تولد یک گونه‌ی خوک-گراز در معرض انقراض با ظاهری عجیب در باغ‌وحش میامی

تولد یک گونه‌ی خوک-گراز در معرض انقراض با ظاهری عجیب در باغ‌وحش میامی

بابیروسا که با نام خوک-گراز هم شناخته می‌شود از خانواده خوک‌ها است که در والاسیا از مجموعه جزایر اندونزی کشف شده است.

کد خبر : ۱۷۱۰۹۹
بازدید : ۲۵

باغ وحش میامی به تازگی خبر داده است که در ۱۵ دسامبر یک بچه بابیروسا در این باغ وحش به دنیا آمده است. بچه بابیروسای تازه متولد شده ظاهرا دور از بقیه با مادرش منتظر حضور در معرض دید عموم است.

بچه بابیروسای تازه متولد شده

ران مگیل، مدیر ارتباطات باغ‌وحش میامی گفت: «نگه‌داشتن مادر و بچه در انزوا، برای تضمین ایمنی آنها ضروری است.»

مسئولان باغ‌وحش از تولد این نوزاد خوشحال هستند زیرا این بابیروسای ماده که نامش مگی است، یک سال پیش نوزادی مرده به دنیا آورده بود. گونه بابیروسا بومی اندونزی و کمتر از ۱۰ هزار راس از آنها در دنیا باقی مانده‌است.

بچه بابیروسای تازه متولد شده

مگیل گفت: «اگر خیلی زود این بچه بابیروسا به محیط عمومی آورده شود احتمال افتادن آن درون حوضچه داده می شود، همین مسئله باعث شده مراقبان بسیار محتاط باشند.»

او ادامه داد: «چالش ما الان اطمینان از این است که بچه شرایط کافی برای حرکت ایمن در محیط عمومی را داشته باشد و پیش‌بینی می‌کنیم که هنوز چند هفته طول می‌کشد تا مادر و بچه به طور کامل در محیط عمومی حضور یابند.»

بچه بابیروسای تازه متولد شده

مگیل گفت احتمالا مادر و بچه چند هفته دیگر در انزوا باقی می‌مانند تا بتوانند با محیط سازگار شوند. او تأیید کرد که مادر و بچه بابیروسا حال خوبی دارند و میزان سازگاری آنها افزایش یافته و برای دریافت خوراکی‌های ویژه به سمت مراقبان خود می روند.»

باغ‌وحش هنوز جنسیت بچه را رسماً مشخص نکرده، اما مگیل گفت تا حدودی مطمئن هستند که بچه بابیروسا نر است.

بچه بابیروسای تازه متولد شده

گونه بابیروسا به دلیل شکار غیرقانونی بیش از حد برای گوشت آن و از دست دادن زیستگاه به دلیل توسعه کشاورزی، در معرض خطر انقراض است. این حیوان از خانواده خوک ها است و دندان‌های بزرگی بر روی پوزه خود دارد. این حیوان به دلیل دندان‌هایی که از بالای سر نرها رشد می‌کند و شباهت زیادی به شاخ دارد، یکی از عجیب‌ترین گونه‌ها از بیش از ۲۰ گونه خوک در سراسر جهان محسوب می‌شود.

بچه بابیروسای تازه متولد شده

محققان حیات وحش معتقدند دندان‌های خمیده نرهای بابیروسا ممکن است صورت و چشم‌های آنها را از دندان‌های پایینی نر مقابل در جر و بحث‌ها محافظت کند. اگرچه دندان‌ها در ماده‌ها وجود ندارد، این ویژگی‌های نرها، بابیروساها را به عجیب‌ترین خوک های دنیا تبدیل کرده است.

بچه بابیروسای تازه متولد شده

باغ‌وحش میامی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «در هنگام تولد، بابیروساها کمتر از ۷۰۰ گرم وزن دارند، اما در بزرگسالی، نرهای بالغ می‌توانند تا ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند و طول عمر معمول آنها در طبیعت ۷ تا ۱۰ سال است، اما می‌توانند تا ۲۴ سال توسط انسان ها نگهداری شوند.»

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید