چگونه دسته پلی استیشن 5 را به وسیله کامپیوتر آپدیت کنیم؟

چگونه دسته پلی استیشن 5 را به وسیله کامپیوتر آپدیت کنیم؟

اگر چه کنترلر دوال سنس با رایانه شخصی کار می‌کند، اما تا به امروز برای به‌روزرسانی آن به کنسول پلی استیشن 5 نیاز داشتید. اما به تازگی سونی یک اپلیکیشن پلی استیشن منتشر کرده که به شما امکان می‌دهد دوال سنس خود را مستقیماً از طریق رایانه شخصی به‌روز کنید.

کد خبر : ۱۳۲۴۴۷
بازدید : ۱۰

دسته پلی استیشن 5 موسوم به دوال سنس یک کنترلر فوق العاده است که از مهمترین نقاط قوت این کنسول نسل نهمی به شمار می‌رود.

ویژگی‌های پیشرفته دوال سنس به همراه شکل طراحی خاص و متفاوت آن و البته احساس جدیدی که به کاربر منتقل می‌کند، باعث شده تا این کنترلر به یک ابزار ایده‌آل برای بسیاری از گیمرها، از جمله گیمرهای رایانه شخصی تبدیل شود. چرا که امکان اتصال دوال سنس به PC و استفاده از آن در این پلتفرم نیز وجود دارد.

اگر چه کنترلر دوال سنس با رایانه شخصی کار می‌کند، اما تا به امروز برای به‌روزرسانی آن به کنسول پلی استیشن 5 نیاز داشتید. اما به تازگی سونی یک اپلیکیشن پلی استیشن منتشر کرده که به شما امکان می‌دهد دوال سنس خود را مستقیماً از طریق رایانه شخصی به‌روز کنید. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نحوه این کار را با هم مرور کنیم.

دسته پلی استیشن 5 خود را با رایانه شخصی به‌روز کنید

13_result

با توجه به بازخورد عالی و ارگونومی بهبود یافته، دوال سنس در این نسل به انتخاب اول بسیاری از گیمرهای PC تبدیل شده است. اگر چه اتصال این کنترلر به رایانه شخصی آسان است، اما تاکنون یک مشکل جزئی وجود داشت و آن هم اینکه برای به‌روزرسانی سیستم عامل دوال سنس باید آن را به پلی استیشن 5 متصل می‌کردید.

خوشبختانه اکنون این مشکل نیز برطرف شده و پلی استیشن اعلام کرده است که گیمرهای رایانه شخصی می‌توانند دسته پلی استیشن 5 خود را در ویندوز 11 و برخی از دستگاه‌های ویندوز 10 به‌روز کنند.

اگر می‌پرسید که چرا باید دسته پلی استیشن 5 خود را به‌روزرسانی کنید، باید گفت یکی از دلایل اصلی آن این است که با انجام به‌روزرسانی، سیستم بازخورد لمسی یا همان هپتیک فیدبک و همچنین محرک‌های تطبیقی ​​کنترلر با جدیدترین بازی‌ها سازگار می‌شوند. در واقع، با هر به‌روزرسانی سیستم عامل، کنترلر آخرین نسخه‌های منتشر شده از بازی‌های ویدیویی را در داخل سیستم خود ثبت می‌کند و می‌تواند نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

بنابراین، حتی اگر دسته پلی استیشن 5 را به‌روز نکنید، همچنان عملکردهای اصلی را خواهد داشت، اما در بهترین حالت خود نیز نخواهد بود. با این حال، با توجه به اینکه بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​دو ویژگی اصلی دسته پلی استیشن 5 هستند، هیچ کس دوست ندارید این دو ویژگی مهم را کنار گذاشته و مانند یک کنترلر ساده از آن استفاده کند.

چگونه دسته پلی استیشن 5 خود را با استفاده از رایانه شخصی به‌روز کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، شما می‌توانید دسته پلی استیشن 5 خود را با رایانه شخصی خود و با استفاده از برنامه ویژه به‌روزرسانی سیستم عامل که سونی توسعه داده است، به‌روز کنید. این برنامه کنترلر دوال سنس را شناسایی و به‌روز می‌کند و همچنین در صورت عرضه به‌روزرسانی‌های جدید، آن را به شما اطلاع می‌دهد.

برای آپدیت کردن دسته پلی استیشن 5 به یک کابل USB و رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز 10 یا 11 نیاز خواهید داشت. درگاه USB در دسته پلی استیشن 5 از نوع USB-C است، بنابراین برای اتصال آن به رایانه شخصی خود به یک کابل USB-C نیاز خواهید داشت. البته، این کابل جزو متعلقات اصلی کنسول پلی استیشن 5 است و اگر کنسول را خریداری کرده باشید، حتماً کابل را نیز خواهید داشت.

اگر چه سونی اعلام کرده که به‌روزرسانی فریمور دوال سنس روی برخی بیلدهای خاص ویندوز 10 کار می‌کند، اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کار نکردن این برنامه روی ویندوز 10 گزارش نشده است. بنابراین، اگر به ویندوز 11 دسترسی نداشته و از رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز 10 استفاده می‌کنید، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و همه چیز باید به خوبی پیش برود.

    برنامه به‌روزرسانی سیستم عامل دوال سنس را دانلود کنید.

    فایل exe دانلود شده را باز کنید. این فایل معمولاً دارای نام FWUpdaterInstaller.exe می‌باشد.

    دستورالعمل‌های نصب را دنبال کنید. فرآیند نصب بسیار ساده است.

    پس از اتمام نصب، برنامه به‌روزرسانی سیستم عامل را باز کنید.

14_result

هنگامی که برنامه به‌روزرسانی سیستم عامل دوال سنس را اجرا کردید، با یک صفحه ساده مواجه خواهید شد که از شما می‌خواهد دسته پلی استیشن 5 خود را متصل کنید. واضح است که اکنون باید چه کاری انجام دهید:

    دسته پلی استیشن 5 خود را با کابل USB-C به رایانه شخصی وصل کنید. سپس صفحه برنامه تغییر می‌کند تا اطلاعاتی درباره کنترلر ارائه دهد و به شما بگوید که آیا به‌روزرسانی جدیدی برای آن در دسترس است یا نه.

15_result

    در صورتی که آپدیت جدید وجود داشت، باید روی Update Now کلیک کنید. با این کار روند به‌روزرسانی آغاز خواهد شد.

16_result

    هنگامی که پیامی دریافت کردید مبنی بر اینکه به‌روزرسانی کامل شده است، می‌توانید برنامه را ببندید.

17_result

کار تمام شد! فریمور دسته پلی استیشن 5 شما اکنون به آخرین نسخه به‌روز شده و با جدیدترین بازی‌ها سازگار خواهد بود. بنابراین، می‌توانید از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن در بازی‌های خود استفاده کنید.

کنترلر دوال سنس خود را همیشه به‌روز نگه دارید

به‌روزرسانی دسته پلی استیشن 5 ممکن است در ابتدا کاری اضافی به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که دوال سنس فقط یک گیم پد ساده نیست. این کنترلر مدرن دارای ویژگی‌ها و سخت افزارهای مختلفی است و به‌روزرسانی سیستم عامل برای هماهنگی همه این ویژگی‌ها با جدیدترین بازی‌های ویدیویی توصیه می‌شود.

با برنامه به‌روزرسانی سیستم عامل دوال سنس، دیگر نیازی به آپدیت کنترلر خود از طریق کنسول پلی استیشن 5 نخواهید داشت و مستقیماً از داخل رایانه ویندوزی‌تان می‌توانید این کار را انجام دهید.

منبع: دیجی رو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید