(عکس) زیردریایی تایتان و نجات جالب از مرگ با توصیه یک دوست!

(عکس) زیردریایی تایتان و نجات جالب از مرگ با توصیه یک دوست!

به گفته جی بلوم، وی ابتدا دو صندلی برای خود و پسرش در زیردریایی تایتان متعلق به شرکت اوشن ‌گیت اکسپلوریشن در ماه می رزرو کرد، اما این سفر به دلیل شرایط آب و هوایی با چند تاخیر مواجه شد.

کد خبر : ۱۳۸۷۴۶
بازدید : ۸۴۵

جی بلوم میلیونر آمریکایی که در زمینه املاک فعالیت می کند، برخی از پیام های متنی رد و بدل شده بین خود و استاکتون راش مدیرعامل شرکت اوشن گیت و مالک زیردریایی تایتان را به اشتراک گذاشته است.

وی مدعی شده است که استاکتون راش کاهش قیمت بلیت از 250 هزار دلار به 150 هزار دلار را به وی پیشنهاد داده بود.

41

استاکتون راش به همراه چهار مسافر دیگر طی تور زیرآبی اخیر برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک جان خود را از دست دادند.

استاکتون راش طی پیام های خود به بلوم از ایمنی زیردریایی و این تور زیرآبی دفاع کرده بود.

به گفته جی بلوم، وی ابتدا دو صندلی برای خود و پسرش در زیردریایی تایتان متعلق به شرکت اوشن ‌گیت اکسپلوریشن در ماه می رزرو کرد، اما این سفر به دلیل شرایط آب و هوایی با چند تاخیر مواجه شد.

پسر جی بلوم نیز درباره خطرات این تور زیرآبی نگرانی هایی داشت. یکی از دوستان وی درباره اتفاقاتی که ممکن است طی این سفر زیرآبی رخ دهد پژوهش کرده بود. توصیه های وی موجب ترس و نگرانی پسر بلوم شده و در نهایت این جوان را از سفر به اعماق منصرف کرده است.

بلوم به تازگی در حساب کاربری شبکه اجتماعی فیسبوک خود نوشت: "هر دو تور ماه می به دلیل شرایط آب هوایی تا 18 ژوئن به تعویق افتاد."

42

به گفته مقامات، استاکتون راش که مالک و هدایتگر زیردریایی تایتان بود در اثر درون‌پاشی این زیردریایی به همراه چهار سرنشین دیگر جان خود را از دست داده اند.

راش برای جلب اطمینان پسر بلوم حتی برقراری یک تماس ویدیویی و صحبت درباره نگرانی های وی را پیشنهاد داده بود.

در یک پیام متنی که به راش نسبت داده شده است، وی به بی خطر نبودن این تور زیرآبی اشاره داشته، اما این سفر را ایمن تر از پرواز با یک هلیکوپتر یا حتی غواصی عنوان کرده است. راش به این نکته اشاره داشته که طی 35 سال گذشته حتی یک آسیب دیدگی در زیردریایی های غیرنظامی رخ نداده است.

43

استاکتون راش طی یکی از مصاحبه های خود در سال 2019 نیز نظرات مشابهی را بیان کرده بود و از مقرارت ایمنی به عنوان یک نوآوری طاقت فرسا در صنعت زیردریایی تجاری انتقاد کرده بود.

بلوم در پست فیسبوکی خود به این نکته اشاره داشته است که راش کاملا متقاعد شده بود که این کار از عبور از خیابان نیز ایمن تر است.

در نهایت بلوم ترجیح می دهد تا در این سفر حضور نداشته باشد و دو صندلی وی به شاهزاده داوود، تاجر پاکستانی و پسر 19 ساله اش سلیمان داوود داده شد.

به گفته عمه سلیمان داوود، این نوجوان نیز مانند پسر بلوم درباره سفر با زیردریایی اوشن گیت نگران بوده و تمایلی به انجام آن نداشته است.

44

همیش هاردینگ، رئیس شرکت اکشن ایویشن، و پل هنری نارژوله، متخصص دریانوردی، دو مسافر دیگر این زیردریایی بودند.

تحقیقات درباره اینکه چه اتفاقی برای زیردریایی شرکت اوشن گیت رخ داده است، همچنان ادامه دارد. با این وجود، نگرانی های ایمنی درباره طراحی و قابلیت های این زیردریایی از زمان اعلام خبر ناپدید شدن آن همچنان در حال ظاهر شدن هستند.

مسافران پیشین این زیردریایی به مشکلات مداوم آن هنگام فرو رفتن در اعماق آب اشاره داشته اند. همچنین، یکی از کارمندان پیشین شرکت اوشن گیت در سال 2018 درباره ناامن بودن زیردریایی و نیاز به انجام آزمایش های بیشتر پیش از آغاز ایمن سفرهای سرنشین دار به اعماق آب هشدار داده بود.

مسافران گفته اند که پیش از سوار شدن به زیردریایی در مورد خطر مرگ به آنها هشدار داده شده و مجبور به امضای برگه هایی شده اند که در آنها چندین بار به این امکان اشاره شده است.

منبع: عصر ایران

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید