(عکس) تحقق رویای بزرگ تسلا؛ انتقال برق بدون استفاده از سیم

(عکس) تحقق رویای بزرگ تسلا؛ انتقال برق بدون استفاده از سیم

انتقال بی‌سیم انرژی رویای ۱۰۰ سال پیش نیکلا تسلا است که شاید بالاخره به واقعیت برسد. «دارپا» در حال توسعه یک شبکه جهانی انتقال انرژی بی‌سیم است تا منبع تغذیه تقریباً بدون وقفه را فراهم کند.

کد خبر : ۱۶۰۷۰۴
بازدید : ۵۷

دارپا قصد دارد زیرساخت انتقال انرژی بی‌سیم را برای تامین برق تقریباً بدون وقفه پایگاه‌های ایالات متحده در سراسر جهان ایجاد کند. این طرح، همانطور که گزارش شده است، با استفاده از فناوری لیزر برای پرتودهی برق در سراسر سیاره به دنبال انتقال انرژی بی‌سیم است.

این فناوری که POWER نامیده می‌شود و رویای معروف نیکلا تسلا از ۱۰۰ سال پیش بوده است، در صورت موفقیت وابستگی به خطوط برق آسیب پذیر و سوخت مایع از جمله گازوئیل را کمتر می‌کند.

به گفته سرهنگ پل پرومو کالهون«Col. Paul “Promo” Calhoun» یک سرهنگ نیروی هوایی، اول از همه، محیط تغییر کرده است و نیاز به روش‌های انتقال انرژی انعطاف پذیرتر برای عملیات نظامی بسیار مهم است.

نیروهای ارتش آمریکا مانند نیروهای عملیات ویژه در پایگاه‌های دورافتاده در سراسر جهان حضور دارند. بسیاری از این نیروها دارای رادارها، سلاح‌های مایکروویو یا لیزرهای ضد پهپاد و دیگر تجهیزات نیازمند به انرژی هستند و تامین نیروی مورد نیاز آنها ممکن آسان نیست و با گذشت زمان نیز به شدت این مسئله افزوده می‌شود.

منبع:خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید