(عکس) یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!

(عکس) یک محقق روسی با دریل مغزش را سوراخ کرد و در آن تراشه کاشت!

«میخایل رادوگا» چندی قبل با استفاده از یک دریل معمولی که آن را از مغازه ابزار فروشی خریده بود، جمجمه‌اش را سوراخ کرد تا تراشه‌ای را در سرش کار بگذارد. او مدعی بود که با این تراشه می‌خواهد کنترل رؤیاهایش را در دست بگیرد و کاری شبیه فیلم سینمایی Inception انجام دهد.

کد خبر : ۱۴۳۲۵۳
بازدید : ۳۷۱

یک محقق روسی جمجمه خود را سوراخ کرده و تراشه‌ای را در سرش کار گذاشته بود تا بتواند رؤیاهایش را کنترل کند. البته او درنهایت به بیمارستان رفت و این تراشه را از سرش درآورد.

براساس گزارش دیلی‌میل، «میخایل رادوگا» چندی قبل با استفاده از یک دریل معمولی که آن را از مغازه ابزار فروشی خریده بود، جمجمه‌اش را سوراخ کرد تا تراشه‌ای را در سرش کار بگذارد. او مدعی بود که با این تراشه می‌خواهد کنترل رؤیاهایش را در دست بگیرد و کاری شبیه فیلم سینمایی Inception انجام دهد.

آقای رادوگا مؤسس مرکز تحقیقات Phase است که با ادعای کمک به افراد درزمینه دستیابی به رؤیاهای شفاف فعالیت می‌کند. او باور دارد که با کنترل خواب می‌توان به بسیاری از آرزوهای محال دست پیدا کرد و برای همین این آزمایش را روی خودش انجام داده است.

14

رادوگا قبل از انجام این جراحی ساعت‌ها ویدیوی جراحی اعصاب را در یوتوب تماشا کرده و این کار را روی پنج گوسفند آزمایش کرده بود. او در گفت‌وگو با MailOnline گفت: «خوشحالم که زنده ماندم، اما برای مرگ آماده بودم.»

کنترل رؤیاها چه کاربردی دارد؟

رادوگا درباره کاربردهای چنین تراشه‌ای توضیح می‌دهد: «این فناوری برای خیلی‌ها حکم نوعی سرگرمی را خواهد داشت. اما فرد فلجی را تصور کنیم که نمی‌تواند در زندگی هیچ کاری انجام دهد؛ حالا ما روشی را پیدا می‌کنیم که به او کمک می‌کند تا با رؤیاهای شفاف هر کاری انجام دهد.»

15

این محقق 40 ساله می‌گوید در حین جراحی چندین‌بار می‌خواست کارش را متوقف کند، چون حدود یک لیتر خون از دست داده بود و می‌ترسید بی‌هوش شود.

اما درنهایت این تراشه چند هفته در سر او قرار داشت. رادوگا بالاخره به‌تازگی بیمارستان رفت تا آسیب‌های وارده در سر خود را درمان کرده و تراشه را هم از مغزش خارج کند.

کانال خبری Phase Today در تاریخ 28 ژوئن درباره این آزمایش نوشته بود که آن‌ها برای اولین‌بار در تاریخ توانسته‌اند به‌طور مستقیم در حین خواب REM، رؤیاهای شفاف و فلج خواب قشر حرکتی مغز را با جریان الکتریسیته تحریک کنند.

این مرکز مدعی است که تحریک مغز باعث بیداری فرد نمی‌شود و گهگاه روی خواب‌ها اثر می‌گذارد. برای مثال، ظاهراً با تحریک الکتریکی در مغز، یک شیء که در رؤیا در دست فرد بوده، از دست او افتاده است. رادوگا امید دارد که این فناوری در آینده بتواند برای دستکاری و تولید رؤیاها استفاده شود.

بااین‌حال، متخصصان زیادی درباره این کار هشدار داده‌اند و منتقد آزمایش آقای رادوگا بوده‌اند. «الکس گرین»، مشاور جراحی اعصاب دانشگاه آکسفورد، می‌گوید جراحی اعصاب فوق‌العاده خطرناک است و نباید توسط افراد بدون صلاحیت انجام شود.

به‌علاوه، چنین جراحی‌هایی می‌توانند عوارض جانبی بلندمدت داشته باشند و آسیب‌های خطرناکی را به مغز وارد کنند.

منبع: دیجیاتو

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید