(تصاویر) 10 فیلم شمشیربازی برتر تاریخ سینما

(تصاویر) 10 فیلم شمشیربازی برتر تاریخ سینما

سالیان سال است که در آثار سینمایی صحنه‌هایی از شمشیربازی به تصویر کشیده شده که این فیلم‌ها را به اثری جاودانه در این ژانر تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا برخی از بهترین فیلم های شمشیر بازی را به شما معرفی کنیم.

کد خبر : ۱۸۴۸۰۷
بازدید : ۳۰۰۴

تعداد متنوعی از صحنه‌های اکشن در طول تاریخ سینما وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در بین علاقه‌مندان به ژانر اکشن محبوب شده است. در فیلم‌های کلاسیک هنرهای رزمی، فیلم‌های سامورایی و فیلم‌های فانتزی، وقتی دو یا چند شخصیت در یک مبارزه طولانی با شمشیر با هم درگیر می‌شوند، فیلم را به شدت مهیج و جذاب می‌کند.

سالیان سال است که در آثار سینمایی صحنه‌هایی از شمشیربازی به تصویر کشیده شده که این فیلم‌ها را به اثری جاودانه در این ژانر تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا برخی از بهترین فیلم های شمشیر بازی را به شما معرفی کنیم.

دنیای سینما پر از فیلم‌های اکشن متنوع با صحنه‌های جذاب و هیجان انگیز است که شاید هیچ یک از آن‌ها به اندازه صحنه‌های مبارزه با شمشیر جذاب نباشد. سکانس‌های شمشیربازی با طراحی دقیق، مهارت‌های عالی و صحنه‌های فیلمبرداری حرفه‌ای، طوری به تصویر کشیده شده‌اند که تا سالیان سال در ذهن بینندگان نقش می‌بندند.

با وجود اینکه بیشتر این صحنه‌ها دوئلی بین فرد شرور و قهرمان داستان است و بسیاری از افراد اظهار دارند که می‌توانند پایان داستان را حدس بزنند، اما سرنوشت قهرمان فیلم در اکثر اوقات غیرقابل پیش بینی است و تا آخر فیلم مبهم باقی می‌ماند. 

10. بیل را بکش: بخش ۲ (Kill Bill:Vol 2)

1000_11zon

نسخه دوم «فیلم بیل را بکش» در ژانر اکشن جنایی، در ادامه نسخه اولیه فیلم، در سال 2004 توسط کوئنتین تارانتینو ساخته شده و به یکی از بهترین فیلم های شمشیربازی تبدیل شد. این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب و همچنین برنده جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی شده است.

نسخه دوم فیلم نسبت به نیمه اول آن صحنه‌های حماسی کمی دارد و اوج رویارویی آن درگیر لفظی بین عروس و بیل است. اما وقتی عروس با ال درایور در یک مکان بسیار تنگ درگیر می‌شود، بینندگان اوج هیجان را در صحنه‌های فیلم تجربه می‌کنند. از نظر بسیاری از منتقدان، اگرچه ممکن است بخش دوم این فیلم چندان جذاب نباشد، اما با این حال در لیست بهترین فیلم‌‌ های شمشیر بازی با صحنه‌های اکشن قرار گرفته است.  

9. مانتی پایتون و جام مقدس (Monty Python and the Holy Grail)

2

فیلم «مانتی پایتون و جام مقدس»، به کارگردانی تری گیلیام و تری جونز در سال 1975 و در ژانر کمدی و ماجراجویی ساخته شد. با وجود اینکه این فیلم ژانر متفاوتی نسبت به سایر فیلم های شمشیر بازی دارد، اما جزو بهترین سبک این فیلم‌ها با سکانس‌های جذاب به شمار می‌آید.

اگرچه صحنه‌های نمادین زیادی در این فیلم وجود دارد، اما رویارویی شاه آرتور با شوالیه سیاه به عنوان یکی از بهترین‌ صحنه‌های شمشیربازی در فیلم شناخته می‌شود. در داستان فیلم، شاه آرتور به همراه شوالیه‌های خود به دنبال یافتن جام مقدس با موانع زیادی روبرو می‌شود. این فیلم هم مانند سایر آثار گروه مانتی پایتون، اخلاق و جوامع انسانی را طور دیگری نمایش می‌دهد که در زمان ساخته شدنش هم انتقادهای زیادی بر آن وارد شده است، اما با این حال به عنوان یکی از خنده دار‌ترین فیلم‌‌های شمشیربازی در تاریخ سینما محسوب می‌شود. 

8. آخرین دوئل (The Last Duel)

3

فیلم «آخرین دوئل»، یکی دیگر از بهترین فیلم‌‌ های شمشیر بازی در ژانر درام و تاریخی است که توسط ریدلی اسکات کارگردانی و تهیه شده است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام از اریک جگر و با فیلمنامه‌ای از نیکول هولوفسنر، بن افلک و مت دیمون تهیه شده است. دیمون در نقش ژان دو کارروژ، شوالیه‌ای است که دوستش ژاک لو گریس (آدام درایور) را پس از ادعای تجاوز به همسرش به چالش می‌کشد.

این فیلم که پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز شمشیر زنی توسط این دو قهرمان است، توجه مخاطبان را به دنبال داشته و نظر منتقدین را به خود جلب کرده است. مبارزه داستان آخرین دوئل، بر اساس تصویری از آخرین دوئل رسمی در فرانسه در سال 1386 ساخته شده است.

7. گلادیاتور (Gladiator)

4

«گلادیاتور» یکی از بهترین فیلم‌‌ های شمشیر بازی به کارگردانی ریدلی اسکات است که در سال 2000 ساخته شد. داستان این فیلم در مورد ژنرال ماکسیموس است که با رهبری ارتش روم در جنگ، روم را نجات می‌دهد. امپراطور بدون توجه به پسرش، کومودوس، از ماکسیموس می‌خواهد تا زمام امور را به دست گیرد و یک جمهوری مستقل برای خود ایجاد کند. کومودوس پدر را به قتل رسانده و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را صادر می‌کند. سکانس‌های مبارزه در گلادیاتور هیجان‌انگیز، جذاب و در نهایت تلخ و شیرین است و پایانی عالی برای فیلم رقم می‌زند.

6. امپراطوری ضربه می‌زند (The Empire Strikes Back)

5

این قسمت از فیلم جنگ ستارگان با وجود اینکه تازگی و نوآوری‌های قسمت های قبلی را ندارد، اما از بسیاری جهات فیلم موفقی محسوب می‌شود. داستان جذاب و هیجان انگیز با شخصیت پردازی‌های خوب و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای، «امپراتوری ضربه می‌زند» را در لیست بهترین فیلم‌ های شمشیربازی قرار داده است.

سکانسی از فیلم که در نهایت قهرمانان را از هم جدا می‌کند، هیجان انگیزترین بخش فیلم است؛ لوک اسکای واکر قبل از نبرد با دارث ویدر، از یودا آموزش می‌بیند. در طول این مبارزه‌ای که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند، لوک می‌بازد. مبارزه لوک با ویدر ممکن است بهترین دوئل تن به تن در فیلم‌های این سری باشد.

5. عروس شاهزاده (The Princess Bride)

6

فیلم «عروس شاهزاده» به کارگردانی راب رینر در سال 1987 ساخته شده است که ژانر آن ماجراجویی و خانوادگی بوده و صحنه‌های هیجان انگیزی را به نمایش می‌گذارد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین‌های دهه 1980 شناخته می‌شود و شخصیت‌های عالی، دیالوگ‌های قابل تامل و کمی صحنه‌های اکشن‌ جذابیت زیادی به آن افزوده است.

به گفته بیشتر منتقدین، نمادین‌ترین صحنه شمشیربازی فیلم در اوایل آن و صحنه‌ای است که مرد نقابدار مرموز با اینیگو مونتویا روی صخره‌ها دوئل می‌کند. این سکانس به قدری هیجان‌انگیز و جذاب است که تا به امروز جاودانه مانده و از آن به عنوان بهترین سکانس فیلم یاد می‌شود.

4. شمشیر سرنوشت (The Sword of Doom)

7

«شمشیر سرنوشت»، یکی از خشن‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌های سامورایی دوران خود است که داستان یک سامورایی به نام ریونوسوکه تسوکو را روایت می‌کند که در مبارزه‌ای هیجان انگیز و نابرابر، فردی به نام بونوجو را می‌کشد و سپس با همسر او ازدواج می‌کند. حالا که سال‌ها از این قضایا می‌گذرد، برادر بونوجو می‌خواهد انتقام او را از ریونوسوکه تسوکو بگیرد. شمشیر سرنوشت با صحنه‌های اکشن شمشیر بازی، صحنه‌های عجیبی را به نمایش می‌گذارد که بدون شک برای بسیاری از بینندگان خاطره انگیز خواهد بود. 

3. هاراگیری (Harakiri)

8

فیلم «هاراکیری» که به کارگردانی ماساکی کوبایاشی در سال 1962 ساخته شد، یکی از بهترین فیلم‌‌های شمشیربازی است که تاتسویا ناکادای (نقش اول فیلم شمشیربازی سرنوشت) در آن ایفای نقش کرده است. هاراکیری یک فیلم در ژانر اکشن و درام است که داستان آن به طرز غیر‌قابل باوری جذاب و متفاوت از سایر فیلم‌ها است.

این فیلم روایتگر داستان یک سامورایی است که با دختر خوانده و دامادش زندگی می‌کند و زندگی سختی را در فقر می‌گذرانند. داماد این سامورایی تحت تاثیر شرایط زندگیشان برای دریافت پول به خانه یکی از اربابانِ اِدو می‌رود و تهدید به هاراکیری می‌کند. یک دوئل به‌یاد‌ماندنی در پایان هاراکیری وجود دارد، اما به یاد ماندنی‌ترین سکانس شمشیر بازی فیلم، جایی است که قهرمان داستان، تسوگومو هانشیرو، مقابل قبیله فاسدی که همه چیز را از او گرفتند، می‌ایستد.

2. ببر خیزان، اژدهای پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon)

9

«ببر خیزان، اژدهای پنهان»، یک فیلم هنرهای رزمی فوق‌العاده جذاب در تاریخ سینما و یکی از بهترین فیلم‌های شمشیربازی است که جایزه اسکار هم دریافت کرده است. در این فیلم بازیگران افسانه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند که به خوبی در ژانر اکشن درخشیده‌اند. فیلم ببر خیزان، یکی از فیلم‌های هنرهای رزمی به سبک ووشیا است که در بین تمامی سکانس‌های آن، مبارزه‌ای که میان شو لین و جین یو رخ می‌دهد، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

در داستان این فیلم زمانی که جن یو شمشیر معروف به سرنوشت سبز را از شو لین می‌دزدد، او دزد را تعقیب می‌کند تا شمشیر را پس بگیرد و دقیقا همین صحنه است که بینندگان را مجذوب دوئل جذاب بین این دو نقش می‌کند. علاوه بر صحنه‌های شمشیر بازی جذاب، بدلکاری‌های باورنکردنی، تدوین و صحنه‌های اسلوموشن عالی و طنزی که چاشنی داستان فیلم شده، این فیلم را به یکی از بهترین آثار اکشن در تاریخ سینما تبدیل کرده است.

1. بیل را بکش: بخش ۱ (Kill Bill: Vol. 1)

10

«بیل را بکش» یکی دیگر از بهترین فیلم‌های شمشیر‌بازی در تاریخ سینمای جهان است که صحنه‌های اکشن مهیج و انتقام‌جویانه‌ای را به نمایش می‌گذارد. این فیلم با الهام گرفتن از فیلم‌های نمادین دهه‌ ۱۹۷۰ ساخته شده است که هنرهای رزمی را به‌طور ویژه‌ای نمایش می‌دادند. داستان این فیلم جذاب، یک‌ مجرم حرفه‌ای را روایت می‌کند که با نام عروس شناخته می‌شود و در طول فیلم به‌دنبال گرفتن انتقام از کسانی است که به هرنحوی به او خیانت کرده‌اند.

فیلم «بیل را بکش»، نمایشی‌ترین و جذاب‌ترین صحنه‌های شمشیربازی‌ در سال‌های اخیر را به تصویر می‌کشد و برای طرفداران فیلم‌‌های شمشیربازی و دوست‌داران ژانر اکشن‌، فیلمی جذاب و به یاد ماندنی است. کارگردان این فیلم با خلق صحنه‌های مهیج و فراموش‌نشدنی، انقلاب جدیدی در فیلم‌های باشکوه شمشیر‌بازی قدیمی کرده است.

سخن پایانی

بهترین مبارزات شمشیر در تاریخ سینما، تنها شامل سکانس‌های اکشن سرگرم‌کننده نیستند، بلکه صحنه‌هایی هستند که یک داستان حماسی را پیش می‌برند و در عین حال از نظر احساسی هم مخاطب را درگیر می‌کنند. تاریخ سینما پر از صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای است که مملو از جلوه‌های ویژه پیشرفته است و توسط تیمی با استعداد از جمله نویسندگان، کارگردانان، طراحان رقص، بازیگران و تدوین‌گران به روی پرده برده شده‌اند. فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، بدون شک بهترین فیلم‌‌ های شمشیربازی در سینمای جهان هستند که تماشای آن‌ها را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: مایکت

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید