بهترین فیلم‌ها و سریال‌های زامبی محور کره جنوبی

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های زامبی محور کره جنوبی

در سرتاسر جهان، فیلم‌های زامبی محور توانستند به موفقیت دست پیدا کنند و این موضوع در سینمای کره جنوبی نیز به چشم می‌خورد، جایی که بار دیگر ژانر زامبی توانست احیا شود و مخاطبان زیادی داشته باشد. زامبی‌ها با آثار مشهوری در سطح جهانی همچون فیلم Train to Busan الهام‌بخش سینمای قرن بیست و یکم در کره جنوبی بودند. به نظر می‌رسد که این شیوع و گرمای آثار زامبی محور قرار نیست به این زودی‌ها از بین برود.

کد خبر : ۱۸۵۷۹۰
بازدید : ۷۱۰۵

تاکنون در سینمای کره جنوبی فیلم‌ها و سریال‌های زامبی محور خوب و مهیجی ساخته شدند که توانستند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند.

فیلم‌های زامبی محور از فیلم تازه منتشر شده Lisa Frankenstein تا فیلم مهیج و بلاک‌باستری World War Z همیشه جزء اصلی ژانر ماجراجویی و ترسناک بودند.

در سرتاسر جهان، فیلم‌های زامبی محور توانستند به موفقیت دست پیدا کنند و این موضوع در سینمای کره جنوبی نیز به چشم می‌خورد، جایی که بار دیگر ژانر زامبی توانست احیا شود و مخاطبان زیادی داشته باشد. زامبی‌ها با آثار مشهوری در سطح جهانی همچون فیلم Train to Busan الهام‌بخش سینمای قرن بیست و یکم در کره جنوبی بودند. به نظر می‌رسد که این شیوع و گرمای آثار زامبی محور قرار نیست به این زودی‌ها از بین برود.

برای طرفداران سینمای کره جنوبی و همچنین سینمای جهانی، فیلم‌های زامبی محور همیشه ژانری بسیار محبوب و مورد توجه بوده‌اند. در نتیجه، این کشور به طور مداوم فیلم‌ها و سریال‌های زامبی محور تولید می‌کند تا خواسته‌های بینندگان را برآورده سازد.

این سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای از سریال All of Us Are Dead محصول سرویس آنلاین نتفلیکس گرفته تا فیلم The Wailing شامل آثاری مهیج و روان‌شناختی، تمثیل‌های طبقاتی و حتی درام‌های تاریخی هستند. همه آن‎‌ها نیز یک موضوع مشترک دارند و آن زامبی‌هایی هستند که عطش شما برای آثار آخرالزمانی و زامبی محور را برآورده می‌کنند.

۱۵. فیلم Peninsula – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم peninsula

فیلم Peninsula

فیلم «شبه‌جزیره» دنباله‌ای مستقل برای فیلم زامبی محور و بسیار تحسین شده «قطار بوسان» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می‌رفت. داستان این فیلم سرباز سابقی به نام جونگ سئوک با بازی کانگ دونگ ون و گروه تعیین شده برایش را دنبال می‌کند که در مأموریتی برای بازپس‌گیری یک کامیون پر از پول نقد قرار دارند، آن هم در حالی که چهار سال از همه‌گیری ویروس زامبی محور در کره می‌گذرد. آن‌ها برای اینکه بتوانند به این کامیون دست پیدا کنند، از میان شبه جزیره‌ای پر از زامبی‌ها عبور می‌کنند.

فیلم «شبه‌جزیره» با به نمایش گذاشتن سرزمینی بایر و متروکه که در آن، بشریت در حال تلاش برای بقا در خرابه‌ها است، توانست دنیای فیلم «قطار بوسان» را گسترده‌تر کند.

در حالی که نقدهای متناقضی درباره اینکه آیا این فیلم جانشین شایسته‌ای برای فیلم سال ۲۰۱۶ میلادی است، وجود دارد اما فیلم «شبه‌جزیره» همچنان یک فیلم زامبی محور و اکشن بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. این اثر همچنین بزرگداشتی از همه چیزهایی است که درباره مردم و ارزش زندگی آن‌ها قابل تحسین است.

۱۴. فیلم The Neighbor Zombie – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم the neighbor zombie

فیلم The Neighbor Zombie

فیلم «همسایه زامبی» زمانی شروع می‌شود که زندگی سخت اما آرام ساکنان شهر سئول توسط ویروسی که توانایی آلوده کردن کل جهان را دارد، مختل شده است. آن‌ها اگر می‌خواهند همه چیز را به حالت عادی برگردانند، باید مبارزه کنند و راه‌های دیگری را برای زنده ماندن بیابند.

فیلم «همسایه زامبی» در سال ۲۰۰۹ میلادی در کره جنوبی اکران شد و در همان سال نیز در ایالات متحده آمریکا فیلم Zombieland با بازی اما استون و جسی آیزنبرگ منتشر شد. در نتیجه آن نیز این اثر سینمایی رویکرد آمریکایی کاملاً مشابهی با فیلم «سرزمین زامبی‌ها» دارد. با این حال، فیلم کره‌ای به طور قابل‌توجهی تلخ‌تر و صمیمانه‌تر است و صحنه‌های فراوانی دارد که نشان‌دهنده شفقت و انسانیت در میان بازماندگان است. این اثر سینمایی همچنین به مقدار قابل‌توجهی از تجربه دردناک و کاملاً تحقیر‌آمیز فروپاشی جامعه را درون خودش دارد.

۱۳. فیلم Horror Stories – محصول سال ۲۰۱۲

فیلم horror stories

فیلم Horror Stories

«داستان‌های ترسناک» یک فیلم آنتولوژی ترسناک است که چهار بخش جداگانه دارد و هر کدام از این بخش‌ها نیز داستان و سبک منحصربه‌فرد خودشان را دارند و همگی نیز با یک خط داستانی کلی به یکدیگر مرتبط شده‌اند. آخرین بخش این اثر سینمایی با عنوان Ambulance on the Death Zone داستان دختر جوانی را دنبال می‌کند که به دلیل بیماری ناشناسی می‌میرد و به یک زامبی تبدیل می‌شود.

فرمت آنتولوژی این اثر سینمایی و نحوه نزدیک شدن هر بخش به موضوع باعث شده تا هضم این اثر سینمایی آسان‌تر باشد و بینندگان از آن استقبال بهتری بکنند. هر یک از بخش‌ها کارگردان متفاوتی دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را به این اثر سینمایی اضافه کردند و این در حالی است که کلیت فیلم را همچنان منسجم نگه داشتند. علاوه بر این، بخش آخر این اثر سینمایی توانسته تمام زیبایی‌های ژانر زامبی محور کره‌ای را به تصویر بکشد و در عین حال نیز مقدار مناسبی از ترس و وحشت را درون خودش داشته باشد تا به اثری ارزشمند در این ژانر تبدیل شود.

۱۲. فیلم The Cursed: Dead Man’s Prey – محصول سال ۲۰۲۱

فیلم the cursed dead mans prey

فیلم The Cursed: Dead Man’s Prey

فیلم The Cursed: Dead Man’s Prey نسخه‌ای توسعه‌یافته از فیلم درام و ترسناک The Cursed است که با قتلی تکان‌دهنده آغاز می‌شود. این اثر سینمایی داستان روزنامه‌نگاری را روایت می‌کند که درباره حادثه‌ای تحقیق می‌کند، حادثه‌ای که در آن مشخص می‌شود عامل یک قتل زنجیره‌ای عجیب، جسد زنده شده‌ای است. با کمک دختری با توانایی‌های ذهنی، این دو به یکدیگر کمک می‌کنند تا حقیقتی که پشت این پرونده هولناک وجود دارد را آشکار کنند و جزئیات وحشتناکی را نیز در این مسیر شاهد هستند.

جلوه‌های بصری جذاب فیلم و صحنه‌های پر استرس تعقیب زامبی‌های وحشی به علامت تجاری غیرقابل انکار سینمای کره جنوبی تبدیل شده است. علاوه بر این، این اثر سینمایی با وجود نداشتن طرح داستانی معمولی زامبی محور، همچنان اثری بسیار جذاب است و بدون شک بینندگان پس از پایان تماشا، همچنان از صحنه‌های وحشتناک آن خواهند ترسید.

۱۱. فیلم Rampant – محصول سال ۲۰۱۸

فیلم rampant

فیلم Rampant

فیلم «شیوع» داستان لی چونگ با بازی هون بین را دنبال می‌کند که شاهزاده چوسان است و توسط خانواده قدرتمند چینگ ربوده می‌شود تا به‌عنوان ولیعهد بعدی منصوب شود. هجوم زامبی‌های شب‌خیز و وحشتناک تهدیدی برای ویرانی کل منطقه هستند و در همین حین نیز لی چونگ با وزیر جنگ چوسان به نام کیم جا جون با بازی جانگ دونگ گان درگیر می‌شود.

فیلم «شیوع» ایده دیگری است که قصد دارد تا جانی تازه به این ژانر محبوب ببخشد اما در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. جدا از صحنه‌ها و داستان مهیج و پر از تنش زامبی‌ها، این اثر سینمایی پر از فتنه‌ها و دسیسه‌های سیاسی است که بینندگان را به داستان علاقه‌مند نگه می‌دارد. ترکیب این موجودات با سبک فیلم‌های اکشن حماسی آسیایی و تغییر چند قانون منجر به فیلمی مملو از آدرنالین، تصاویری خیره‌کننده و شخصیت‌های جالب در داستانی جذاب می‌شود.

۱۰. سریال Kingdom – محصول سال ۲۰۱۹

سریال kingdom

سریال Kingdom

سریال «پادشاهی» اولین سریال کره‌ای و اورجینال سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که دو فصل از آن ساخته شده و اثری اقتباسی از وب کمیکی به نام The Kingdom of the Gods بوده است. در سریال «پادشاهی» که اثری درام، تاریخی و ترسناک است، ولیعهد چوسان به نام لی چانگ با بازی جو جی هون در حال تحقیق درباره یک بیماری مرموز است که کشورش را در بر گرفته است. در حالی که او از قلمرو خودش در برابر این شیوع وحشتناک دفاع می‎‌کند، در میانه جنگ قدرت سیاسی نیز گرفتار می‌شود که تهدیدی برای سرنگونی وی است.

سریال «پادشاهی» عمیقاً و با ظرافت به مسئله تضاد طبقاتی و منافع اجتماعی می‌پردازد. سکانس‌های اکشن نیز به طرز ماهرانه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند و حتی باهوش‌ترین بیننده را نیز به راحتی راضی خواهند کرد.

۹. فیلم Doomsday Book – محصول سال ۲۰۱۲

فیلم doomsday book

فیلم Doomsday Book

فیلم «کتاب رستاخیز» اثری آنتولوژی است که سه داستان علمی تخیلی متمایز را روایت می‌کند. مضامین فیلم نیز شامل شفقت واقعی انسانی و همچنین تصاویری طعنه‌آمیز از ویرانی انسان در دنیای مدرن و پیشرفته است. فصل آغازین فیلم با عنوان A Brave New World نیز تقلیدی سیاسی از ویروس زامبی است که یک دانشمند و خواهرش را دنبال می‌کند که پس از مصرف گوشت سمی باعث می‌شوند مردم به زامبی‌های گوشت‌خوار تبدیل شوند.

این فیلم به دلیل استفاده ماهرانه از شیوع زامبی‌ها برای نقد طنز‌آمیز طبیعت انسان و نقطه عطف سیاسی در کره جنوبی مورد ستایش قرار گرفت. فیلم «کتاب رستاخیز» فیلمی است که ارزش دیدن دارد، حتی اگر یک فیلم زامبی محور به نظر نمی‌رسد چراکه این اثر سینمایی توانسته فراتر از زامبی‌ها برود و نشان بدهد که انسان‌ها چطور می‌توانند از دست زامبی‌ها زنده بمانند.

۸. سریال Zombie Detective – محصول سال ۲۰۲۰

سریال zombie detective

سریال Zombie Detective

سریال «کارآگاه زامبی» داستان کانگ مین هو با بازی چوی جین هیوک را دنبال می‌کند که از خواب بیدار می‌شود و هیچ چیزی به یاد ندارد و متوجه می‌شود که او نیز به زامبی تبدیل شده است. او یاد می‌گیرد که مانند دیگران راه برود و حرف بزند تا خودش را با دیگران یکی کند و در نهایت نیز شخصیت یک کارآگاه خصوصی را به خودش می‌گیرد که در حال کار روی گذشته خودش است.

با وجود اینکه سریال «کارآگاه زامبی» گاهی اوقات کمیک بوکی و عجیب و غریب است اما شما را سرگرم می‌کند و این در حالی است که اثری تلخ، مالیخولیایی و با جدیت فراوان است. استفاده از کمدی به شکلی هوشمندانه برای روشن کردن درون مایه قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که یادآور صحنه‌های طنز در فیلم کلاسیک و کمدی Shaun of the Dead است. اگر می‌خواهید از فیلم‌های مردگان پرخاشگر و گوشت‌خوار فاصله بگیرید و از یک کمدی زامبی محور دلنشین لذت ببرید، پس این سریال انتخاب خوبی است.

۷. سریال Happiness – محصول سال ۲۰۲۱

سریال happiness

سریال Happiness

سریال «شادی» یک سریال کره‌ای ترسناک و جالب است که اتفاقات آن در آینده‌ای نزدیک جریان دارد و گروهی از مردم را دنبال می‌کند که در یک ساختمان آپارتمانی در یک قرنطینه دولتی به هنگام همه‌گیری زامبی‌ها گرفتار شده‌اند. این نتیجه یک داروی درمانی ناموفق بود که منجر به یک بیماری همه‌گیری به نام ویروس ریتا یا بیماری افراد دیوانه شد.

این سریال از تعادل بسیاری خوبی برخوردار است و با شگفتی‎‌های مکرر و پیچش‌های جالبی که در داستان آن رخ می‌دهد، احساس تازگی دارد. علاوه بر این، سریال «شادی» به جای لحظات ترسناک، روی توسعه روابط اجتماعی با ترکیبی عادی از درام و کمدی متمرکز شده است. با توجه به اینکه کاراکترها تمام تلاش خودشان را برای زنده ماندن در این دنیای خطرناک می‌کنند، مقاومت و استقامت شخصیت‌های سریال مطمئناً بینندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۶. فیلم The Odd Family: Zombie on Sale – محصول سال ۲۰۱۹

فیلم the odd family zombie on sale

فیلم The Odd Family: Zombie on Sale

فیلم «خانواده عجیب: زامبی فروشی» اثری به کارگردانی لی مین جائه است که یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ترسناک از سینمای کره جنوبی به شمار می‌رود که چندین مرتبه می‌توان به تماشای آن نشست.

فیلم «خانواده عجیب: زامبی فروشی» داستان خانواده پارک را دنبال می‌کند که وقتی یک زامبی پدرسالار پیر خانواده را گاز می‌گیرد، زندگی آن‌ها از این رو به این رو می‌شود. وقتی خانواده ناکارآمد این فیلم متوجه می‌شوند که زامبی به دلیل یک آزمایش غیرقانونی داروسازی ساخته شده، سعی می‌کنند تا از این وضعیت سود ببرند.

فیلم «خانواده عجیب: زامبی فروشی» همانند عنوانش عجیب است و خانواده پارک نیز یک خانواده عجیب، شوخ طبع و به شکلی غیرمنتظره صمیمی است. ایده اصلی کسب درآمد از بدبختی‌شان واقعاً جالب است. وقتی این اثر به ترکیبی از اکشن، درام و عاشقانه تبدیل می‌شود، طرفداران شاهد فیلمی هستند که هم بدیع و هم جذاب است.

۵. فیلم The Wailing – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم the wailing

فیلم The Wailing

فیلم «شیون» داستان مجموعه رویدادهای فراطبیعی پس از ورود مردی مرموز به داخل یک دهکده ماهیگیری کوچک را روایت می‌کند. یک عفونت ویروسی در سرتاسر روستا پخش می‌شود که به نظر می‌رسد توسط یک روح شیطانی در منطقه ایجاد شده است و حالا نیز افسر پلیس محلی به نام جونگ گو با بازی دو وان کواک به دنبال آن است تا این پرونده را حل کند.

ترکیب استادانه داستان از جنبه‌های فرهنگی و ژانر باعث شده تا این اثر سینمایی معجونی فراموش‌نشدنی باشد. فیلم «شیون» نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های زامبی معاصر است بلکه یکی از بهترین فیلم‎‌های ترسناک مدرن نیز به شمار می‌رود که پر از نقش‌آفرینی‌های درخشان، قتل عام وحشتناک و داستان اخلاقی عمیق است. فیلم «شیون» همچنین فراتر از ژانر ترسناک فراطبیعی می‌رود و با فضای وهم‌آور و تنش آرامی که مدت‌ها پس از پایان فیلم باقی می‌ماند، وارد قلمروی ترسناک و روان‌شناختی می‌شود.

۴. فیلم #Alive – محصول سال ۲۰۲۰

فیلم #alive

فیلم #Alive

فیلم «#زنده» داستان اوه جون وو با بازی آه این یو را دنبال می‌کند که یک گیمر منزوی است و باید در آپارتمان خودش بماند و با انبوهی از زامبی‌های مهاجم در ساختمانی متراکم و مسکونی مبارزه کند، ساختمانی که تحت محاصره یک حمله زامبی‌های بسیار وحشی ناشی از یک عفونت ناشناخته است. همان‌طور که روزها سپری می‌شوند و اوضاع بدتر و بدتر می‌شود، او با همسایه‌ای ارتباط برقرار می‌کند و حالا این دو با هم به دنبال فرار از این وضعیت هستند.

این اثر سینمایی اولین فیلم چو ایل هیونگ به شمار می‌رود که در لحظاتی از تفکر روان‌شناختی شکوفا می‌شود و به طرز ماهرانه‌ای مشکلات یک وضعیت عاشقانه، زامبی محور و ترسناک را در عصر گوشی‌های هوشمند مرور می‌کند. به لطف بازیگران جوان و قوی، ترکیب کمدی ترسناک جالب و همچنین خط داستانی بسیار جذاب، این فیلم واقعاً تماشایی و جالب توجه است.

۳. سریال All of Us Are Dead – محصول سال ۲۰۲۲

ما همه مرده‌ایم all of us are dead

سریال All of Us Are Dead

سریال «ما همه مرده‌ایم» اثری درام از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که بر اساس وبتون محبوبی به نام Now At Our School ساخته شده و داستان گروهی از بچه‌های دبیرستانی را دنبال می‌کند که به‌خاطر همه‌گیری ویروس زامبی درون مدرسه خودشان گرفتار شده‌اند. آن‌ها تمام تلاش خودشان را به کار می‌گیرند تا بتوانند از تبدیل شدن به زامبی جلوگیری کنند و از مدرسه خودشان بگریزند.

چیزی که سبب شده تا سریال «ما همه مرده‌ایم» از دیگر سریال‌های زامبی محور متمایز باشد، تمرکز روی گروهی از بچه‌های نوجوان و نحوه تصمیم‌گیری آن‌ها در سناریوهای خطرناک است که توجه مخاطب را به این اثر جلب می‌کند. این سریال با حضور طیف گسترده و جالبی از شخصیت‌ها است که با گروهی ترسناک از زامبی‌ها مبارزه می‌کنند. محیط این سریال نیز سبب شده تا وضعیت‌ها برای شخصیت‌های اصلی داستان چالش‎‌برانگیز باشد.

۲. انیمیشن Seoul Station – محصول سال ۲۰۱۶

انیمیشن seoul station

انیمیشن Seoul Station

انیمیشن سینمایی «ایستگاه سئول» به کارگردانی یئون سانگ هو که فیلم «قطار بوسان» را نیز ساخته است، در همان سال ۲۰۱۶ به روی پرده سینماها آمد و انیمیشن سینمایی بزرگ‌سالانه و زامبی محوری است که پیش‌درآمدی برای فیلم لایو اکشن و ترسناک «قطار بوسان» به شمار می‌رود. اتفاقات این انیمیشن سینمایی یک روز قبل از رویدادهای فیلم «قطار بوسان» جریان دارد و داستان سلطه زامبی‌ها در مرکز شهر سئول را به نمایش در می‌آورد. قبل از همه‌گیری زامبی‌ها، سوک گیو پدر مضطربی است که به دنبال پیدا کردن دختر گمشده‌اش به نام هایه سان است.

در حالی که فیلم «قطار بوسان» منظره خشونت و نیروهای اجتماعی و اقتصادی مسبب این همه‌گیری را نشان می‌دهد، انیمیشن سینمایی «ایستگاه سئول» داستان زندگی افرادی را روایت می‌کند که در حاشیه قرار دارند و احتمالاً در هنگام فاجعه به فراموشی سپرده خواهند شد. این فصلی بسیار جذاب و جالب در این فرنچایز به شمار می‌رود که طرفداران باید آن را مشاهده کنند.

۱. فیلم Train to Busan – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم قطار بوسان train to busan

فیلم Train to Busan

فیلم «قطار بوسان» به جای یک فیلم ترسناک بیشتر یک فیلم اکشن است و سینمای کره جنوبی را در بین مخاطبان جهانی به شهرت رساند. این فیلم داستان پدری با بازی گونگ یو را دنبال می‌کند که در هنگام شروع همه‌گیری زامبی، سعی دارد تا از دختر کوچک خودش در داخل قطاری به سمت بوسان محافظت کند. از آنجایی که برخی از شخصیت‌ها متوجه می‌شوند که شخصاً در انتشار غیرعمدی ویروس دخیل بوده‌اند، احساس گناه در این شخصیت‌ها به‌خوبی احساس می‌شود.

تفسیر طبقاتی جذاب فیلم «قطار بوسان» مزایای کنش جمعی را بیش از بقای فردی نشان می‌دهد. به لطف شخصیت‌های منحصربه‌فرد، نقش‌آفرینی‌های پرشور و همچنین اکشن سریع، این اثر سینمایی در بین مخاطبان جهانی به موفقیت دست پیدا کرد و به نقطه عطفی برای فیلم‌های زامبی محور کره‌ای تبدیل شد.

منبع: گیمفا

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید