این گودال «شهاب‌سنگ» با «بیل پلاستیکی» کنده شده بود!

این گودال «شهاب‌سنگ» با «بیل پلاستیکی» کنده شده بود!

یک کانال خبری ایرلندی گزارشی مبنی بر «اصابت شهاب‌سنگ» به یکی از سواحل دوبلین ارائه کرده بود، اما بعد از اینکه واقعیت ماجرا معلوم شد این شبکه اشتباه مضحک خود را تصحیح کرد.

کد خبر : ۱۵۳۹۴۲
بازدید : ۳۳۲

فرادید| ویرجین مدیا نیوز، یک کانال خبری ایرلندی، مدتی قبل با اعلام اینکه ممکن است یک شهاب‌سنگ به ساحل پورتمارناک برخورد کرده باشد، خبرنگاری را برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر به محل چاله فرستاد. 

به گزارش فرادید، در صحنۀ گزارش، دیو کندی به خبرنگار ملحق می‌شود. کندی از ساکنان آن حوالی است و به فضا علاقه دارد. او حین پیاده‌روی با سگش، «محل اصابت» را کشف کرده است. 

کندی می‌گوید با دیدن این چاله دچار شوک کامل شده است. او در حالی که تکه سنگی را در دست دارد و معتقد است که تکه‌ای از خود شهاب‌سنگ است، می‌گوید: «من فوراً فهمیدم این چاله حاصل برخورد یک شهاب‌سنگ است.»

آقای کندی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی در سنگ وجود دارد که سبب شده او آن را تکه‌ای از شهاب‌سنگ بداند، می‌گوید: «وزن واقعی و چگالی آن؛ البته بدون شک این مورد باید بررسی شود.» 

Untitled11

آقای کندی در حال توضیح دربارۀ سنگی که فکر می‌کند از آسمان آمده است

اما با کمال تاسف برای آقای کندی و ویرجین مدیا نیوز، معمای شهاب‌سنگ در حقیقت زیاد هیجان‌انگیز نبود! فیلمی که بعد از این گزارش در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد این چاله فقط یک حفره بزرگ است که با یک بیل پلاستیکی حفر شده است!

2

تصاویری از یک مرد در حال حفر چاله با استفاده از بیلچۀ پلاستیکی

روز بعد، از ویرجین مدیا نیوز گزارش شد: «ظاهراً معمای چاله‌ای که در ساحل شمالی دوبلین پیدا شده بود حل شده است.» 

«تصور یک علاقه‌مند محلی به فضا که می‌گفت احتمالاً این چاله محل اصابت شهاب سنگ است، اشتباه از آب درآمد. شب گذشته تصاویری از دو مرد منتشر شده که در حال حفر همان چاله در ساحل پورتمارناک هستند.» 

پس از انتشار این تصاویر و برملا شدن این که آن چاله چیزی جز یک سوراخ بزرگ نیست که دو مرد آن را حفر کردند، آقای کندی ابراز ناامیدی کرد، اما  البته او همچنان قصد دارد سنگ را محض احتیاط برای تجزیه و تحلیل به محققان بسپارد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید