( ویدیو) بازیافت حیرت انگیز قوطی های آلومینیومی نوشابه توسط ژاپنی ها

( ویدیو) بازیافت حیرت انگیز قوطی های آلومینیومی نوشابه توسط ژاپنی ها

عنصر شیمیایی آلومینیوم با عدد اتمی ۱۳ و نیز نشان شیمیایی AL، دارای چگالی کمتر از سایر فلزات رایج می‌باشد، برای مثال چگالی آن ۳/۱ چگالی فولاد می‌باشد. از آنجائیکه این عنصر میل زیادی برای ترکیب با اکسیژن دارد، بنابراین با قرار گرفتن در معرض هوا، روی سطح آن یک لایه اکسید محافظ تشکیل می‌گردد.

کد خبر : ۱۵۷۹۲۵
بازدید : ۴۶۱

عنصر آلومینیوم هم به لحاظ ظاهری هم به لحاظ رنگ و نیز از جنبه توانایی زیاد در انعکاس نور، شباهت بسیار زیادی به عنصر نقره دارد . میتوان گفت این عنصر نرم و شکل پذیر بوده و خاصیت غیر مغناطیسی دارد  و به همین سبب تجدید پذیر است. وجود یک ایزوتوپ پایدار در آن ، سبب شده تا تبدیل به دوازدهمین عنصر رایج در جهان گردد .

فرآیندی که در آن از آلومینیوم در محصولات جدید استفاده می‌شود فرآیند بازیافت آلومینیوم گفته می‌شود. بازیافت آلومینیوم نسبت به استخراج آن به مراتب ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. در واقع در بازیافت ضایعات ما تنها نیاز به %۵ انرژی تولید آلومینیوم جدید خواهیم داشت.

 در بیشتر کشور‌های پیشرفته جهان از جمله ژاپن بازیافت قوطی‌های آلومینیومی یک فعالیت سود ده و مفید می‌باشد، زیرا بسیاری از افراد معمولی جامعه در آن مشارکت خواهند داشت.

البته بازیافت آلومینیوم تنها به قوطی محدود نمی‌شود و ذوب کردن قراضه‌های بسیاری از محصولات آلومینیومی، ماده اولیه جهت تولید پروفیل در و پنجره و نیز انواع پروفیل‌های آلومینیوم را فراهم می‌کند.

آلومینیوم حاصل از بازیافت کیفیتی برابر با آلومینیوم حاصل از شمش این فلز دارد، بنابراین برای انتخاب محصول باید به فرآیند تولید و آلیاژ توجه نمود.

منبع: پارسینه

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید