(تصاویر) ۱۰ بازیگر مشهوری که نقش منفی بازی نکرده اند؛ از مگ رایان تا جکی چان

(تصاویر) ۱۰ بازیگر مشهوری که نقش منفی بازی نکرده اند؛ از مگ رایان تا جکی چان

بازیگران بسیاری هستند که انگار برای بازی در نقش های منفی یا شخصیت های به شدت منفور به دنیا آمده اند و با بازی در همین نقش های منفی توانسته اند دوران حرفه ای موفقی داشته باشند.

کد خبر : ۱۸۳۰۹۶
بازدید : ۸۵

هر بازیگری که حتی یک بار نقش یک شخصیت منفی را در فیلمی بازی کرده است به شما خواهد گفت که لذت بسیار بیشتری نسبت به بازی کردن در نقش های مثبت دارد. در این شرایط می توانید جنبه های جدیدی از شخصیت یک نفر را بررسی کرد، می توانید از سطح شخصیت یک فرد فراتر رفته و عمق شخصیت او را درک کنید، بسیار بیشتر از آن چیزی که با بازی در نقش قهرمان دوست داشتنی می توانید به آن دست پیدا کنید. بازیگران بسیاری هستند که انگار برای بازی در نقش های منفی یا شخصیت های به شدت منفور به دنیا آمده اند و با بازی در همین نقش های منفی توانسته اند دوران حرفه ای موفقی داشته باشند.

jackie-chan-movies-1024x512

با این وجود، ستارگان طراز اولی نیز هستند که در نقش های منفی خوب جا نمی افتدند. شاید آن ها در بعضی از نقش آفرینی هایشان پا در کفش شخصیت های ضد قهرمان کرده اند اما هرگز نقش یک شخصیت تماماً بد و منفی را بازی نکرده اند. این فهرست هرگز دستاوردهای این بازیگران را کم ارزش و ضعیف جلوه نمی دهد بلکه تنها می خواهد از واقعیت های جالب در مورد این موضوع بگوید که چطور این بازیگران هرگز سمت تاریک دنیای بازیگری را تجربه نکرده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازیگر سرشناسی آشنا کنیم که هرگز نقش منفی بازی نکرده اند.

e62dbe469efbf02e649e28fd0b8b1235

۱۰- مگ رایان

مگ رایان در دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید. یکی از بزرگ ترین نقش های اوایل دوران حرفه ای رایان در سال ۱۹۸۶ در فیلم تاپ گان (Top Gun) بود، جایی که وی نقش همسر شخصیت آنتونی ادواردز «گوس» را بازی می کرد. فیلم تاپ گان یکی از آن دسته فیلم هایی است که شبیه یک سکوی پرتاب برای نقش های بزرگ تر برای بازیگران نقش های اصلی اش است، و حتی بازیگران نقش های فرعی و پشتیبان. مگ رایان پس از نقش آفرینی در این فیلم موفق، دهه ۱۹۹۰ را به عنوان ملکه فیلم های رمانتیک کمدی تجربه کرد.

رایان یکی از دوست داشتنی ترین بازیگران دهه ۱۹۹۰ بود. او در هر نقشی که بازی می کرد بامزه، باهوش و قابل درک بود. او تنوع کاری نادیده گرفته شده اش در درام هایی مانند Courage Under Fire و When a Man Loves a Woman به تصویر کشید، اما هرگز نقش یک شخصیت منفی تمام عیار و منفور را بازی نکرد. در شرایطی که او در برهه جدیدی از دوران حرفه ای خود قرار دارد، تعجب نکنید اگر او به زودی چیزی جدید را در این مسیر تجربه کرد.

0009

۹- امیلی بلانت

امیلی بلانت یکی از موفق ترین و بهترین بازیگران زنی است که اکنون در هالیوود مشغول به کار است. تنوع کاری او در هر حوزه ای، از فیلم های درام برنده یا شایسته جایزه اسکار تا فیلم های ترسناکی که توسط شوهرش، جان کرازینسکی، کارگردانی شده اند، و فیلم های علمی تخیلی پرفروش و موفق، به خوبی توانایی ها و استعداد این بازیگر را نشان می دهد. با رزومه ای قابل توجه، او هنوز هم در هیچ نقش منفی بازی نکرده است.

همانطور که در بالا گفته شد، تعداد اندکی از بازیگران این فهرست هستند که برخی نقش هایشان روی خط ضدقهرمان بودن یا حتی منفی بودن پا گذاشته اما هرگز از این خط عبور نکرده است. بلانت در فیلم The Huntsman: Winter’s War نقش یک ضد قهرمان و در The Devil Wears Prada نیز نقش یک دستیار آب زیرکاه و بیرحم را بازی می کند اما هرگز به طور کامل به یک شخصیت شرور و منفی تبدیل نمی شود. اما اینکه وی چه زمانی یک نقش منفی را بازی کند تنها بحث زمان است، زیرا او به خوبی در جایی مانند دنیای سینمایی مارول یا دنیای دی سی ریبوت شده توسط جیمز گان در یک نقش منفی جا خواهد افتاد.

michael-cera-in-scott-pilgrim-vs-the-world-1024x512

۸- مایکل سرا

مایکل سرا با سریال Arrested Development به شهرت رسید و نقش یکی از دوست داشتنی ترین بازندگان تاریخ را در Superbad بازی کرد. او در نهایت در سال های پس از آن، برای مدتی در نقش این تیپ شخصیتی فرو رفت و سپس تصمیم گرفت برای دنبال کردن دیگر علایقش در زندگی، مانند بازی روی صحنه تئاتر و نشان دادن تنوع کاری اش در نقش های دیگر، از این نقش های تکراری فاصله بگیرد.

علیرغم بازگشت دوباره در سال های اخیر در نقش کوتاهی در فیلم پرفروش Barbie در سال ۲۰۲۳ و همچنین بازی در مقابل ایمی شومر در سریال اورجینال کمدی Life & Beth از شبکه Hulu، سرا هنوز نتوانسته نقشی شبه منفی را بازی کند. با توجه به تجربیات اخیر او در دنیای بازیگر، شاید بتوان به زودی او را در نقشی شبه منفی و تاریک تر از قبل دید. فقط سرا را در نقش یک قاتل دیوانه در یک تریلر جنایی تاریک تصور کنید! در شرایطی که او نقش های جدی تری را بازی می کند که هنوز هم تم های کمدی دارند، می توان خیلی زود او را در یک نقش منفی دید.

jenniferlawrence.AP_-1024x768

۷- جنیفر لارنس

چه کسی در ده سال اخیر حرفه بازیگری موفق تر و بهتری از جنیفر لارنس داشته است؟ او برنده جایزه اسکار شده، یکی از شخصیت های ایکس من است و توانسته یکی از بهترین اقتباس های یک دهه اخیر را با The Hunger Games رهبری کند و اخیراً نیز کمدی پرطرفدار تابستان خود به نام No Hard Feelings توانست ما را به خندیدن هیستریک وادارد.

با این وجود وی قبل از همه این نقش ها هرگز نقش یک شخصیت منفی و شرور را بازی نکرده است. او در فیلم American Hustle نقش همسر دسیسه گر و به حاشیه رانده شده شخصیت کریستین بیل را بازی کرد، نقشی که نامزدی اسکار را نیز برایش در پی داشت. اگر قرار باشد یک شخصیت شرور را در این فیلم انتخاب کنید (غیر از تمام گنگسترهای داستان)، بدون شک بهترین انتخاب تصویرسازی لارنس از روزالین روزنفلد خواهد بود. اگر چه عملاً در هیچ فیلمی نقشی منفی بازی نکرده، اما می توان فعل و انفعالات درونی این شخصیت را دید که لارنس را به گزینه ای بی نقص برای ایفای نقش یک شخصیت شرور تبدیل می کند. لارنس دوران حرفه ای طولانی پیش روی خود می بیند و زمان به ما خواهد گفت که آیا او نیز بالاخره در یک نقش شرور ظاهر خواهد شد یا خیر.

886

۶- کلینت ایستوود

وقتی به مردان سرسخت روی پرده سینما فکر می کنید، کلینت ایستوود یکی از اولین بازیگرانی است که به ذهن خطور می کند. این بازیگر و کارگردان سرشناس و موفق، دوران حرفه ای را تجربه کرده که به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد. او برخی از ماندگارترین و خاص ترین شخصیت های تاریخ سینما را بازی کرده است و این نقش ها معمولاً نقش هایی بوده اند که حس روی لبه بودن را داشته اند.

شخصیت های هری کثیف، مرد بی نام و والت در Gran Torino همگی شخصیت های سرسخت و پوست کلفتی بوده اند که هیچ ابایی از حل و فصل مشکلات و درگیری ها به سبک قدیمی نداشته اند. بسیاری از نقش های ایستوود با شلیک های او به سمت کسی همراه بوده که سعی داشته به وی صدمه بزند، از این رو طرفداران همیشه برای او دل سوزانده و به سرنوشتش اهمیت داده اند، درست مانند یک قهرمان. دیوانه کننده است که می بینیم، بعد از آن همه نقش یاغی بازی کردن، یا پلیس هایی که گاهی اوقات بیش از حد زیاده روی کرده اند، ایستوود هنوز هیچ نقش منفی و شروری بازی نکرده است، در تمام ۷ دهه ای که در سینما حضور داشته است.

5478

۵- گوینث پالترو

مطمئنیم که گوینث پالترو زن بسیار مهربان و دوست داشتنی است، حتی در بدترین روزهایش. اما بسیاری از نقش هایی که او بازی کرده است را می توان نقش یک زن از خودراضی از طبقه بالای جامعه دانست، اگر چه هیچ کدام از آن ها نقش یک زن غیرقابل همدلی نبوده است. در اولین فیلم هایش، او ظاهری داشت که دختری از یک خانواده ثروتمند و کسی که به سرعت از او بدتان می آمد را به شما نشان می داد اما وقتی او را بیشتر می شناختید، بسیار باحال و دوست داشتنی به نظر می رسید.

پالترو اخیراً با انتقاداتی از جانب سینمادوستان مواجه شده است اما روی صفحه نمایش، هرگز از این پرسونای یک زن ثروتمند باکلاس و لوس برای سود بردن استفاده نکرده است. او همیشه در فیلم هایش شخصیت هایی نسبتاً قابل همدردی را بازی کرده است. پالترو در دنیای سینمایی مارول نقش یکی از شخصیت های مورد علاقه طرفداران را بازی می کند، در کمدی هایی مانند Shallow Hal آسیب پذیری کمدیک خود را نشان می دهد اما Mortdecai را باید نادیده گرفته شده ترین فیلم او دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفت.

tumblr_n4uj6y5e3X1syv3zao1_1280-1024x655

۴- جکی چان

جکی چان به عنوان یکی از بزرگ ترین ستارگان ژانر اکشن و رزمی تاریخ سینما جاودانه خواهد بود. او یک بازیگر افسانه ای است که دائماً مرزهای دستاوردهای ممکن در ژانر اکشن را جابجا کرده است. از فیلم های موفق هنگ کنگی مانند داستان پلیس و استاد مست تا تغییر لوکیشنش به آمریکا با فرانچایز موفق ساعت شلوغی و فیلم ظهر شانگهای، چان به نماد سینمای هنرهای رزمی تبدیل شده اما هرگز نقش آدم بده را بازی نکرده است.

مردی که تام بدلکاری هایش را خودش انجام می دهد، در دوران حرفه ایش تنها یک بار به بازی در نقش منفی نزدیک شده است. فیلم Shinjuku Incident در سال ۲۰۰۹ یکی از تاریک ترین نقش آفرینی های دوران حرفه ای چان را در خود دارد. در این فیلم او نقش یک شخصیت شبه تبهکار را بازی می کند و یک شخصیت دوستدار کودکان است که گاهی اوقات خشن می شود.

چان معمولاً کیفیتی بسیار بامزه و باحال به شخصیت هایش می آورد و همین موضوع قدم گذاشتن وی در مسیر تاریک سینما را دشوارتر می کند. او با بالا رفتن سن، شمه هایی از این جنبه تاریکش را نشان داده است و شاید در این مسیر، به زودی شاهد بازی او در نقش یک گانگستر پیر باشیم. در هر صورت، از آنجایی که شخصیت های بد معمولاً در پایان فیلم کشته می شوند، شاید از خود بپرسید: آیا چان در سکانس مرگش نیز بدلکاری هایش را خودش انجام خواهد داد؟

888888

۳- جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون به عنوان یکی از بهترین بازیگران زنی که دائماً در تلویزیون و سینما در رفت و برگشت است در تاریخ سینما و تلویزیون جاودانه شده است. از Leprechaun تا Friends تا کمدی های رمانتیک بسیار زیادی در اوایل دهه ۲۰۰۰، آنیستون هرگز لحظه تاریک و بی مزه ای در زندگی حرفه ای خود نداشته است و هرگز هم در یک نقش منفی ظاهر نشده است.

بسیار دشوار است که آنیستون را در نقش کسی تصور کرد که قصد آسیب فیزیکی، روانی یا عاطفی به دیگری را دارد. اخیراً، آنیستون نقش الکس لوری را در سریال The Morning Show بازی کرده است. به هیچ وجه شخصیت او در این سریال یک شخصیت دارای روح تاریکی نیست اما زنی در دنیای تلویزیون است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

او همیشه گاردش را بالا نگه می دارد و در صورت نیاز بدجنس و خشن میش ود. روی هم رفته، حرفه او در طی ۳۰ سال گذشته مملو از نقش های دوست داشتنی است و به همین خاطر است که تا این اندازه او را دوست داریم.

unf-unit-034-1638910191389-1024x683

۲- ساندرا بولاک

ساندرا بولاک دوران حرفه ای را تجربه کرده که بیش از سه دهه به طول انجامیده است و در این مدت حتی یک بار هم نقش شرور را بازی نکرده است. بولاک از کمدی های رمانتیک به سراغ فیلم های اکشن بلاک باستر رفته و حتی در نقش یک مادرخوانده مهربان در The Blind Side برنده جایزه اسکار نیز شده است.

با این وجود، بولاک گاهی اوقات کمدی های حال خوب کنی هم به ما داده است، اما در سال های اخیر، یک سری نقش آفرینی با شخصیت های تاریک تر از او دیده ایم. فیلم Birdbox از نتفلیکس، برای او شبیه تغییر مسیر بود، همان اتفاقی که در The Unforgivable نیز رخ داد، جایی که وی نقش شخصیتی را بازی می کند که از زندان آزاد شده و قصد اصلاح جامعه را دارد. بولاک آنقدر دوست داشتنی هست که بعید می دانیم کسی بتواند او را در نقشی منفی تصور کند، اما او یک برنده جایزه اسکار است که هرگز در هیچ نقشی باعث ناامیدی طرفدارانش نشده است. اگر یک روز او را نقش شروری ترسناک دیدید، اصلاً تعجب نکنید.

image-w1280-1024x576

۱- آدام سندلر

اگر با مطالعه این فهرست متوجه یک ترند شده اید، این است که این فهرست مملو از بازیگرانی است که بعد از مدت ها بازی در نقش های مشابه، بالاخره از آن قالب بیرون آمده و سعی کرده اند مسیرهایی جدید و متفاوت را در دنیای بازیگری تجربه کنند. آدام سندلر نیز قطعاً یکی از بازیگرانی است که در سال های اخیر مسیر مشابهی را تجربه کرده است. اگر چه این تغییر مسیر در سال های اخیر بسیار به سودش تمام شده است، به ویژه با نقش هایی شبیه آنچه در Uncut Gems از او دیدیم، او هرگز نقش یک شخصیت منفی و شرور تمام عیار را بازی نکرده است.

بسیاری دوست دارند به نقش او در Uncut Gems و بازی مملو از اضطراب و افسردگی او در نقش یک جواهرفروش به نام هاوارد راتنر به عنوان یک نقش منفی اشاره کنند، اما اگر به گذشته و بازی او در فیلم Punch Drunk Love ساخته پل توماس اندرسون برگردید، خواهید دید که سندلر حتی در نقش های تاریک نیز به ریشه های کمدی بازی خود وفادار می ماند. او در این فیلم نقش بری ایگان را بازی می کند، مردی خجالتی که گاهی اوقات خشمی غیرقابل کنترل را بروز می دهد. یک بار دیگر باید بگوییم که سندلر در این فیلم نقش شرور را بازی نمی کند، اما کمی شما را غافلگیر خواهد کرد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید