دستور پخت‌های خاص یک ربات برای آشپزی

دستور پخت‌های خاص یک ربات برای آشپزی

رباتی که سازندگانش آن را به عنوان سرآشپز طبقه بندی کرده اند، پس از تماشای ویدئویی از یک سرآشپز واقعی در حال آماده سازی یک غذای خاص، توانسته است آن را با همان دقت و تکنیک و حتی بدون هیچ گونه احتمال خطا تهیه کند.

کد خبر : ۱۳۷۵۰۱
بازدید : ۲۹

یک ربات آشپز دستورپخت‌های خاصی را به طرفداران آشپزی ارائه کرده است.

نوآوران در یکی از دانشگاه‌های انگلیس، سرآشپز رباتی ساخته‌اند که می‌تواند به محض تماشای سرآشپز واقعی، دستور پخت‌های غذای خود را با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی ابداع می‌کند.

دیلی استار گزارش داده است رباتی که سازندگانش آن را به عنوان سرآشپز طبقه بندی کرده اند، پس از تماشای ویدئویی از یک سرآشپز واقعی در حال آماده سازی یک غذای خاص، توانسته است آن را با همان دقت و تکنیک و حتی بدون هیچ گونه احتمال خطا تهیه کند.

آیا این ربات جایگزینی برای انسان خواهد بود؟

"گرگوری سوچاسکی" لیدر این آزمایش عملی و دانشجوی دکترا در گروه برنامه‌نویسی مهندسی دانشگاه کمبریج می‌گوید که این تحقیق با هدف آموزش ربات‌ها برای آشپزی آغاز شد، اما نتیجه بسیار بهتر بود، به گونه‌ای که این ربات می‌تواند هر چیزی را که می‌بیند با دقت بسیار بالایی پیاده سازی کند.

سوچاسکی معتقد است که در آینده نزدیک انتشار سرآشپز‌های رباتیک در مقیاس بزرگ آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود، به خصوص که آن‌ها همچنین از طریق فناوری هوش مصنوعی قادر به نوآوری هستند و کپی کننده صرف نیستند.

توانایی تفاوت قائل شدن بین غذا‌ها 

ربات مورد آزمایش به گونه‌ای برنامه ریزی شده که گروهی از چیز‌های مختلف از جمله میوه‌ها و سبزیجات را که در دستور العمل‌های سالاد استفاده می‌شودند شناسایی می‌کند؛ به عنوان مثال بین کلم بروکلی، هویج، سیب، موز و پرتقال تمایز قائل می‌شود.

این ربات همچنین با ابزارها، از چاقو گرفته تا قاشق، چنگال، بشقاب و هر چیزی که برای تهیه یک غذای خوراکی لازم است، آشنا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید