(تصاویر) اولین خودروی پرنده تمام برقی وارد بازار می شود

(تصاویر) اولین خودروی پرنده تمام برقی وارد بازار می شود

شرکت الف از توانایی خودرو برقی پرنده برای جلوگیری از ترافیک و پرواز در هر جهت صحبت می کند.

کد خبر : ۱۴۰۱۱۶
بازدید : ۵۱۸۱

یک شرکت کالیفرنیایی که خودروی پرنده تمام برقی می سازد، اکنون پیش سفارش می گیرد.

به نقل از نیویورک پست، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروی پرنده تمام برقی Alef Aeronautics گواهینامه قابلیت پرواز ویژه از اداره هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کرده است، به این معنی که این شرکت مجاز خواهد بود خودرو را آزمایش کند.

خودروی پرنده تمام برقی (با گزینه هیدروژنی برای قیمت بالاتر) خودروی کم سرعتی است که می تواند تا 200 مایل در جاده های عمومی رانده شود. همچنین می تواند به صورت عمودی به هوا پرتاب شود. برد پرواز 110 مایل است.

2

این شرکت تولید کننده خودروهای برقی پرنده می گوید :خودروی "مدل A" "می تواند تا رسیدن به مقصد مورد نظر از بالای موانع به جلو پرواز کند."

طراحی منحصر به فرد کابین چرخان، از ویژگی های جالب این خودرو است.

یکی از سخنگویان اداره هوانوردی فدرال به فاکس بیزینس گفت: «در 12 ژوئن 2023 گواهینامه قابلیت پرواز ویژه برای Armada Model Zero صادر شد این گواهی اجازه می دهد تا این مدل برای مقاصد محدود از جمله نمایشگاه، تحقیق و توسعه استفاده شود.

شرکت الف برای اولین بار در اکتبر گذشته از این خودرو رونمایی کرد و گفت که قبلاً تعداد زیادی پیش‌سفارش از مردم و مشاغل گرفته است.

این شرکت گفت که اداره هوانوردی فدرال در حال کار بر روی سیاست هایی برای برخاستن و فرود وسایل نقلیه الکتریکی است.

شرکت الف از توانایی خودرو پرنده تمام برقی  برای جلوگیری از ترافیک، پرواز در هر جهت و در عین حال "نمای سینمایی 180 درجه به علاوه پرواز ایمن و لذت بخش" صحبت می کند.

مشتریان می‌توانند این وسیله نقلیه را پیش‌سفارش دهند که انتظار می‌رود حدود 300000 دلار قیمت داشته باشد.

3

جیم دوخونی، مدیر عامل الف که در سال 2015 شرکت را تأسیس کرد، در بیانیه‌ای گفت: ما از دریافت این گواهی از FAA هیجان‌زده هستیم.

دوخونی و پاول مارکین، کنستانتین کیسلی،اولگ پتروور برای اولین بار در سال 2015 الهام گرفتند که یک ماشین پرنده بسازند.

دوخونی، مدیر عامل شرکت الف اضافه کرد که این گواهینامه «به ما امکان می‌دهد تا به مردم در رفت و آمدی سازگار با محیط زیست و سریع‌تر نزدیک‌تر شویم. در واقع این کار در ساعت‌های افراد و شرکت‌ها صرفه‌جویی می کند. این یک گام کوچک برای هواپیماها و یک گام بزرگ برای ماشین ها است.

دوخونی اضافه کرد که این گواهینامه «به ما امکان می‌دهد تا به مردم در رفت و آمدی سازگار با محیط زیست و سریع‌تر نزدیک‌تر شویم و هر هفته ساعت‌های افراد و شرکت‌ها را صرفه‌جویی کنیم. این یک گام کوچک برای هواپیماها و یک گام بزرگ برای ماشین ها است.

منبع: پارسینه

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید