بهترین فیلم‌های کره‌ای که در سال 2024 خواهیم دید؛ از «بیگانه» تا «نبش قبر»

بهترین فیلم‌های کره‌ای که در سال 2024 خواهیم دید؛ از «بیگانه» تا «نبش قبر»

موج فیلم‌های جذاب کره‌ای ظاهرا به این زودی‌ها قرار نیست فروکش کند؛ فهرست فیلم‌های سال 2024 هم مثل سال‌های قبل پر از فیلم‌هایی است که مخاطبان بی‌صبرانه انتظارشان را می‌کشند.

کد خبر : ۱۷۷۳۸۸
بازدید : ۱۹۵۴

فرادید| اگر شما هم جزء آن دسته از طرفداران فیلم و سینما هستید که هنوز جاذبه‌های سینمای کره را تجربه نکرده‌اید، شاید حالا زمان تغییر فرارسیده باشد. در دهه گذشته، صنعت سرگرمی کره جنوبی موفقیت چشمگیری در سراسر جهان پیدا کرد و به خصوص در قلمرو سینما، فیلم‌های درخشانی مانند «قطار بوسان»، «اولدبوی» و «میناری» به آثاری محبوب در سطح بین‌المللی تبدیل شدند؛ نقطۀ اوج این موفقیت شاید فیلم «انگل» بود که جایزۀ اسکار را برای سینمای کره به ارمغان آورد.

به گزارش فرادید؛ اما موج فیلم‌های جذاب کره‌ای ظاهرا به این زودی‌ها قرار نیست افول کند؛ فهرست فیلم‌های سال 2024 هم مثل سال‌های قبل پر از فیلم‌هایی است که مخاطبان بی‌صبرانه انتظارشان را می‌کشند. در اینجا تعدادی از فیلم‌های کره‌ای مورد انتظار در سال 2024 را معرفی کرده‌ایم؛ البته اولین فیلم این فهرست اوایل ژانویه اکران شده و تحسین مخاطبان را نیز به دنبال داشته است.

شکارچیان ویرانشهر (Badland Hunters)

7

داستان این اکشن هیجان‌انگیز و آخرالزمانی در آینده‌ای دیستوپیایی و پس از زلزله‌ای عظیم در شهر سئول اتفاق می‌افتد. در این سرزمین بی‌قانون، نام سان (با بازی دان لی)، یک شکارچی است که به همراه دوست جوانش برای زنده ماندن به شکار جانوران تمساح‌های زامبی‌وار می‌رود. بعد از اینکه یک دختر نوجوان در همسایگی آن‌ها توسط یک دانشمند دیوانه ربوده می‌شود، شکارچی و همراهش مصمم می‌شوند که او را نجات دهند. ماجراجویی آن‌ها به کشف توطئه‌ای وحشتناک منجر می‌شود.

بیگانه 2؛ بازگشت به آینده (Alienoid 2: Return to the Future)

8

این فیلم دنباله‌ای برای فیلم جذاب و موفق «الینوید» است که در سال 2022 در صدر جدول فروش سینمای قرار گرفت. داستان فیلم نیز ادامۀ ماجرای جنگ هیجان‌انگیز بین بیگانگان و انسان‌ها است. هنگامی که یک تونل مرموز زمان باز می‌شود، تائوئیست‌های عصر گوریو که در جستجوی یک شمشیر افسانه‌ای هستند، با مبارزان سال 2022 برخورد می‌کنند که در حال شکار یک موجود بیگانه هستند؛ موجودی که در بدن یک انسان زندانی شده است.

شهروند قابل قبول (Citizen of a Kind)

6

این کمدی اکشن که بر اساس یک حادثه واقعی ساخته شده، زندگی زن خانه‌داری را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد پس از از دست دادن کل پس‌اندازش در جریان یک کلاهبرداری اینترنتی، ته و توی این قضیه را دربیاورد و کلاهبرداران را به دام بیاندازد. او با کمک دوستانش و همچنین یکی از کلاهبرداران که قبول می‌کند خبرچین شود، مغزهای متفکر پشت حلقه کلاهبرداری را ردیابی می‌کند.

روزهای سگی (Dog Days)

5

این کمدی دل‌انگیز با بازی برنده اسکار یون یوه جونگ، صاحبان چند حیوان خانگی را دنبال می‌کند که در مطب دامپزشکی با هم برخورد می‌کنند. روابط آن‌ها با حیوانات خانگی‌شان و همچنین روابطی که آنها با یکدیگر برقرار می‌کنند محور اصلی ماجرای این فیلم است.

نبش قبر (Exhuma)

4

این تریلر معمایی و ترسناک داستان دو شَمَن جوان را دنبال می‌کند که برای نجات یک خانواده ثروتمند لس‌آنجلسی که تحت سایۀ تاریک روح یکی از نیاکانشان قرار گرفته‌اند استخدام می‌شوند. این دو با یک جن‌گیر و یک متصدی کفن و دفن برای نبش قبر آن نیای بزرگ که در یک روستای دورافتاده کره‌ای قرار دارد، همکاری می‌کنند. اما نبش قبر نیروی شروری را که در زیر خاک پنهان شده آزاد می‌کند.

اسم من لوه کیوان است (My Name Is Loh Kiwan)

3

این درام دربارۀ یک فراری از کره شمالی است که به بلژیک می‌گریزد و در تلاش است تا خود را با فرهنگ خارجی وفق دهد در حالی که منتظر وضعیت پناهندگی است. او خیلی زود عاشق یک زن جوان کره‌ای می‌شود که شوق به زندگی را از دست داده است.

سیلاب (The Flood)

2

ماجرای این فیلم آخرالزمانی دربارۀ یک سیلاب وحشتناک است که حیات کل سیارۀ زمین را تهدید می‌کند. شخصیت اصلی فیلم زنی به اسم آنا است؛ یک محقق هوش مصنوعی که برای زنده ماندن از موج جزر و مد تلاش می‌کند، در حالیکه یک کودک را نیز از یک آپارتمان سیل زده نجات داده است.

قیام (Uprising)

1

ماجرای این حماسه تاریخی در دوران پرآشوب پس از یک جنگ در دورۀ چوسون اتفاق می‌افتد. این فیلم زندگی دو دوست دوران کودکی را به تصویر می‌کشد که حالا به دشمن تبدیل شده‌اند: چئون یونگ، شمشیرزن فوق‌العاده‌ای که برای رهایی از یک بردگی ناعادلانه تلاش می‌کند و جونگ ریو که پسر یک ژنرال عالیرتبه بوده و حالا ارباب چئون یونگ است.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید