیطان ناشناخته هستند تا انتقام خود را از او بگیرند.

اگر این خط داستانی به اندازه کافی رازآلود به نظر نمی‌رسد، باید گفت که در این انیمه کاراگاه‌هایی مثل شرلوک هلمز و دستیارش جان واتسون نیز گنجانده شده‌اند و با شخصیت‌های داستان همکاری می‌کنند.

16. Erased

انیمه

سال پخش 2016
امتیاز IMDB 8.5
تعداد قسمت 13

انیمه Erased، انیمه‌ای است که بیش از هر چیز به مزاق طرفداران ساینس فیکشن و سفر در زمان خوش خواهد آمد؛ در این انیمه شاهد ترکیب شدن مضامین گفته شده با قتل و رازآلودگی هستیم. شخصیت اصلی داستان، مردی به نام ساتورو فوجینوما است که می‌تواند تا مقدار کمی در زمان، به عقب سفر کند و از اتفاقات بدی که بر آینده تأثیر گذاشته‌اند جلوگیری کند.

ساتورو که در آستانه سی سالگی خود است، در طی این سفرها به شکلی تصادفی با خودِ جوانترش روبرو می‌شود! او که در این وضعیت محدود شده است، باید به دنبال قاتلی بگردد که جرائمش منجر به اتفاقات ناگواری در آینده خواهد شد. انیمه Erased، فیلم Zodiac و سری  Back to the future را ترکیب می‌کند تا نفسی تازه در این سبک دمیده باشد.

15. Shiki

سال پخش 2010
امتیاز IMDB 7.6
تعداد قسمت 24

Shiki شبیه به نسخه انیمه‌ای کتاب Salem’s Lot از استفن کینگ است! در این انیمه پر تنش نگاهی خواهیم داشت به روستای سوبوتا که در آن سلسله قتل‌هایی رخ داده است. همینطور که به دنبال پاسخ علت مرگ این همه آدم در این جامعه کوچک می‌رویم، رازهای زیادی برملا می‌شوند که یکی پس از دیگری، ترسناک و شوکه کننده هستند. Shiki از مضامین سبک ترسناک استفاده زیادی می‌کند و حتی گاهی بیش از اینکه رازآلود به نظر برسد، ترسناک بنظر می‌رسد؛ با این حال سوالات زیادی در این انیمه ایجاد می‌شود و جستجو برای آن‌ها می‌تواند هر کسی را پای انیمه نگه دارد.

14. Beastars

انیمه

سال پخش 2019
امتیاز IMDB 7.7
تعداد قسمت‌ 25

در ادامه معرفی ترین‌های انیمه جنایی به این اثر عجیب و غریب می‌رسیم. با وجود اینکه انیمه Beastars، یک اثر شونن به حساب آورده می‌شود اما به همان مقدار یک اثر جنایی رازآلود نیز هست. در دنیایی پر از حیوانات شبه انسانی و افسانه‌ای، قراردادی بین موجودات گیاه خوار و گوشت خوار وضع شده است، تا موجودات گوشت خوار از دنباله روی غرایز خود و کشتن دیگر موجودات جلوگیری کنند و زندگی صلح طلبانه قلمرو حیوانات حاکم باشد. تم، یک آلپاکا که عضو کلاب نمایشِ مدرسه است، به قتل رسیده و خورده می‌شود؛ با چنین اتفاقی، تنش‌هایی در مدرسه آغاز می‌شود تا حدی که شرایط آرام و صلح آن را تهدید می‌کند.

شخصیت اصلی داستان، یک موجود گوشت‌خوار به نام لگوشی است که در همان شب با یک خرگوش کوتوله دیدار می‌کند و با سوالاتی درباره ذات واقعی خود روبرو می‌شود. او که همزمان با یک مشاور نیز در حال همکاری است، باید بر امیال غریزی خود چیره شود! در عن حال، قتل صورت گرفته او را به نیمه تاریک این دنیا می‌برد؛ جایی که حیوانات علف‌خوار به شکلی داوطلبانه اعضای بدن خود را برای به دست آوردن پول، به گوشت خواران هوس‌ران می‌فروشند.

انیمه Beastars را هم اکنون می‌توان در نت‌فلیکس مشاهده کرد.

13. Black Butler

انیمه

سال انتشار 2019
امتیاز IMDB 7.7
تعداد قسمت‌ 25

در انگلیس ویکتوریایی قرن نوزدهم، ملکه ویکتوریا از Ciel Phantomhive و دستیارِ شیطانش سباستین کمک می‌گیرد تا پرونده‌های جنایی فاجعه‌باری را که در جامعه جریان دارند، حل کنند. در کنار این پرونده‌ها، مورد مهم دیگری نیز هست که Ciel باید آن را دنبال کند تا انتقام خانواده‌اش را بگیرد؛ مسئله‌ای بسیار حیاتی برای او که حتی سبب شده روحش را به شیطان در ازای کمک و قدرت بیشتر بفروشد.

Ciel در سفر تاریکش به دنبال کالت‌گراهایی است که زندگی‌اش را به خرابی کشیدند. او که اکنون جانشین پدرش در مقام «سگ نگهبان ملکه» شده است، با سباستیان باید با لندنِ وبا-گرفته و پر از جنایت هم روبرو بشود.

انیمه Black Butler ما را به دنیایی پر از سیاهی و فساد می‌برد.

12. Steins; Gate

انیمه

سال پخش 2011
امتیاز IMDB 8.8
تعداد قسمت 26

سفر در زمان موضوعی هیجان انگیز است اما خیلی وقت‌ها آثاری که چنین موضوعی را مد نظر قرار می‎‌دهند، توان توسعه آن را به خوبی ندارند. Steins; Gate یکی از بهترین آثار ساختار شکن در این زمینه است که با اصولی ساده آغاز می‌کند؛ در اینجا شاهد وضعیتی هستیم که با ارسال پیام متنی به گذشته، می‌توان وارد یک زمان حال جایگزین شد.

این موضوع به خوبی بسط داده می‌شود و داستانی غیرقابل باور شکل می‌گیرد که به بهترین شکل ممکن نیز تمام می‌شود. باید اعتراف کرد که انیمه Steins; Gate بیش از اینکه داستانی درباره قتل‌های پر رمز و راز باشد، داستانی است درباره سفر در زمان و واقعیت‌های جایگزین؛ با این وجود محتوای پلیسی قابل قبولی نیز وجود دارد که به پیشروی هسته اصلی داستان کمک زیادی می‌کند.

تمام عناصرِ نام برده شده با هم ترکیب می‌شوند تا قصه‌ای ببینیم که ارزش دوباره دیدن هم دارد و همیشه هیجان انگیز است.

11. In/Spectre

معرفی 20 انیمه رازآلود و جنایی برتر: قتل از نوع انیمه‌ای! - ویجیاتو

سال انتشار 2020
امتیاز IMDB 6.6
تعداد قسمت 24

در نگاه اولیه به نظر می‌رسد که انیمه In/Spectre تمامی المان‌های لازم برای موفقیت را در دست دارد؛ ستینگ منحصر به فرد، دختری دوست داشتنی به عنوان شخصیت اصلی و مضامین فانتزی و جادویی. با وجود تمام این نکات، طرفداران از آن مقداری ناامید شدند؛ آن هم بخاطر اینکه تمامی 12 قسمت انیمه تنها یک خط داستانی را دنبال می‌کند!

داستان از این قرار است که شخصیتی به نام کوتوکو ایواناگا که معروف به الهه خرد نیز می‌باشد، قابلیت ارتباط با دنیا و موجودات فرا طبیعی دارد. او با توانایی ذهنی بی‌نظیرش و جذابیت ذاتی خود پیروانی وفادار به دست آورده است. کوتوکو و دوست پسرش، کورو ساکوراگاوا، به بررسی اتفاقاتی ماورا الطبیعی می‌پردازند که در زندگی روزمره شهروندان به وجود می‌آید و سعی می‌کنند کمک حال آن‌ها باشند.

10. Gosick

معرفی 20 انیمه رازآلود و جنایی برتر: قتل از نوع انیمه‌ای! - ویجیاتو

سال پخش 2011
امتیاز IMDB 7.3
تعداد قسمت 24

انیمه Gosick بر اساس شخصیت شرلوک هلمز ساخته شده، اما در اینجا کاراگاه دوست داشتنی و محترم ما تبدیل به یک دختر دبیرستانی با موهای بلوند و زبانی تند، شده است! در اینجا نیز اتفاقات داستان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپا رخ می‌دهند و شاهد یک دستیار در کنار شخصیت اصلی وجود دارد. همراهِ شخصیت اصلی، دقیقاً همانند جان واتسون، همراه شرلوک هلمز، آدمی غرغرو است که با هر پرونده جدید به کمک کاراگاه می‌روند.

نامِ شخصیت الهام گرفته از شرلوک، دختری جوان به نام ویکتوریک د بلو می‌باشد و دوست او کازویا کوجو در این مسیر همدم اوست. این دو با همکاری یکدیگر، پرونده‌های جنایی اسرار آمیز زیادی را حل می‌کنند.

9. Perfect Blue

سال پخش 1997
امتیاز IMDB 8.0
تعداد قسمت

میما، یک خواننده پاپ معروف است که تصمیم می‌گیرد به بازیگری رو بیاورد، اما اعلام این تصمیم با واکنشی بسیار سهمگین روبرو می‌شود! افرادی که میما را در زندگی‌اش حمایت می‌کنند، به طرز اسرار آمیزی یکی پس از دیگری به قتل می‌رسند. میما احساس عذاب وجدان می‌کند و درباره تصمیماتِ کریرش دچار شک و تردید می‌شود.

با وجود اینکه Perfect Blue را به عنوان یک انیمه روانشناسیکِ تعلیقی به حساب می‌آورند، اما تمام عناصر برای یک اثر رازآلود با موضوع قتل را نیز دارد.

داستان از آنجایی پر از دلهره می‌شود که یک وبسایت اطلاعات شخصی و زندگی روزمره میما را پخش می‌کند. او حتی فکر می‌کند که دارد عقلش را از دست می‌دهد. میما مطمئن است که توسط کسانی دارد دنبال می‌شود و به دنبال ردپای او هستند، اما نمی‌تواند این را اثبات کند؛ آیا خود اوست که عزیزانش را به قتل رسانده یا کسی که کاملاً هم به او اطمینان دارد، به این شکل در حال عذاب دادنش است؟ چه زمان نوبت او خواهد رسید؟

8. Death Note

انیمه

سال پخش 2006
امتیاز IMDB 8.9
تعداد قسمت 37

انیمه‌های معدودی هستند که به شهرت Death Note رسیده‌اند؛ این انیمه از مفهوم «انیمه» هم پا را فراتر گذاشته و شهرتی بین‌المللی دارد. این موفقیت‌ها بی‌دلیل نبوده‌اند چرا که Death Note بدون شک یکی از آثار منحصر به فردِ سبک تعلیق روانشناختی و ماورا طبیعی می‌باشد.

نبرد بین لایت یاگامی و اِل، تقابلی افسانه‌ای است که حتی دو دهه بعد از پخش انیمه درباره آن بحث می‌شود. واقعاً هیچ انیمه دیگری نمی‌تواند به خوبی Death Note، ژانر انیمه‌های رازآلود جنایی را تعریف کند. ترکیب تحقیقات هوشمندانه کاراگاهی و نیروهای تاریک ماورا الطبیعه، معجونی فوق‌العاده در اینجا پدید اورده است.

7. ID: Invaded

انیمه

سال پخش 2020
امتیاز IMDB 7.5
تعداد قسمت 13

ID: Invaded، از عناوینی می‌باشد که در سال 2020 عرضه شد و توجهی که لایقش بود را دریافت نکرد. در این انیمه، رازآلودگی کارهای کلاسیک کاراگاهی با سبک علمی تخیلی ترکیب شده است تا کاری هوشمندانه پدید بیاید. جهانی که ID: Invaded در آن جریان دارد، آینده‌ای تکنولوژیک است که در آن می‌توان به محتوای درونی ذهن انسان‌ها نیز دست پیدا کرد.

ارگان‌های قانونی برای دستگیری جنایت‌کاران از این تکنولوژی استفاده می‌کند. اکیهیتو ناریهیساگو کاراگاهی است که در اینجا می‌بایست دستانش را کثیف کند و به داخل ذهن پیچیده این جنایت‌کاران نفوذ کند. خود او نیز یک جنایت‌کار به حساب می‌آید، چرا که دو سال پیش برای گرفتن انتقام خانواده‌اش، کسی را کشته بود. اکنون با هویتی جدید باز به پرونده‌های جنایی بازمی‌گردد.

6. Talentless Nana

انیمه

سال پخش 2020
امتیاز IMDB 7.0
تعداد قسمت 13

این انیمه، با روایت و پیچش‌های داستانی متفاوتی که دارد، از عناوین کلاسیکِ پلیسی فاصله‌ای مشخص دارد. Talentless Nana روایتگر داستان یک قاتل، از دید خود همان شخص است. این راوی قاتل مولفه‌هایی تازه به این انیمه تزریق کرده است که شاید البته مناسب هر کسی نباشد.

این انیمه گاهی واقعاً آزار دهنده می‌شود. هرچند، آن‌هایی که مایل هستند انیمه را ادامه بدهند با اثری هیجان انگیز و پر از تعلیق روبرو می‌شوند که با هر قسمت بهتر و بهتر می‌شود.

5. Higurashi: When They Cry

انیمه

سال پخش 2006
امتیاز IMDB 7.8
تعداد قسمت 26

این انیمه در نگاه اول یک درام دبیرستانی با مولفه‌های Slice-of-life به نظر می‌رسد؛ اما کافیست کمی آن را دنبال کنید تا به تمام انتظارات‌تان خیانت بشود. ترکیب مضامینی مثل پوچ‌گرایی، قتل و دبیرستان، ابداً مرسوم نیست. این ترکیب ژانرها و الهامات باعث جذابیتِ تاریک Higurashi شده است.

داستان این انیمه پیرامون شخصی به اسم Keiichi است که پس از انتقال به Hinamizawa شروع به تحقیق درباره قتل‌های تاریخی رخ داده در این شهر می‌کند. مثل دیگر داستان‌های ترسناک، قضایا آنطور که به نظر می‌رسند نیستند، اما هر چه شخصیت اصلی بیشتر تحقیق می‌کند، بیشتر شگفت‌زده می‌شود.

4. Box of Spirits and Goblins

انیمه

سال پخش 2008
امتیاز IMDB 6.5
تعداد قسمت 13

اگر بخواهیم به بهترین انیمه جنایی اشاره کنیم حتما باید به انیمه‌ی Box of Spirits and Goblins برسیم. این انیمه در واقع از رمانی با همین نام، نوشته ناتسوهیکو کیوگوکو برگرفته شده است و داستان آن، پیرامون تحقیقات گروهی از آدم‌های برجسته، بر روی سلسله قتل‌های صورت گرفته در توکیو دهه 1950 می‌باشد؛ افراد تشکیل دهنده این گروه عبارت‌اند از یک نویسنده داستان‌های جنایی، یک ویراستار مجله خبری و یک انمیوجی (شخصی که در جادوگری و شناخت ارواح مهارت دارد).

این انیمه شاید پرطرفدارترین انیمه جنایی رازآلود نباشد، اما ترکیب چشم‌گیری از داستان‌های فولکلور، دیالوگ‌های درگیر کننده و داستان‌سرایی جذاب است که می‌تواند هر کسی را راضی نگه دارد.

3.  The Kubikiri Cycle

انیمه

سال انتشار 2016
امتیاز IMDB 7.3
تعداد قسمت 8

استودیو انیمیشن سازی Shaft و نیسیو ایسین برای ساختن مجموعه Monogatari شناخته می‌شوند که شخصیت‌های پیچیده‌ای دارد. اگر چه پیش از این سری نیز، همکاری این دو منجر به نتایج موفقی شده بود؛ انیمه Kubikiri Cycle  Theآغاز کار ایسین در صنعت انیمه است و نشان‌دهنده پتانسیل زیاد او از همان ابتدای کار می‌باشد. این انیمه با سبک آوانگارد و عجیب و غریبی که ارائه می‌کند، امضای دیگر کارهای SHAFT را در خود دارد.

انیمه The Kunikiri Cycle هشت قسمت دارد و در این مدت زمان کوتاه به دست‌آوردهای چشم‌گیری می‌رسد. داستان از این قرار است که گروهی از افراد متمایزِ جامعه در جزیره‌ای گرد هم آورده می‌شوند و به شکلی فجیع کشته می‌شوند!

مثل دیگر کارهای ایسین، این انیمه در ظاهر ممکن است اثری نمایشی بنظر برسد، اما زمانی که روی آن زوم می‌کنیم، می‌بینیم پر از مفاهیم فلسفی و عمیق است که به شکلی خلاقانه در دل انیمه جا داده شده‌اند.

2. The Perfect Insider

انیمه

سال پخش 2015
امتیاز IMDB 6.7
تعداد قسمت 11

انیمه The Perfect Insider، انیمه‌ای یک فصلی ساخته شده بر اساس رمان محبوب هیروشی موری، با نام مشابه است و از نظر بسیاری از انیمه بازان، می‌توان آن را بهترین انیمه جنایی دانست.. داستان تعلیق آمیز موری به عنوان مانگا، رمان تصویری و سریال‌های لایو اکشن بازسازی شده، اما هیچ کدام آن‌ها به خوبی انیمه نیستند.

داستان این انیمه، یک برنامه نویس نابغه را دنبال می‌کند که سبک زندگی آرام و تنها، دور از دیگران در جزیره‌ای دور افتاده را برگزیده است. زندگی ساده و آرام او زمانی که دو همکار سابق به سراغش می‌آیند بهم می‌ریزد. پس از مدتی، شیکی ماگاتا، شخصیت اصلی داستان، خود را در وضعیتی می‌یابد که برای رهایی‌ خودش و دوستانش، یک سری پرونده‌های قتل را حل کند.

1. Monster

انیمه

سال پخش 2004
امتیاز IMDB 8.7
تعداد قسمت 75

نائوکی اوراساوا را به عنوان مانگاکایی می‌شناسیم که تأثیر زیادی بر روی صنعت انیمه سازی داشته است. مجموعه مانگاهای او به نام Monster، همواره به عنوان محبوب‌ترین اثر او معرفی شده و اوج کار او به حساب می‌آید. این اثر ساینن کلاسیک، امروزه بخاطر گذشت زمان توجه کافی نمی‌گیرد اما مطمئناً الماسی است که هر طرفدار انیمه باید آن را ببیند. کسانی که آن را دیده‌اند به شما خواهند گفت که Monster یک سری خوش ساخت می‌باشد و پر از احساس تعلیق است.

در قرن 20ام آلمان، داستان Monster بر روی یک جراح اعصاب، به نام کنزو تنما تمرکز دارد. پس از مدتی، او خود را در وضعیتی می‌بیند که کدهای اخلاقی‌اش را به چالش می‌کشد؛ او پس از به قتل رسیدن رئیسش، به عنوان متهم اصلی در نظر گرفته می‌شود و در عین اینکه از سوی پلیس تحت تعقیب قرار دارد، به دنبال جواب برای حل معمای این قتل و قاتل پشت آن می‌رود.

انیمه Monster با ارائه یک داستان مرموز و تاریک، به دل خیلی از مسائل فلسفی و اخلاقی می‌زند و بیننده را هر قسمت در تعلیق و پرسش نگه می‌دارد. دیدن نام این انیمه در صدر این لیست جای هیچ تعجبی ندارد و بسیاری بری این باورند این اثر برترین انیمه جنایی به حساب می‌آید.

سخن نهایی

مطلب معرفی انیمه جنایی ویجیاتو در اینجا به اتمام می‌رسد. به نظر شما برترین انیمه جنایی تاریخ چه اثری است؟ تمامی این اینمه‌های معرفی شده تجربه‌ای قابل قبول از موضوع قتل و راز و مرزهای پیرامون آن به بینندگان ارائه می‌دهند.

بعضی از آن‌ها جدی و تاریک هستند، بعضی دیگر ترسناک و بعضی دیگر مهیج، اما نکته مشترک همه ارائه دنیایی خلاقانه است که بیننده را به دل معماها، اسرار و تلاش برای کشف حقیقت می‌برد. مطمئناً با تماشای آثار معرفی شده، با انیمه‌هایی روبرو خواهید شد که برای ساعت‌ها شما را مجذوب خود خواهند کرد.

منبع: ویجیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید